1 Mayıs 2015 Cuma

SANAL ALEM SORUNSALI !!!!


Bir alışveriş merkezindeyim. Bizim eve en yakın olanlardan. Arkadaşlarımla buluşacağım; orada bir yerlerde sözleşmişiz. 

Her zamanki gibi vaktinden önce gittiğim için biraz etrafta dolanmaya karar veriyorum.

Alt kata iniyorum, orada bir oyun parkı var . yaş ortalaması beş olan çocuklar anneleri ile birlikteler.
Kimi keyif alıyor, kimi hoşlanmıyor anlamamak zor değil.

Bir anne çarpıyor gözüme. Belli ki genç anne olmuş. Bir kızı var ve kız üç yaşlarında olmalı.

İçi top dolu bir havuza koyuyor çocuğu. Çocuk topların arasına düşüyor, çıkmak için uğraşıyor, debeleniyor;  yok çıkamıyor. 
Annenin elinde cep telefonu çocuğun  güzel pozlarını yakalamaya çalışıyor. Belli ki bir kaç dakika içinde sosyal medyada paylaşacak ve muhtemelen açıklama olarak; " Kızımın oyun parkı keyfi " ya da  " Kızım oyun parkında " gibi şeyler yazacak. Arkadaşları, eş ve dostları onu beğenecekler falan filan. Çocuğun o top havuzunun içinde sıkıldığını, korktuğunu bilmeyecekler muhtemelen !!!!

Ben o gün orada sosyal medyanın esiri olduğumuzun resmini gördüm. 
Her şey güzel, şahane, keyif dolu. Bi kere içilen kahveler, yenen pastalar hep keyifli. Dert yok, tasa yok. sosyal medyada hep beraber tatlı hayat yaşıyoruz. Sanal alemde işler yolunda yani.

Sonra arkadaşlarla buluşuyoruz. Kendimize kahve söylüyoruz. Kahve cidden çok şık bir sunumla geliyor masaya. Arkadaşlardan biri hemen fotoğrafını çekiyor; ben onlara belli etmeden az önce düşündüklerimi hatırlayıp, sessizce gülümsüyorum ...


GÖRSEL : PICSART 

11 yorum:

Handan dedi ki...

Ah masal dünyalar ....

Oglak Kizlari dedi ki...

Bu duyguları muhtemelen bizim gibi olan herkes ama herkes düşünüyürdur. Yine de seviyorum ben sosyal medyayı. Esiri olmadığım sürece. Para gibi.

Öperim
Gezerek anne

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yaa hiç sorma Handan cim :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ben de seviyorum aslında ama gerçek olmayan bir şeyi de gercekmiş gibi gösteremem Oğlum keyif almiyorsa alıyormus gibi gosteremem sanki. Gerçek neyse sanada da o olmalı. Çok öpüyorum sevgiler güzel anne :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
*mehtap dedi ki...

kimse gerçekten üzgünken fotoğraf çektirmez, paylaşım aklına gelmez bence.

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Ben de zaman zaman böyle keyifli anları paylaşıyorum.Ancak size de gerçekten çok hak veriyorum. Sanki sosyal medya olmasa, yani insanlar yaşadıklarını paylaşamasa kendilerini eksik hissedecekler, anda yaşananların kıymeti gidecek.Bu duruma gelindi artık.

MAVİANNE dedi ki...

ayyy tatlım napalım
herkesin derdi bu
selfie yapalım
güzel anları paylaşalım
güzel sunumları fotoğraflayalım
ben de onlardan biriyim sanırım :(((

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Pudra Şekerim : Yok bunlar da üzgün değildi zaten sadece çocuk top havuzna düşünce korktu; annenin bunu umursamayışına takıldım ben :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mavianne : Ben bu selfie durumunu eleştirmiyorum zaten. annenin gamsızlığına takılmıştım o an :)