16 Ekim 2012 Salı

ADRES : KADIKÖY - MODA / İSTANBUL

- Çocukluğun Moda'da geçmesi demek Moda Çocuk Parkı'nın her karış toprağını çok iyi bilmek demektir !!!!

- Bayramlarda, özel günlerde Zeynep Bebe'den giyinmek, okul formalarını illâ ki Türkmen'den;  okul ayakkabılarını   Reis 'ten almaktır.

- Altıyol'dan Bahariye'ye, Bahariye'den Moda'ya çıkmak; nostaljik tramvay yolunda keyifle yürümektir.

-  Sabahları 08: 15 vapuruna yetişmektir.

- Kadıköy Vapur İskelesi'nin önündeki çingenelerden çiçek almak; vapur iskelesinden Moda'ya yürümektir.

- Reks ve Süreyya sinemalarının daimi müşterisi olmaktır.

- Kadıköy Sahafları'nın eski kitap kokusunu içine çekmektir.

- Alkım ve Nezih Kitap Evleri'nden çıkamamaktır.

- Balık pazarına özellikle babayla gidip; balık ve yanına yeşillikler almaktır.

- Mercan'da midye tava yemek; Baylan'ın müdavimi olmaktır.

- " Moda Çay Bahçesi" nde çay içmek; " Kemalin Yeri "nde ilk birayı yudumlamaktır.

- Doğum günlerinde doğum günü pastasını Elif Pastanesi'ne yaptırmak, pastanenin önünden geçerken Cevdet Amca ile selamlaşmaktır.

- Ali'nin dondurmasının tadını bilmek; Moda Burnundan adaları seyretmektir.

-  Yılda bir ya da iki kere, mahalledeki   arkadaşlarla Ayazma'ya gidip, mum yakmak, dilekler tutmaktır.

- Meri, Sophi, Yorgo ve Tanya ile mahalle arkadaşı olmak; Raşel Teyze'nin hamursuzundan yemek, rengarenk paskalya yumurtalarını ve paskalya çöreklerini mahalle arkadaşlarıyla paylaşmaktır.

-  Moda İlkokulu veya Bahariye  İlkokulu'nda okumaktır.

- İlkokul sıralarında her Moda'ya inişte, gıpta ederek bakılan Kadıköy Kız Lisesi'nin öğrencisi olmak ve bu efsane okulda altı sene okumaktır.

- Ölümüne Fenerbahçeli olmak; Rüştü Saraçoğlu'ndan yükselen sesleri duymak; mahalleye arkadaşlarla boydan boya Fenerbahçe Bayrağı asmaktır.

- Çayır Güzeli'ni görmek, ona acıma ile korkma arası duygular hissetmektir.

- Gü aşırı mahalleye gelen " Sütçü Amca " dan süt almak; " Yoğurtçu Amca" dan yoğurt almaktır.

-  Farklı bir şehirde yaşansa da, artık her şey fazlasıyla değişse de her gidişte sanki halen Kadıköy ve Moda'da yaşıyormuş gibi hissetmektir.








17 yorum:

Lunarita dedi ki...

oy oy oy içim gitti. üniversite yıllarını kadıköyde geçirmiş biri olarak, ve özlemle doluyken o şehre karşı. içim resmen gitti. :)

çokça sevgi ile,
luna.

Meyra dedi ki...

insanın büyüdüğü,anılarıyla iz bıraktığı yerler unutulmuyor...
hep canlı kalıyor yaşanmışlıklar:)
böyle güzellikler zaten nasıl unutulabilirki!

hüznün tadı dedi ki...

Kadıköy Moda da yaşamasakta hep hayatımızdadır... Bir dönem çalıştığım bankanın Kadıköy Şb. görevliydim. O günlere gittim.

Oglak Kizlari dedi ki...

Aaaa ''çayırcı güzeli'' ni bende tanırım.
Çocukken aynen değin gibi, korksamm ı korkmasammı, baksamm mı bakmasam mı ikilemi ile süzerdim onu.

Allah Rahmet Eylsein.

Nostalji anne Çiğdem

MAVİANNE dedi ki...

ne güzelmiş
Moda'yı tanıdım sayende canım
Bana da hep çok nezih gelir o semt
İstanbul'da olsaydım yaşamak isteyeceğim bir semt
Ne şanslıymışsın canım
güzerl bir gün diliyorum sana
Sevgiler

nil dedi ki...

Çok sevdığim yerlerden birisidir moda istanbul'da, deniz kıyısında yürümek, çay bahçesinde dinlenmek ve dediğin gibi illa ki dondurmacı ali'de dondurma yemek :) ne güzel anlatmışsın içeriden bir gözle...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Luna- lunarita : İstanbul'da öğrenci olmakda ayrıcalıktır ama, şimdi hangi şehirdesin merak ettim bak :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Meyra : Kesinlikle unutulmuyor hem de Meyra'cım :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Meyra : Kesinlikle unutulmuyor hem de Meyra'cım :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Hüznün Tadı : Ne güzel, acaba karşılaştık mı hiç diye düşündüm şimdi. Kadıköy Moda'da. Özledim galiba Kadıköy ve Moda'yı ben :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Oğlak Kızları : Çayır güzeli hepimiizn hayatının bir yerinde yer almış demek ki Çİğdem'cim :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Oğlak Kızları : Çayır güzeli hepimiizn hayatının bir yerinde yer almış demek ki Çİğdem'cim :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mavi Anne : güzeldir Moda Mavi Annem. dışarıdan bakanlara farklı görünür ama güzeldir bana göre :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Nil : İçeriden bir göz demişsin ya Nil'cim gerçekten öyle, ,braz da çocuk gözlerimle yazdım o yazıyı ben.:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Nil : İçeriden bir göz demişsin ya Nil'cim gerçekten öyle, ,braz da çocuk gözlerimle yazdım o yazıyı ben.:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Yaşamın kıyısında dedi ki...

Okurken eksik bir şey bulup tamamlamak istedim olmadı, hiç birini unutmamışsın:))
Bari klasikleşen bir söz yazayım.
"Kadıköylü olmak ayrıcalıktır."