28 Haziran 2013 Cuma

SENİ SEVİYORUM *PAMFİLYA


Kimilerine küçük gelir bu şehir. Büyük şehirlerin gürültüsüne, kalabalığına alışmış olmaktan mıdır bilinmez, bazılarına yaşamak için yeterli gelmez.

Haklı olabilirler.
Büyük şehirlerden birinde doğan ve halen bağlarımı koparmayan biri olarak, yıllardı yaşadığım bu şehri hep sevdim ben.

Başımı bir yerlerde uzattığımda görebildiğim deniz,


Baharda sokaklarının portakal çiçeği kokusu,
Kendine has tarihi yapısı,

Ulaşımının kolay olması,

Son yıllarda sanata verdiği önem,

Sokak kedilerinin mahalle sakinleri tarafından ev kedisi gibi beslenmeleri ve kendilerini gerçekten ev kedisi gibi hissetmeleri,
Güzelleşen şehir merkezi ,

Şehir halkının yaşananlara tepkisiz kalmayarak verdiği coşku,



Bu küçük güney şehrini sevme nedenlerimden sadece bir kaçı.

Yaz aylarındaki bitmek tükenmek bilmeyen sıcağı ile çok barışık olmasam da; seni seviyorum PAMFİLYA ....

*PAMFİLYA : Antalya'nın eski isimlerinden biri. Hoş kokular diyarı anlamına geliyor. Yazın yaseminler, akşam sefaları, hanım ellerinin insanın genzini yakan kokusu, baharda portakal çiçeklerinin şahane kokusunu düşünürsek, bu ismi koyanlar haksız da sayılmazlar hani !!!

16 yorum:

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Antalya gerçekten güzel bir şehir.Sahip olduğu tarihi değerler, şelaleri, koyları ve tüm doğal güzellikleri ile sevdiğim kentlerden biri.Şimdi sizin yazınızı okuduktan sonra bir bahar ayında orada bulunmayı çok istedim :)

Başak dedi ki...

Antalya'mızı ne güzel anlatmışın.
Çok güzeldir Antalya'mız çokkk.... büyük şehirlerde yaşamaya alışmışlara küçük gelsede, bize yeter böyle kalsın. Sevgiler

Nesrin dedi ki...

ne de güzel anlattın , antalyaya hep çk kısa zamanda gittim hiç gezemedim :(

Kontrast dedi ki...

Pamfilya demek ne kadar hoş :)

Bu arada böyle pat diye söze girdim öncelikle merhaba! Beni hatırlıyorsundur umarım. O kadar uzun zamandır burada değildim ki! Şimdi geri döndüm ama ve kıymetli dostum seni bloğuma yeniden bekliyorum.

Özellikle Kafka yazım hakkında yorumunu çok merak ediyorum.

Fotoğrafların bir harika son olarak ;)

Sevgiler...

Kubilay

Blogger Bolat dedi ki...

Antalya ahep güzelleşiyor, burnumda tütüyor, Shareton Voyager sanırım başka bir zincire geçmiş üzüldüm :(

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gamze :Gamze'cim zaten en güzel ayları bahar. Her zaman bekleriz, sevgiler :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Başak : Bence de çok güzel Başak'cım, sevgiler :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Nesrin : Belki bir gün yolun düşer ve görüşebiliriz de kimbilir? Sevgiler canım :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Kontrast : Evet Pamfilya hoş kokular diyarı demek, ben de öğrencilik yıllarımda öğrenmiştim :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

A. O. Bolat : Antalya tam bir tatil şehri. Yaşarken hep tatilde gibi insan. Sheraton maalesef :(

esradan dedi ki...

sayenizde yeni bilgilerde öğrenmiş oldum.emeğinize sağlık.teşekkürler.sevgiler

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Esradan : Ne güzel çok sevindim canım, sevgiler :)

MyReaL dedi ki...

çok güzel bir paylaşım olmuş..
antalya yaşanılası şehir yaa :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ama yazın kaçmak lazım buralardan, baharda hem il bahar, hem son baharda şahane bir şehir, sevgiler Aslı'cım ...

MyReaL dedi ki...

O zaman yazın yazlığa gitmek lazımmm (:

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Evet kesinlikle :)