3 Haziran 2013 Pazartesi

BU GÜNLER İÇİNMİŞ !!!


İlk okuldayım.
Öğretmen ödev veriyor; ödevimiz " ATATÜRK'ÜN GENÇLİĞE HİTABESİ "ni önce defterlerimize yazmak; sonra da ezberlemek.

Okuldan eve geliyorum. Defterimi çıkartıyorum, sol kenarında kırmızı çizgi olan tek çizgili defterlerden. Kurşun kalem ve kırmız kalemimin uçlarını açıyorum. O zamanlar ucu sivri kalemle yazmayı severdim; özenle yazmaya başlıyorum " ATATÜRK'ÜN GENÇLİĞE HİTABESİ " ni. Daha yazarken ezberliyorum.



Ertesi gün okulda, sayfama yıldız veriyor öğretmenim, ezberden söyleyince de sarılıyor hepimize tek tek. " Atatürk bu ülkeyi size emanet etti çocuklar. Herkesten çok gençlere ve çocuklara güvendi o; gelecekte onun güvenini boşa çıkartmayın. Yarının büyükleri olarak bu ülke sizin diyerek bitirdi dersimizi.


Ve bugün yarının büyükleri olarak bu gün; Atamıza verdiğimiz sözü tutuyoruz. Şu an okullarda okutulan ders kitaplarındaki ATATÜRK'ÜN GENÇLİĞE HİTABESİ 'nde kaldırılan son cümleyi de özellikle vurguluyoruz.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE ...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Ne mutlu bana ki atam'ın izindeyim,
Kocamannn sevgiler canım,
Taksimden çektiğim fotoğraflarda bakabilrisin,
http://ilknur--akpinar.blogspot.com/2013/06/her-yer-taksim-her-yer-direnis.html

Oglak Kizlari dedi ki...

Tabi ya.
Güzel bir yazı olmuş. Eline sağlık.

Umutlu anne

MAVİANNE dedi ki...

ne güzel
ne mutlu türküm diyene
en anlamlı söz bence de

GÖNÜL dedi ki...

Harika bir yazı olmuş her şeyin içinden Atatürk ve atatürke ait ne vaarsa çıkarmaya çalışıyorlar Ne mutlu türküm diyene....