16 Şubat 2015 Pazartesi

O GÜN



O gün güne böyle başlamıştım.
Hava pırıl pırıldı. Deniz görmek istediğim renkteydi ben bu renge kendimce Akdeniz Mavisi derim.
Akdeniz'in rengi deniz gören kuzey  denizlerinin rengi gibi değildir,  mavinin ve yeşilin  her tonunu görmek mümkündür Akdeniz'de .

Hava güzeldi  uzun uzun yürüdüm. Eve geldiğimde öğlen olmuştu bile. Yeşil çayımı ve kitabımı elime aldım. Mutluydum ....

İşte  o gün , hiç tanımadığım bir kız, bilmediğim bir şehirde kelimelerle tanımlanamaz bir vahşete kurban gidiyormuş akşam haberleri izlediğimde öğrendim.

O günden beri üzerimdeki bütün renkleri çıkartıp attım. Denizin Akdeniz Mavisi bile gri gelir oldu gözüme.

Canım yandı. Ateş düştüğü yeri değil benim de yüreğimi yaktı.

Çok direnmiş Özgecan çok mücadele etmiş. Başına gelecekleri biliyormuş gibi biber gazı taşımış çantasında. İşe yaramış da aslında biber gazı. Ama hırsını alamamış sapık , hırsını alamayınca canını almış kızın !!!

Babasına haber vermiş sonra ve o baba müsveddesi  de  oğluyla beraber olup yakmış kızı.

Eğitim aileden başlar derler ya; böyle bir babanın yetiştirdiği çocuktan ne hayır gelir acaba ?

Bu gün siyah giydim ben. Haberi duyduğumdan beri ruhumun rengi zaten siyah.

Bu kadına yönelik bir olay değil; toplumun tümünü ilgilendiriyor. Belediyeler nerede? Peki şoförler, derneği, Minübüscüler odası? Neden susuyorlar ?
Yoksa o duymak istemediğim küfürlerin çoğunun kadının vajinasına yönelik olduğu bir toplumda yaşayanlardan  beklentim çok mu yüksek ?

Kafamda bu sorular günlerdir.
Artık bu ülkede sadece kadının değil insanın adı yok !!!

Oysa ne güzel söylemiş Neşet Ertaş usta : " KADIN İNSANDIR ERKEKSE İNSAN OĞLU ... " 

10 yorum:

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Bu konuda yorum yazmak bile yüreğimi yoruyor Özlemim.
Geleceğimiz nereye gittiğini daha çok düşünür oldum bu aralar. Üzgünüm çok üzgün.

Makbule Abalı dedi ki...

Toplumda adeta sosyal bir deprem yaratan bu çirkin saldırı elbet daha çok konuşulacak. Ama tüm detaylarıyla belleklerimizin bir yerinde tazeliğini hep korusa, unutmasak,nedenlerine insek yagılama sistemi yeniden gözden geçirilse, toplumun kadına bakış açısını değiştirse...

maviye iz süren dedi ki...

geçmeyen bir ağrı gibi.. hepimizin yarası bu..
dilerim daha etkili tedbirler alınır ve dilerim hayatının baharında nice çiçekler böyle apansız solmaz..

MAVİANNE dedi ki...

of of offf nasıl güzel ifade etmişsin düşündüklerimi
çok acı bir olay
hala ruhumuz karanlık
çok üzgünüz

MAVİANNE dedi ki...

o SIMSICACIK GÜZEL YORUMUN İÇİN NASIL TEŞEKKÜR ETSEM AZ
ÇOK MUTLU OLSUM
İYİ HAFTASONLARI DİLİYORUM
ÖPÜCÜKLER

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yaşamın Kıyısında : Söz bitiyor çünkü Nurum. ben de çok üzgünüm çok...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Makbule Abalı : Bence bir gün düzelecek bu olup bitenler, inanmak istiyorum buna çok hem de sevgili öğretmenim ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Maviye İz Süren : Hem de hiç geçmeyen artarak devam ediyor. Kartopu kabusu, Antalya'da sevgilisinin ezdiği kız Bilmiyorum ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mavianne : onlar gerçek ve samimi duygularım Maviannem. Senin de hafta sonun çok güzel ve mutlu geçsin :)
Acılarımız da dinsin tekrarları olmasın diliyorum ...

Sevtap Aycı Uçar dedi ki...

Daha bugun resimlerine baktim yine,su gibiymis nasil kiydilar dedim,hic mi eller titremedi,donup kalmadi diyw.Allah hepimizi ozellikle yavrularimizi korusun