4 Ağustos 2015 Salı

HAYATTAN KISA KISA ...


Güneşin böyle masum göründüğüne aldanmayın henüz saat 08: 40 . Ben bu yazıyı hazırlarken o çoktan bizi yakıp kavurmaya başlayacak ...


***
Hafta sonu keyifli bir kitap okudum.  İstanbul tatilinde buluştuğumuzda sevgili Lale hediye etmişti.  Hep araya başka kitaplar girdi; sıra ona da geldi.  Colette Dişi Kedi.  Evlendiği kadınla kedisi arasında kalan Alain ' in eğlenceli hikayesi.  Bir insan kedisinden vazgeçemeyebilir mi? Cevap kolaylıkla evet olabilir. Dişi Kedi bu anlamda hoş bir kitaptı. 

Mavi Ay mavi ay dediler.  O gün hava inadına bulutluydu. Oğlumla boynumuz tutuldu gökyüzünde ay aramaktan.  
Sanmayın ki biz sadece böyle özel günlerde ayla ilgileniriz.  Ay ve güneş oğlum ve benim ayrılmaz parçamızdır. 
Onlar birbirlerinin ve dünyanın etrafında dönerken oğlum ve ben de adeta onların etrafında döner dururuz. 
İşte henüz mavi ay söylentileri ortada yokken ve ay henüz bir karpuz dilimi görünümündeyken çektiğimiz bir fotoğraf.  Altta sinek gibi görünen şey de uçak. Cep telefonu kamerasının gözü ancak bu kadar görüyor. 
***

***

Fotoğraftaki kedi ise sokağa düşmüş bir Van Kedisi.  Belli ki bakamamış alanlar.  Geçen gün yürüyüş yolumuza karşımıza çıktı. Biraz ürkekti.  Terk edilmisliğinin o da farkında sanki ...

***

Bu arada hayat devam ediyor.  Hükümet halen kurulamaz.  Ülkemin Doğu ve Güneydoğu 'su ağır yaralı. Yürekler buruk. Gözler nemli. Bir de evde olup biteni anlamaya çalışan sürekli sorular soran ve artık büyüyüp ergenliğe adım atmış bir çocuk var. Aklıma Hayat Güzeldir filminin kareleri geliyor.

***
Bu aralar böyle işte.  Güneş, ay ve dünya birbiri etrafında dönüyor.  Biz de onların peşinde ...

8 yorum:

MAVİANNE dedi ki...

kediciğe çok üzüldüm ne kadar zorlanıyordur evden sonra sokakta yazık ona,
haklısın ülkemiz için söylediklerine katılıyorum
güneş burada da kavurmaya devam ediyor
sevgiler

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ankara da sıcaksa yapacak bir şey yok Maviannem. Sevgiler benden :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
maviye iz süren dedi ki...

mavi ayı bizde çok bekledik ama göremedik :))

Makbule Abalı dedi ki...

Mevsimler değişime uğradı.Kavurucu sıcaklar, aşırı yağışlar... Dünya sanki isyan ediyor.
Ne güzel fotoğraf kareleri yakalamışsınız.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mavianne : Mahalle sahip çıkıyor ona Maviannem. Antalya'yı bu yüzden seviyorum kedi ve köpekleri sahiplenen bir şehir :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Maviye İz Süren : Daha sonra haberler de söyledi, o gün çok bulutluydu hava Antalya'da. Şans işte :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Makbule Abalı. Sevgili Öğretmenim, beni bu aralar bu çektiğim fotoğraf kareleri mutlu ediyor, hayata bağlıyor. Gündem o kadar kötü ki ...