26 Aralık 2009 Cumartesi

BACA NEDİR ANNE?

resimland-ylbas-agaclar

Arkadaşlarla sohbet halindeydik, içlerinden biri,
- “ Yeni yıl sizin için ne ifade ediyor? “ diye sordu.
- “ Hiiç dedim, dünyanın güneş etrafındaki dönüşümünü bir kere daha tamamlaması işte.”
- “ Epey ko-z-mik oldu cevabın” dedi, ben devam ettim:
- “ Eğer Jüpiter’de yaşam olsaydı ve biz orada yaşasaydık, kullandığımız zamana göre yeni yılı 12 yılda bir kutlayacaktık,
acaba o zaman da planlar yapıp kararlar falan alır mıydık ki” dedim.
- “ Sen kafayı yemişsin yahu, ne bu böyle uzaya falan mı gidiyorsun? “ diye sordu.
- “ Yok da Sunay Akın’ın Ay Hırsızı adlı son kitabını bitirdim, çok beğendim, etkisinde kalmış olabilirim” diye yanıtladım onu.
****
Sonra eve geldim, okuldan gelen miniğim;

- “Anne bu yıl evi süslemeyecek miyiz?” diye sordu,
Hemen dolaptan çam ağacımızı çıkarttık, süsledik evimizi.
Ondaki coşkuyu görünce,yeni yıl hazırlıkları çocukları ne kadar mutlu ediyor diye düşündüm.
Peki ben bu hazırlıkları yaparken mutsuz muydum?
Elbette hayır.
Belki de en çok keyif aldığım şeylerden biri yeni yıl için evi süslemek.
Çam ağaçları, renk renk ışıkların hazırlanması, hediyeler verilmesi insana dair olduğundan hep özeldir benim için.
Yine de adını koyamadığım tuhaf bir burukluk vardı yüreğimin derinliklerinde.
Nedenini bilemedim.
Bunları düşünürken miniğimden sorular gelmeye başladı, ben de oğlumun birbirinden ilginç sorularıyla o burukluğu unuttum gitti zaten :
- “ Noel Baba çok eskiden yaşamış di mi anne?”
- “ Evet oğlum”
- “ Nasrettin Hoca’dan bile önce yaşamış yani!”
- “ Evet oğlum”
- “ Noel Baba’nın kırmızı kıyafetinden başka giysisi yok mu? Haa anladım yılda bir sefer geliyor ya ondan tek kıyafet giyiyordur.”
Yüzüne bakıp gülümsedim, o devam etti.
- “ Noel Baba bacadan gelirmiş evlere, baca ne ki anne?” ( Çocuk sobalı evde oturmadı ki hiç )
- “ Soba yanan evlerde duman çıksın diye baca olur oğlum.”
- “ Hıı anladım. ( anlamadı aslında )
- “ Yılbaşında tombala oynayalım olur mu anne, hatta yılbaşından sonra da oynayalım.”
- “ Tamam oğlum”
- “ Bir de sakın sen yılbaşı gecesi derse gitme olur mu anne?
- “ Gider miyim hiç yavrum, seninleyim.”

* * * *
Şimdi Perşembe gününü sabırsızlıkla bekliyor miniğim.
Hediyesini de merak ediyor.
Noel Baba’nın bacadan gelmeyeceğinin farkında, hatta kendi Noel Baba olmak istiyor.
Ben mi?
Yılın son günü çalışıyor olacağım. İlk günü de çalışacak olduğum gibi.
O gece miniğimle ve sevdiklerimle olacağım.
Her yeni yıl gecesinin anı haneme yazılacağını bildiğimden o geceyi de güzel hatırlamak için mutlu olacağım.
Şimdiden kendime kırmızı şarap ayırdım, yeni yılı bir iki kadeh kırmızı şarap eşliğinde karşılayacağım.

23 yorum:

Sema Öztürk dedi ki...

oyy yerim ben onuu:)))her gün yeni bir soru degil mi? çok normal. Yeni yıla girerken kadehimi senin ve tüm sevdiklerimin sağlığı, huzuru ve mutluluğu için kaldıracagım özlem'im:) senin ve o güzel ailenin yeni yılı kutlu olsun... sevgilerimle..

Özlem dedi ki...

Sema'cım, çok teşekkür ederim, yeni yıl hepimize iyilikler, güzellikler getirsin, sağlık huzur hiç eksilmesin hayatlarımızdan.
Yenin yılın kutlu olsun.
Sevgilerimle...

Nurşen dedi ki...

Kadehini benim için de kaldır Özlemcim, ben de senin için kaldıracağım. Minişi de benim için öp yeni yıla girince. Şimdiden yeni yılın kutlu olsun...

aydan atlayan kedi dedi ki...

sanırım her çocuğun kalbinde güleç yüzlü bir noel baba yatıyor. yeni yıla çok sevdikleri bir oyuncağı onlara getiren ve gelmesi sabırsızlıkla beklenen bir noel baba. bu güzel bir şey bence. henüz masalsı kahramanlara inanmaktan vazgeçmemişken bırakalım inansın ve mutlu olsunlar.

bekriya dedi ki...

ben o kırmızı şarap kadehini bugünden elime aldım. iyi de geldi şimdi yılbaşını bekliyorum :)

şimdiden mutlu yıllar ...

Melis dedi ki...

Ben de bekliyorum yılbaşı gecesini dört gözle teyzeeee:)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Canım, o oğluşu yerim ben :) Canım benim ailenle birlikte nice mutlu yıllara diliyorum. İyi yıllar. Sevgiler.

beenmaya dedi ki...

ah çocuklar onların gözlerinde, yüreklerinde nasıl bir yer tutuyor acaba yeni yıl, hediyeler, noel babalar...

Evren dedi ki...

ben de sabırsızlıkla bekliyorum yeni yılı... neden bilmem bu yıl mutluyum... belki geçen yıl ki dileğim gerçekleştiğinden belki bu yıl biraz daha umutluyum :) şimdiden iyi yıllar; hem miniğine hem sana... bende de kırmızı şarap var, bu yıl için uzun zamandır tadına varmayı planladığım bir şarabı ayırdım kenara, dilerim keyfimizi katmerler bu şaraplar :)
sevgiler...

Nily dedi ki...

iyi ki noel baba yok diye sevdim. düşünsene bacamız yokken noel babanın geldiğini:))
sana ve ailene keyifle gireceğiniz mutlu bir yıl dilerim. sevgiler..

geveze baykuş dedi ki...

ben de az önce bir arkadaşımla konuşurken yeni yılın tarihini değiştirip alternatif kutlama yapma kararı aldım. jüpiterde yaşasak kısmını okuyunca aklıma geldi, sana da yazayım dedim :) üşenmezsem bloga da yazıcam.
mutlu yıllar :)

Özlem dedi ki...

Evet ya çok güzel bir fikir bence de:)
Sana da mutlu yıllar:)

Özlem dedi ki...

Canım yeni yıl hepimize güzellikler getirsin.
Sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

Evet ya kırmızı şarapsız yeni yıl olur mu?
Olmaaaaz:)
Bu yıl de tüm dileklerin gerçek olsun Evren'ciğim.

Özlem dedi ki...

Çok çok büyük yer tutuyor bence.
Çam ağacı süslemek bile başlı başına bir olay onlar için.
Benimki hediyenin Noel Baba'dan gelmediiğni çözdü:)
Kaynağını öğrendi çünkü:)
Sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

Canım, senin de yeni yılın kutlu olsun, sevdiklerin hep seninle olsun.
Sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

E tabii en sevdiğin arkaşlarınla geçireceksin yeni yıl değil mi?

Özlem dedi ki...

Kırmızı şarap her koşluda iyi gelir zaten Bekriya'cım.
Yeni yıl güzellikler getirsin sana.
Sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

Bizimki Noel Baba'yı çok seviyor, ama onun hediye getirdiğine inanmıyor o da değişik bir çocuk işte, ben inanırdım çocukken:)
Yeni yıln kutlu olsun Fulya'cım.

Özlem dedi ki...

Nur'cum biz seninle eni konu hemşeriyiz o zaman:)
Çok da yakınmışız birbirimize.
Senin de yeni yılıln kutlu olsun, sevdiklerin hep yanında olsun canım.

Özlem dedi ki...

Kaldırmaz mıyım hiç Nurşen'cim?
Mutlu yıllar şimdiden.

Yeşim Özdemir dedi ki...

Zamane çocuklarının kaderi işte... Baca falan bilmiyorlar ne yazık ki! Tabii ki çocuklar kadar heyecanla bekleyemiyoruz yeni yılı. Çünkü yıllardır o heyecanı yüreğimizde hissedip, yaşamımızda hiç bir değişiklik olmadığını yaşayarak gördük bir şekilde.Ama yine de güzel şeyler olacağına olan inanıcımızı hala yitirmedik değil mi Özlemciğim? Yeni yıl yuvana hep güzellikler getirsin arkadaşım. Seni ve o güzel oğluşunu öpüyorum.

Özlem dedi ki...

Onlar da birşeyin değişmediğin görecekler.
Farkına vardıklarında büyüyecekler Yeşim'ciğim.
Yeni yıl hepimize güzellikler getirsin.
Sevgilerimle...