14 Aralık 2009 Pazartesi

" ISSIZ ADAM " KEKİ!

images

Özellikle oğlum okula başladığından beri mutfakta geçen zamanlarım fazlalaştı benim.

İlk okula yeni başlayan bir çocuğun ilk yıldan okul kantini ile tanışmasına pek sıcak bakamıyorum nedense.

Okulda da sağlıklı beslensin diye, beslenme çantasına koymak için ev yapımı ürünleri daha çok tercih eder oldum.

Oğlum gibi yemek konusunda seçici bir çocuğa sahipseniz, her zaman değişik tatlar denemek bir süre sonra yaşam biçiminiz oluyor.
Yeri geliyor, bazı besinleri en olmadık yerlerde kullanabiliyorsunuz.

Yemek içinde havuç sevmeyen oğluma havucu sevdirmenin mutlaka bir yolu olmalı diye düşünürken, imdadıma Issız Adam Alper yetişti.

Evde eşimle, bir kere daha DVD’den Issız Adam’ı izlerken, Alper’in Ada’ ya hiçbir zaman tarifini ver-e- mediği “ Havuçlu Kek ” ini denemeye karar verdim. Issız Adam’ı ikinci kez seyrederken Alper’in yaptığı keke takılı kalmama şaşırdım elbette. İzlenme rekorları kıran bir aşk filminden geriye kala kala erkek kahramanın yaptığı havuçlu kek mi kalır yahu insanın zihninde?

Neyse şimdi o havuçlu kek oğlumun beslenme saatlerinin vazgeçilmezi oldu.

Issız Adam Alper’in yaptığı kadar lezzetli oldu mu bilemeyiz ama oğlum sık sık tercih ettiğine göre fena değil sanırım.

Yapımı da çok kolay

İşte tarifi :

Malzemeler :

3 Yumurta
3,5 çay bardağı toz
şeker
½ çay bardağından az sıvı yağ
1 tatlı kaşığı tarçın
1 çay bardağı çay ( kahvaltı sonrası demlikte artan çay olabilir )
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
6,5 çay bardağı un
1- 2 adet rendelenmiş havuç
1,5 çay bardağı dövülmüş ceviz

Yapılışı :

Klasik kek yapar gibi yapıyoruz.
Yumurtaları şekerle çırpıp sıra ile, çay, sıvı yağ, un,
Vanilya, kabartma tozu, tarçın ve en son da havuç ve cevizi ekleyip karıştırıyoruz.
Yağlanmış kalıba ya da varsa slikon kek kalıbına döküp,
Önceden ısıtılmış 170 Derece fırında yaklaşık 40 – 45 dakika pişiriyoruz.

Soğuduktan sonra dilersek üzerine pudra şekeri de serpebiliriz.

Denemek isteyenlere afiyet olsun :))

14 yorum:

Nurşen dedi ki...

Mımmm, olsa da yesek.
Romantizmine de diyecek yok yani, milleti ağlatan aşk filminden havuçlu kek hatırla:))

Belgin dedi ki...

:))
Özlem, demek filmden sadece aklinda kek kaldi ha:))
Hic denemedim, en kisa zamanda dener,sana bildiririm, bizim cadilarin hosuna gidip, gitmedigini:)) Gerci kek olsunda ne olursa olsun, götürüyor cadilar:))
Öpüyorum seni ve güzel oglunu:))

ÖZLEM dedi ki...

yazın mutfakla pek aramız olmuyor nedense, ama kış geldiğinde mutfak sezonu bizim için açılıyor börek,kek,tatlılar filan özellikle evde el açımı börekler:)))
havuçlu keki ilk denediğimde istediğim kıvamı elde edememiştim içi biraz çiğ kalmıştı deneyerek oldu ama tadından asla vazgeçilmiyecek özellikle çok hafif bir tarif canım çekti şimdi:))))

Özlem dedi ki...

Sorma valla kek kalmış ben de yeni fark ettim Belgin'cim.
Cadılar bence severler bu tarifi.
Sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

Sorma Nurşen'cim, ayıpladım kendimi:))
Sevgilerimle...

Yeşim Özdemir dedi ki...

Yav zaten ne zamandır canım şöyle fırından yenice çıkmış bir ılık kek çekiyordu. Akşam eve dönünce yapayım bari hemen... Alacağın olsun senin ağzımın suyunu nasıl toparlayacağım şimdi ben:)))

Batuhan Doğu Alkaya dedi ki...

Ee , hani bize kek ? Burda zavallı ve yalnız öğrenciyi oynuyoruz bizi gören yok :D

sufi dedi ki...

Gecenin bu saatinde canım kek istedi işte.Şimdi ne olacak?

Banu dedi ki...

Issız Adam'ı her duyduğumda 'Kızsız Adam' geliyor aklıma:)))
Neyse;Eminim kek çok lezzetli olmuştur...
Size afiyet olsun.
Benim de karnım acıktı:)

Özlem dedi ki...

Senin fikirlerine bayılıyorum ben Nur'cum.
Elma kesinlikle rendeleyeceğim bir dahaki sefere.
Sivilce önerini de uyguladım bu arada:)
Sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

Yaa, yapıp göndersem mi acaba oralara?
Sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

Yeşom, senle işimiz daha kolay, keki yapınca en kolay sana tattırabilirim galiba:)
Bir de görüşebilseydik:)

Melis dedi ki...

Canım kek istedi şimdi ne yapacağız...

Özlem dedi ki...

Ben hemen yaparım sana tatlım:)