19 Ocak 2015 Pazartesi

EZİK MİYİM NE ?



Oğlumun arkadaşlarından birinin doğum günü  partisindeyiz.

 Velilerin bir kısmını tanıyorum, tanımadıklarım da var içlerinde;  hatta çocukları faklı okullarda okuyan, doğum günü sahibinin arkadaşları olan çocuk velileri de var.

Çocuklar kendilerince eğleniyorlar. mutlular, keyifleri iyi. Veliler de  birbirleriyle sohbet edip kaynaşmaya çalışıyorlar. 

Güzel bir ortam var.

 Laf dönüp dolaşıp çocuk başarısına geliyor. 
Bu konu açıldığında her bir anne gözüme pençeleriyle saldırmaya hazır dişi kaplan gibi görünüyor gözüme nedense ya da süpürgeli, eli maşalı cadı !!!

 Velilerden biri 85 puanın not olmadığını söylüyor. " 85 de not mu canım ? " diyor. 
Şaşırıyorum, özellikle bu sene müfredat o kadar ağır ki; oğlumun 85 aldığı derslerde sevinçten deliye dönmüşlüğüm  olduğundan;  sandalyemden aşağı kaykılıyorum,  eziğim ben ezik !!! 

Bir diğeri karnedeki 4 notunun zayıf olduğunu söylüyor. Karnenin hepsi 5 olmalıymış !!! 
Haydaaaa !!!! 
Eeee bizim karnede bu dönem  iki tane 4 olacak .
Gerçi çocuk takdir falan alıyor ama ne olacak şimdi ?  4 zayıfmış bak ben de yeni öğrendim, ezilmeye devam o zaman !!!!

Tüm bunlar olup biterken,  şükür ki bir veli yüreğime su serpiyor.

  Benim en başından beri savunduğum şeyi söylüyor.
 Sınavlara hazırlanmanın son bir iki yılda olamayacağını, bu hazırlığın ilkokul sıralarında başlayacağını, her şeyden önce çocuğa okuma alışkanlığı kazandırılması gerektiğini anlatıyor.
 Hiç bir şekilde anne baba kaygısının çocuğa yansıtılmamasını özellikle vurguluyor. 

Bu sözler o kadar hoşuma gidiyor ki,  hiç tanımadığım kadının boynuna sarılasım geliyor :)

Sonuç olarak ezik miyim, rahat mıyım bilemedim?

Bildiğim bir şey varsa; çocuğumun her şeyden değerli olduğudur. Varsın aldığı not düşük olsun, dersi sevsin yeter.
Okul dayatma olmasın ona,  ders çalışmak, kitap okumak  zevk olsun, eziyet değil !!!!!
Kendinle barışık, yaptığı işi seven, pozitif düşünen bir birey olarak yetiştirebilirsem onu ne mutlu bana ...


20 yorum:

*mehtap dedi ki...

bazı anneler çok hırs yapıyorlar bu konuda ben de şaşırıyorum valla..

GÜLTER ÖZGÜR dedi ki...

iki çocuk yetiştirdim. iki çocuğun bana öğrettiği tek şey "siz ne yaparsanız yapın iş olacağı yere varıyor" sözünün ne kadar doğru olduğudur.
önemli olan sağlıklı, mutlu, okumayı seven, sinema, tiyatro, sanat sever, spor yapan ve aynı zamanda az çok gündemi bir şekilde takip eden her çocuk ya da genç daha başarılı ve mutlu olacaktır. hepsini birden yapmasına gerek yok, biri ikisi bile yeter bu özelliklerin :)
nihayetinde çocuklar robot değil, insan. okuldaki sınavlardan ziyade, hayattaki sınavlardan başarı ile çıkması önemli.

hüznün tadı dedi ki...

Böyle hırslı bir annenin çocuğu olmak ne şansızlık. Böyle baskıyla ruh sağlığı yerinde bir çocuk yetiştirmek bana göre imkansız.

MAVİANNE dedi ki...

ne güzel söylüyorsun
keşke herkes senin gibi yapsa düşünse
boşver o aşırı hırslı ana babaları
çocuğun başarısı önemli ama
mutlu ve huzurlu olması en önemli şey

Handan dedi ki...

Kardeşimin eşi matematik öğretmeni ve velilerle ilgili anlattıklarını duydukça şaşırıyorum. Çocuklarımın tabii ki başarılı olması hoşuma gider, ama yaşayacakları tek çocukluğu bu sırada yok etmek çok büyük bir zalimlik. Hem sanki en büyük okullara gitmek mutluluk garantisi gibi bu nasıl bir hırstır. Sevdikleri işi yapsınlar, huzurlu ve mutlu olsunlar, anın tadını çıkartmayı bilsinler ,çevrelerine güzellik versinler, benim en büyük dileklerim bunlar:-)

Sevtap Aycı Uçar dedi ki...

O annelerin tek derdi boyle ortamlarda hava atabilmek.Oysa iki amacı olmali bana gore birincisi gercekten bilgiyi almalari(ezber degil)ikinciside mutlu olacaklari meslege kavusmalari...Gerisi sadece hava...Ezik bence onlar kendi ezikliklerini boylece saklamaya calisiyolar canim😏

bilge ve annesi dedi ki...

Aynen sizin gibi düşünüyorum ben de diğer velileri gördükçe dönüp kendime bakıyorum.kızımın hayatında birsürü faaliyet var.bunlar onun seçimi ben sadece maymun iştahlı olmamasına dikkat ediyorum buna bile burun kıvırıp çocuğa eziyet ediyormuşum havası yaratıyorlar. Ne kadar takmıyorum desemde insan üzülüyor ama her zaman dediğim gibi su akıp yolunu yolunu bulur sözüne güveniyorum. Dökülüverdim görüyor musunuz:)sevgilerle

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mehtap' cım gereksiz hırs çok can yakıcı bence. Konu çocuklar olunca her şey çok farklı ... Daha tutarlı düşünmek gerekiyor.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Aynını düşünüyorum Gülter Hanım. Biz ne yaparsak yapalım her şey olacağına varıyor. Anneligimden anladigim yegane şeylerden biri çocuğa okul ve ödevi dayatmamak. Minik yarış atları değil, topluma adam yetistiriyoruz sonuçta ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Kesinlikle imkansız hem de ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bence mutlu çocuk başarılı da olur. Aslolan severek yapmak bir seyret, zorla değil ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Benim de Handan ' cım. En büyük dileğim mutlu olsun oğlum . Sevdiği işi yapsın ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bence de canım. Kendi yapamadiklarini çocuklarına yükleyen annelerden olmadım hiç ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Iyi yapmışsın Dökülmek ne demek ? Mutlu oldum. Elimizden gelenin en iyisini yapıyoruz cocuklarimiza. Amacımız onların yeteneklerini ortaya çıkartmak . Dilerim her şey gönlümüze göre olsun. Bilge ve seni öpüyorum. Sevgiler :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bence de canım. Kendi yapamadiklarini çocuklarına yükleyen annelerden olmadım hiç ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Benim de Handan ' cım. En büyük dileğim mutlu olsun oğlum . Sevdiği işi yapsın ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bence mutlu çocuk başarılı da olur. Aslolan severek yapmak bir seyret, zorla değil ...

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Valla ezikmiyiz rahatmiyiz ben de bilemedim ama seninle ayni kafada oldugum kesin. sevgiler.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bence de Güngör cüm. Memnunum ben halimden :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bence de Güngör cüm. Memnunum ben halimden :)