26 Ocak 2012 Perşembe

KÖŞE BAŞINDAKİ SİMİTÇİ



Bu sabah perdeleri açıp, yeni güne başlarken sokaktaki simitçi ilişti gözüme.

Simit tablasının önündeydi, üzerinde ince bir yağmurluk vardı.
Yüzü soğuktan kırmızı renge dönüşmüştü. Her halinden üşüdüğü belliydi.
Yine de sokaktan gelip geçenlere simit satma çabasındaydı, çünkü akşama evine, çocuklarına ekmek götürecekti.
Çünkü hava sıcak da olsa, soğuk da olsa hayat devam ediyordu.
***
Bu sabah ben, o simitçiyi görünce üşüyorum dediğim için kendimden utandım.
Bu sabah ben, başımı sokacak evim olduğu için bir kere daha şükrettim.
Bu sabah ben, içinde bulunduğu koşulların değerini bilmeyen insanları düşündüm.
Bu sabah ben, varlığımdan haberi bile olmayan köşe başındaki simitçi sayesinde hayattan  hayat dersi aldım !!!!

26 yorum:

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Harikasın:)
Örnek bir yazı olmuş Özlemcim...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

en çok da "içinde bulunduğu iyi sayılabilecek koşulların değerini bilmeyen insanlar" var etrafımızda...halbuki herkes/hepimiz böyle bakmayı ve böyle görmeyi bilsek keşke Özlemcim...

nil dedi ki...

ben de sık sık kendime kızıyorum böyle durumlarda..

Maya dedi ki...

sana katılmamak elde değil, ve ruhumu okumuşsun bu konuda, ne diyim ki...

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Görenedir görene, köre nedir köre ne!
demiş atalarımız
gözler yüreğinin rehberidir Özlemcim.
Çok öperim canım.

laleninbahcesi dedi ki...

Özlem her kar yağdığında annem sevincimizi kursağımıza dizerdi. Biz sevinirken o hemen sokakta kalanları, yiyeceği yakacağı olmayanları hatırlatırdı. Ancak büyüyünce anladık bazı şeylerin değerini...

Meyra dedi ki...

canımsın yaaa:) simitçi deyip geçmeden neler düşünmüşsün...zaten seviyordum seni birkez daha sevdim nedense sanırım bir ortak daha hissettim:)

GÖNÜL dedi ki...

canım harikasın bende her kar yağdığında özellikle yatağa yattığımda sıcacık uyurken acaba evsiz ihtiyacı olanlar ne durumdadır bir türlü uyku tutmaz şükürler olsun bu günlerimize sevgiler

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Çok vurgulu yazmissiniz. Hepimize ornek olmasi gereken bir yazi olmus. sevgilerimle.

Nesrin dedi ki...

Çok güzel bir yazı paylaştın .Hayatımızda Şükretmeliyiz daha kötü durumda yaşayan insanlar var :(

denizanasi dedi ki...

evet evet evet.. şükretmeliyiz..

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Baykuş gözüyle : Sağol Natali'cim ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Aynur ( Küçük Hala ) : Bakmak görmek farklı şeyler değil mi Aynur'cum?

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Nil : Ben de ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Maya : Ne güzel aynı şeyleri düşünmek Maya'cım ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yaşamın Kıyısında : Ben de çok öpüyorum Nur'cum ... Sağol güzel sözlerin için ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Lalenin Bahçesi: Lale'cim benim de annem halen sevmez karı sırıf sokakta kalanlar yüzünden biliyor musun, gerçi biraz da keyfini çıkartmak lazım, şimdi sokata klanları arayacak numarlar da var, böyle destek olmak lazım ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Meyra :Ben de seni çok seviyorum, nedense kırk yıldır tanıyormuşum gibi ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gönül : Haklısın canım, benden de çok sevgiler ....

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Güngör Ekinci : Sevgiler benden Güngör'cüm ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Nesrin : ;Kesinlikle Nesrin'cim ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Deniz Anası : Kesinlikle Deniz'cim ...

AslıASLI dedi ki...

Çok güzel bir yazı olmuş, çok duygulandırdınız beni :( her zaman halimize şükretmek gerektigini bir kere daha, bu yazınız sayesinde kendime söyledim. Tskler..

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Simitçiyi gördükten sonra ben de üşüyorum demekten vazgeçtim Aslı'cım, ama minik bir kar yağsa buralara fena olmaz aramızda kalsın :))

AslıASLI dedi ki...

Tmm bence de yagsın :) simitçiyi üşütmeyecek kadar :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bence de Aslı'cım ...