9 Kasım 2009 Pazartesi

CUMHURİYET TÜRK MUCİZESİ

ataturk-logo-bf487f94b0-seeklogo_com

“ Küçük hanımlar, küçük beyler !

Sizler geleceğimizin gülü, yıldızı, talih ışığısınız.
Memleketi asıl aydınlığa sizler boğacaksınız.
Ne kadar önemli, değerli olduğunuzu düşünerek, ona göre çalışınız.
Kızlarım, çocuklarım, sizlerden çok şey bekliyoruz.

Durdu, sordu : “ Çok çalışacaksınız değil mi? “

Çocuklar avaz avaz avaz bağırdılar : “ Söz”


“ Arkadaşlarımla birlikte ne yaptıksa sizler için yaptık. Sizin mutluluğunuz, onurunuz için yaptık.
Başınız dik gezin, kimsenin kulu kölesi olmayın diye yaptık.
Bir daha bu acı günleri yaşamayın diye yaptık.
Ödülümüz, sizin temiz, güzel sevginizdir.

* * *

“ Öğretmenler,
Ordularımızın kazandığı zafer, sadece eğitim ordusunun zaferi için zemin hazırlamıştır. Gerçek zaferi bilgisizliği yenerek siz kazanacak, siz koruyacaksınız.
Çocuklarımızı ve geleceğimizi ellerinize teslim ediyoruz. Çünkü aklınıza ve vicdanınıza güveniyoruz. “

* * *

Su gibi okuduğum bir kitap ver elimde.
Tam da bu günlerde okunması gereken.
CUMHURİYET TÜRK MUCİZESİ ( Turgut Özakman Bilgi Yayınevi )

Özellikle gençlerin, sıkılmadan tarihlerini öğrenerek okuyacakları bir çalışma olmuş Cumhuriyet.

Gençlerimizin tarihlerini öğrenmesi yarınlarına sahip çıkmaları açısından hep önemli olmuştur benim için.

Türkiye Cumhuriyeti’nin “ ilelebet payidar kalması”
bilgisizliği yenmekle” mümkün olacaktır ki, bir ulus için en önemli olan da budur.

18 yorum:

aydan atlayan kedi dedi ki...

"Ne kadar önemli, değerli olduğunuzu düşünerek, ona göre çalışınız." Bu çok önemli bir cümle. Sanırım asıl yitirilen bu. Kendine değer vermiyorsan etrafa da değer vermiyorsun, etrafa değer vermiyorsan ülkene değer vermiyorsun, ülkene değer vermiyorsan dünyaya değer vermiyorsun ve dünyaya değer vermiyorsan yaşama saygı duymuyorsun. Hani derler ya "herşey sende başlar" diye. Yanlış mı şimdi bu söz?

sufi dedi ki...

Aklımıza ve vicdanımızı hiçe sayan bir yönetim şeklinden sıyrılabilirsek bir gün Gerçek zaferi; bilgisizliği yenerek kazanıp koruyacağız inşaallah.Sevgilerimle.

beenmaya dedi ki...

senin her yazına "şimdiden okunacaklar listesine bir kitap daha ekle özlem" diyerek başlıyorum biliyor musun :))

Melis dedi ki...

Atatürk'ün yolunda ve O'nun ışığında ilerlemeliyiz.

Batuhan Doğu Alkaya dedi ki...

Umarım gençlerimiz ; özellikle 90 ve sonrası jenerasyon bu kitabı okumaya gayret gösterir.Her geçen gün biraz daha içine bulandıkları başkalaşma uykusundan , özentilerinden uyanır gerçeklerin ve özlerinin farklarına varırla.Aksi takdirde ben 89 doğumlu olarak jenerasyonumdan utanç duymaya devam edeceğim.

Batuhan dedi ki...

Şu sıralar okumaya başladığım harika bir kitap. Atatürk'ü böylesi kitaplar okuyarak anlamak gerçekten çok güzel. Kitapda daha nice örnekler var.

Özlem dedi ki...

Kesinlikle herkes ama özellikle gençler mutlaka okumalı bütün seriyi.
Teşekkürler ilginize.

Özlem dedi ki...

Evet canım kesinlikle, hiç unutmayın bunu.

Özlem dedi ki...

Yaaa, ne kadar güzel bir şey bu benim için canım.
Sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

İnşallah Canım, inşallah, bu yoldaki umudumuz ve çabalarımız hiç bitmesin.
Sevgiler benden.

Özlem dedi ki...

Bu cümle kitaplığımdaki bütün kitapları bir kenara bırakarak Cumhuriyet Türk Mucizesi'ni okuma sebebim oldu Fulya'cığım.
Çok doğru, her şey insanın kendinde başlıyor.
Önce kendine inanacaksın, kendine saygı duyacaksın ki gerisi gelecek.
Budur başka bir şey söylenemez gerçekten.
Sevgilerimle canım.

nur dedi ki...

Belkide ilk defa elimdeki kitabı yarım bırakarak başladım CUMHURİYET'e, sürükleyici ve içinde çok değer barındıran gerçek bir kitap. Tüm gençliğin okuması gerek ve evlerde de bulundurulması.
Basımından bu yana satılan 100 binler umut verici. Daha hiç bir şey bitmiş değil.
Sevgiyle Özlem'cim...

Özlem dedi ki...

Nur'cum aynı duygularla başladım ben de Cumhuriyet'i okumaya şimdi de bitmesin diye yavaş yavaş okuyorum, içime sindire sindire.
Gençler bence çok şeyin farkında Nur'cuğum, Atatürk gençlere güvenmekte haklıymış.
Umutluyum ben de her şeye rağmen.
Çevreme bakıyorum hiç ummadığım gençlerden ummadığım fikirler çıkıyor, seviniyorum elbette.
Güzel günlerimiz olacak inanıyorum ben:)
Sevgilerimle canım.

mavianne dedi ki...

hayırlı olsun yeni blog

ÖZLEM dedi ki...

en kısa sürede bu kitabı alıp okuycam...

Özlem dedi ki...

Sen de sağol Belgin'cim özlemişim hepinizi:))

Özlem dedi ki...

Sağol Belgin'ciğim:)

BANU dedi ki...

Sevdim ama yazılıda çıkacak çok soru sinir oluyorum. Bu kadar kalın olmasına.