19 Haziran 2013 Çarşamba

MEMLEKET NERE ?



Üniversiteyi dışarıda okuyan öğrencilerin, bir de askerlerin birbirlerine en çok sorduğu sorudur bu? Memleket nere?

Öğrenciyken, bana sorduklarında memleketim İstanbul demiştim. Bir grup arkadaş bana gülmüştü. İstanbul memleket değil dünyanın kendisidir demişlerdi. Belki de haklılardı.
Oysa  bana göre, bal gibi memleketti işte.
Özlemi duyulan her yer memlekettir demiştim onlara.

Ben o memlekete öğrenciliğim boyunca uzun tren yolculukları, otobüs yolculukları ile kavuştum. Kimse bilmez;  Haydarpaşa'dan Kadıköy Rıhtımı'na elimde valizimle indiğimde, sevinçten ağladım. Dönerken her seferinde buruk bir hüzün kapladı içimi.
 Benim memleketim İstanbul'du işte.

Şimdi, özellikle 31 Mayıs'tan beri oralarda olmamanın üzüntüsü içindeyim.
Taksim'e gitmeliydim, hiç değilse Taksim'de DURAN KADIN olmalıydım. Kadıköy'de yürümeliydim.
Bu üzüntüyü dün daha da derinden yaşadım.
Bir de  Haydar Paşa Garı'yla vedalaşmak isterdim. Aslını ararsanız vedaları hiç sevmem belki böylesi daha iyi oldu ama eminim ki veda sırasında ikimizin de birbirimize söyleyeceği çok şeyi vardı.

Hayat belki de özlemlerimizle yaşamaktır; ya da benim hayatım ismimle müsemma !!!


Görsel : İstanbul.net.tr ( Murat Güler'in objektifinden )

9 yorum:

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Sen canımsın,
okurken boğazıma oturan yumru kendi memleketimde kendi memleketimi özle olmamdan ileri geliyor.
Bugün önümde duran o koskoca muhteşem binaya sarılmak, Anadolu'dan yıllarca göçe sahne olan, ayak seslerinin tavandan geri gelerek yaptığı sedası ve daha nice anıları içimde İstanbul'uma olan özlemimi çoğalttı sadece. Olmamış olman daha iyi belkide...

MyReaL dedi ki...

bir gün bu şehirden kurtulma hayalleri kuran biri olarak bu yazdıklarınızı okurken gitmeden özledim sanki İstanbul'u..
Gerçekten de vedalar hüzün doludur. Böylesi daha iyi olmuştur belki de..
Ama işte insan istiyor son bir kez görüp vedalaşmayı eteğindeki taşları döküp yüreğindekileri boşaltmayı..
DuranKadın olmakk.. Gerçekten güzeldi.. İşte onu yaşamanızı ben de isterdim.. Yaşarken içiniz çoşkuyla doluyor. Hep bir ağızdan birlikte haykırıldığını görmek.. Gerçekten güzel duygular bunlar yaşanılası..
Ve dilerim bu sefer bu sessiz direnişimiz ortalığın durulmasını sağlar..

Oglak Kizlari dedi ki...

Ah be Özlem mim.

Duygulu anne

Esin Bozdemir dedi ki...

Acılarımız, hüzünlerimiz, kaygılarımız ve umutlarımız hep birdir bizim. Haydarpaşa Garı hele ki!..söyleyecek bir sözümüz kalmadı gerçekten.. Yok Taksim Parkı, yok Haydarpaşa Garı, yok Çamlık tepesi, yok 3. köprü ve Kanal sevdası, yok barajlarımız, sularımız, dağlarımız, taşlarımız derken...Bir gün bu toprak ana da ayağa kalkacak eminim. Ve cezalandıracak suçlu-suçsuz demeden herkesi!. Yaşın yanında kurularda yanacak. Biliyor ki suçlu bir tek onlar değil!.

Vahşetin binbir çeşidini yaşıyoruz an ve an!..Nereye başımızı çevirsek nereye elimizi uzatsak..bize gözü yaşlı bakan, ağlayan bir tarih var karşımızda...

Ama bu direniş var ya bu direniş!.dalga dalga daha da büyüyerek kuşatacaktır dünyayı!alacaktır celladın elinden sopasını!. Halklar uyandılar bir kere!.İnsana, insanın emeğine saygıyla..adaletlice bölüşmek bir ekmeği..kardeşçe..elele..doğayla kucak kucağa yaratılmış tüm canlılara saygıyla, sevgiyle yaşamak aslolacaktır..İnanıyorum..

Sevgiyle kalın...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yaşamın Kıyısında : Nurum sonradan ben de öyle düşündüm, vedaları hiç sevemedim yaşamım boyunca, belki de daha iyi oldu, çok sevgiler...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Aslıhan Yılmaz : Yok Aslıhan'cım kurtulmaya çalışma. Gerçi büyük şehirde yaşamak kolay değil tabii ki. İnsan bazen de dinginlik aramıyor değil hani.
Duran Kadın olmak güzel olmaz olur mu hiç? Artık hiç bir şey eskisi gibi olmayacak.
Sevgiyle kal ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Oğlak Kızları : Canım Çiğdem'im, sen bana bakma özlemlerimle yaşamaya alıştım , sevgiler en kocamanından :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

ESMİR : Çok duygulanarak okudum yorumunuzu. Ben de bu direnişten çok umutluyum. Hiç bir şey eskisi gibi olmayacak artık, fakat bize de çok büyük görev düşüyor, gücümüzün farkına varabilmek önemliydi fark ettik ya, bu çok anlamlı işte, bundan sonra çok dikkatli adım atmak gerekiyor.
Benden de sevgiler ...

MyReaL dedi ki...

ben o dinginliği çok arıyorum ne yazık ki sevemiyorum büyük şehirde yaşamayı daha doğrusu bu kadar kalabalıkta yaşamayı..
İstanbul gerçekten güzel bir şehir ama o kadar kalabalık ki nefes almak bile zor oluyor bazen..
inşallah dilediğimiz gibi olur her şey güzellikler ve huzurla dolar memleketimiz...
benden de kocaman sevgiler :)