6 Şubat 2015 Cuma

IŞIKTAKİ KARANLIK


Adı Işık'tı, bizi kendinden öylesine soğutmuş ki soyadını hatırlamıyorum bile.
Adını neden unutmadım bunca yıl? Çünkü adı ile çok ters bir kadındı. Etrafına adı gibi ışık şaçması gerekirken, o itici hareketleri ile nefret tohumları saçtı.

Lise sonda dersimize girdi. Tarih öğretmenimizdi, ufak tefek bir kadındı. Belki de bu nedenle uzun boylu öğrencileri sevmezdi.Ufak tefek olmasına rağmen öğrencilerine tepeden bakardı !!!

Kız lisesinde öğretmen olmak zor iştir, emek ister; bunların farkında mıydı ? Hiç bilmiyorum !!!

Bir arkadaşımızı sınavda kopya çekerken yakalamış; olayı büyüttükçe büyütmüş, kızın lise son sınıfta  okuldan ayrılmasına neden olmuştu.

Şimdi  arkadaşım eminim iyi bir yerlerdedir, o günleri ben yıllar sonra bu kadar öfkeyle hatırlarken o hatırladıkça  neler hissediyordur acaba?

Bazı derslerinde,  üniversite sınavına  hazırlandığımız için test çözmemize izin verip ders işlemezdi. Bunu da  çok büyük bir lütuf olarak görürdü.
Bu arada sıraların arasında dolaşır ve " Çalışın bakalım, üniversiteyi kazanın, kazanın da acaba liseden mezun olabilecek misiniz ? " gibi nevi şahsına münhasır cümleler sarf ederek huzur kaçırırdı.

Yatılı öğrenci düşmanıydı. Ailesinden ayrı kalan, bunun özlemiyle birbirine sımsıkı bağlanan kızlara yapmadığını bırakmazdı ...

***
Çok dedikodu yaptım değil mi?

Peki bu adıyla zıt karanlık anılarla hatırladığım kadın nereden geldi aklıma? Tatil bitti, ikinci dönem başlıyor, okullar açılacak  ya duygusallaştım galiba.

Yıllar sonra okul anılarımızı hatırlarken;  başta ilkokul öğretmenlerimiz olmak üzere  hep iyi öğretmenlerimizi hatırlarız ; oysa öğrencilik hayatında insanın karşısına her zaman iyi öğretmen çıkmıyor.

Daha okul sıralarında başlıyor gereksiz insanlarla uğraşmanın  mücadelesi, biz de buna hayat tecrübesi diyoruz  ...

Sonra yaşadıklarımız,  ışıkta bir karanlık olarak kalıyor anılarımızda ...

Oysa  yaş aldıkça daha iyi anlıyor insan; anılarımızdan daha değerli ne var ki elimizde avucumuzda ?

17 yorum:

Makbule Abalı dedi ki...

Zaman zaman ince, cılız, soluk bir ışık gibi hayatımızdan kayıp giden insanlar vardır. Bazen bir öğretmen, bazen hayal kırıklığı yaratan bir arkadaş, bazen bir komşu. Hayatımıza kazandırdıkları çok bir şey yoktur belki ama yarattıkları kayıplar geleceğe ışık tutar. Kazandığımız deneyim, başka "Işıklar'ın" hayatımızı karartmasını engeller diye düşünüyorum.
Sevgiler...

Makbule Abalı dedi ki...

Zaman zaman ince, cılız, soluk bir ışık gibi hayatımızdan kayıp giden insanlar vardır. Bazen bir öğretmen, bazen hayal kırıklığı yaratan bir arkadaş, bazen bir komşu. Hayatımıza kazandırdıkları çok bir şey yoktur belki ama yarattıkları kayıplar geleceğe ışık tutar. Kazandığımız deneyim, başka "Işıklar'ın" hayatımızı karartmasını engeller diye düşünüyorum.
Sevgiler...

maviye iz süren dedi ki...

insanlar hayatımıza girip çıkarlar ama hepsinin farklı bir yansıması kalır dağarcığımızda. o yansımalar hep iyi olmuyor ne yazık ki..

bilge dedi ki...

Olumsuzluk bir eğitimciye hiç yakışırmı..bazı insanlar vardır..ezilmişliklerini ezerek gösterirler...İnsanlar çevrelerine saçtıkları ışık kadar aydınlıktırlar...Işık saçamayanlar isimleri ışık ta olsa karanlık bir gölge gibi dolaşıp dururlar...sevgi ve dostlukla...

Başak dedi ki...

İlkokul öğretmenim hiç sevemedim çok dayakçıydı. beni hiç dövmedi ama bolca azarladı önümde yapılan olayları gördükçe tir tir titrerdim. korkardım. Kızların kulak üstü saçından tutar dönderir ve başları dönmekten yere ağlayarak düşerlerdi. yaşıtlarımdan küçük başladığım için 3. sınıfta kaldım ve ondan kurtuldum. ondan sonraki öğrencilik hayatımda Allah'tan iyi öğretmenlerle karşılaştım. ışık öğretmende bizimkinin farklı bir modeliymiş :((

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

:(((
Yalnız olduğumu sanıyordum ama bu tip öğretmenlerle (!) bir çoğumuz karşılaşmışız demek ki :(
Benim de böyle aşağılayan,direk öğrencinin psikolojisi üzerine oynayan bir ilkokul öğretmenim vardı.Hala kötü hatırlarım kendisini.Buna karşın sonraki öğrencilik yıllarımda (ortaokul, lise ve üniversite) harika öğretmenlerin öğrencisi oldum.

Kitap Eylemi dedi ki...

öğretmen olmanın çok özel bir şey olduğunu düşünmüşümdür her zaman , herkesin kaldıramayacağı , üstesinden gelmenin çok çok zor olduğu bir meslektir , bu sebepten belki elime pek çok fırsat geçmesine rağmen , evde oturmayı tercih edişim , ya birilerinin hayatını negatif etkilersem endişesi ....

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Makbule Abalı : Sevgili öğretmenim. Çok haklısınız. Sevgi ve saygılar gönderiyorum si,e ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Maviye İz Süren : Evet canım kesinlikle aynı değil ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bilge : Bilge'cim o da öyle kendi karanlığında kaldı işte. Sevgiler benden. Dostlukla ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Başak : Hepimizin hayatında mutlaka var böyle öğretmenler canım. Anılar unutulmuyor ama iyi de olsa kötü de olsa ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gamze Esra Ersöz :Ne yazık ki Gamzem var böyle öğretmenler ... Sevgiler canım ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Kitap Eylemcisi : Ben hiç sanmam senin başkalarının hayatını olumsuz etkileyeceğini. Hayatından kitap eksik olmayan insandan zarar gelmez çünkü :)
Sevgiler canım :)

Sevtap Aycı Uçar dedi ki...

Ah canim bunalimda oldugum konulara deginmissin.Seneye anaokuluna baslicaz ve karsimiza nasil bir ogretmen cikacak bilmiyorum.Cok gordum yalakalik hastasi pofpoflanmayi seven,para kazanmak icin bu meslegi yapani,bizim edebiyat ogretmenimiz vardi oda hep derste ayakkabi boyar tirnak keserdi.hic ders anlattigini bilmem.butun derslerde kitabin 10 sayfasini deftere gecirtirdi:(ama diger edebiyat hocam oylemiydi...Hala netten gorusuyorum cok severdim cok iyi ders anlatirdi...Umarim Cocuklarimin karsisinada iyi birileri cikar...

Sevtap Aycı Uçar dedi ki...

Ah canim bunalimda oldugum konulara deginmissin.Seneye anaokuluna baslicaz ve karsimiza nasil bir ogretmen cikacak bilmiyorum.Cok gordum yalakalik hastasi pofpoflanmayi seven,para kazanmak icin bu meslegi yapani,bizim edebiyat ogretmenimiz vardi oda hep derste ayakkabi boyar tirnak keserdi.hic ders anlattigini bilmem.butun derslerde kitabin 10 sayfasini deftere gecirtirdi:(ama diger edebiyat hocam oylemiydi...Hala netten gorusuyorum cok severdim cok iyi ders anlatirdi...Umarim Cocuklarimin karsisinada iyi birileri cikar...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Canım gerçekten çok zor bidiklaton sileyim. Karşılarına iyi öğretmenler çıksın :)
Sevgimle.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Canım gerçekten çok zor bidiklaton sileyim. Karşılarına iyi öğretmenler çıksın :)
Sevgimle.