2 Ocak 2012 Pazartesi

BENİM SİNEMALARIM !!

 Sinemayla tanışmam annemin sayesindedir.
Kadıköy Reks Sineması haftada bir gün annemle arşınladığımız sinemalardan biridir.
Yerli Türk Filmlerini o zamanlar sinemada izlemenin haklı gururunu halen taşırım:)))

Annem haliyle -o zamanlar klasik ev kadını tabii- aşk filmlerini çok severdi. Ben beş yaşımda aşktan falan anlamadığımdan, sinemaya aralarda koko, frigo yemek ve meyve suyu içmek için giderdim :))

Gırgıriye ve Hababam Sınıfı serilerini hep Reks Sineması'nda izledim. Reks Sineması'nın şimdiki hali hakkında hiç bir bilgim yok, hayatıma kattığı değer ise koko ve frigodan çok daha önemli.


Ortaokul sırasında ilk kez arkadaşlarımla gittiğim film Grease'di. John Travolta ve Olivia Newton John'un aşklarını kıskanmış, film şarkılarını evde bangır bangır dinlemiştim.
Grease'i ben beğenmiştim ya; bütün apartman şarkıları dinlemek zorundaydı !!!

Bu arada Grease'e dört kere gitmiştim, işim yokmuş o zamanlar. Kızıltoprak Kent Sineması az mı kahrımızı çekmişti ? Duydum ki şimdi yıkılmış yerine apartman dikmişler hep yaptıkları gibi ...

İlk erotik aşk filmim Brooke Shields'i Brooke Shields yapan  filmi Sonsuz Aşk ( Endless Love ) 'dı.


Kızın annesi, kızın sevgilisine aşık oluyordu, bu benim o yaşlarda  anlayabileceğim bir şey değildi, hoş halen anlayabileceğim bir şey değil ama neyse !!!

Filmin müziklerini çok beğenmiştim ama esas kızın annesi ben de hafif yollu travma yaratmıştı.

Salya sümük sinemadan çıktığım film ise Şampiyon'dur. Bir filme günlerce ağlanır mı? Vallahi ağlamıştım. Yine Kent Sineması, unutulmuyor işte...

Kadıköy Süreyya Sineması'nı da unutmam mümkün değil.
Bahariye Caddesi'nden Moda'ya çıkarken sol tarafta bütün görkemiyle yükselirdi ...
Evimize yakındı, kuruluş hikayesini, Süreyya Paşa''yı ezbere bildirdik tanıyormuş gibi .

Kramer Kramer'e karşı beni Merly Streep'le tanıştıran filmdir. Çok severek izlediğimi hatırlıyorum.

Eski filmler ve Kadıköy'ün sinemaları yeni yılın ikinci gününde nereden geldi aklıma acaba? Ya  İstanbul'u özledim yeni bir yıla girince, ya  da doğum günüm yaklaşınca aklıma anılar geldi :))

18 yorum:

pınar dedi ki...

Bazı yazılar insanın içinde sıcaklık oluşturur işte bu yazı öyle.İçim ısındı.Şampiyon filminde bizde annemle ağlamıştık.

Mutlu yıllar diliyorum sevdiklerinizle..

Unknown dedi ki...

niçin huncarca katledilir hatıralar yıkılır yakılır yerlerine illa ki apartmanlar iş hanları dikilir :(

MAVİANNE dedi ki...

canım bana da nostalji yaşattın
ben de 2012 ye nostaljik girdim
nedendir acaba
ben de çok severim eski filmleri izlemeyi
çocukluğumda sinemalarda orhan gencebay çalardı aralarda

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Sen İstanbul'u ve hatta Kadıköy'ü özlemişsin gibi geldi Özlem'cim.
Hadi toplanıp gelin yerleşin:) çok sevinirim...
Şampiyon filmide "ağla açılırsın" diye yapılmış bir film di sanki bende günlerce aklıma geldikçe ağlamıştım. Birde aklıma gelince ağladığım diğer film Aşk Hikayesi'dir.
Artık Kadıköyde eski sinemalar kalmadı gibi, hepsini alışveriş merkezlerinde küçücük odalara soktular.
Sevgiyle...

Deli Anne dedi ki...

geçmiş olsun, iyileştiniz mi demeye gelmiştim ki beni epeyceee geçmişe götürdü yazdıkların, filmlerin..

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Merhaba´
Ispanya´dan sevgilerimi gonderiyor mutlu seneler diliyorum.

incecikten dedi ki...

ufff ben bu filmlerin çoğunda çok ağlamışımdır:((

incecikten dedi ki...

ufff ben bu filmlerin çoğunda çok ağlamışımdır:((

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Domates Suyu : Çok güzel bir yorum bu. Teşekkür ederim.
Şampiyon'u hlaen unutamam ben.
Ben de mutlu yıllar dilerim sana ve sevdiklerine canım :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Funda : Ben de anlamam bunu, galiba rant hırsı bu, anıları falan kimsenin gözü görmüyor sanırım, ucunda para olunca ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mavi Anne : çocukluğumun sinemaları fakllıydı, en azından alışveriş merkezlerinde ufacık sinemalarda tıkılıp kalmıyorduk Mavi Anne'cim, biz şanslıyız aslında ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yaşamın Kıyısında : Yerleşmek çok zor, ama hayat bu ne olacağı bilinmez ki, ;İstanbul sevmekten vazgeçemeyeceğim şehrim benim:))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Deli Anne : Bu grip durup durup yeniden başlıyor Deli Anne'cim çok şüükür iyiyiz ama şimdi ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Güngör Ekinci : Canım ben de mutlu yıllar dilerim, sevgiler :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

İncecikten : Valla ben de ağladım Gırgıriye hariç ama :))

Adsız dedi ki...

If some one wants expert view about running a blog then i
recommend him/her to pay a visit this website, Keep up the good work.
Here is my web blog - piano lessons

Adsız dedi ki...

I've been browsing online more than 2 hours today, yet I never found any interesting article like yours. It's pretty worth enough for me.
In my opinion, if all web owners and bloggers made good content as you
did, the internet will be much more useful
than ever before.
Feel free to visit my webpage - free iphone

Adsız dedi ki...

traditional day of remembrance owl gifts are seldom times
financially and required immediate and substantial financial assistance to reenforcement their respective lifestyles.
" Sympathy Owl Gifts such as garden plaques, malarky chimes, and pendants in retentivity of a missed minor will ply

Also visit my web-site ... owl-gifts-decor.com