17 Mart 2009 Salı

NELER ÖĞRENDİM

life_in_the_greenwood_by_rad_ix1Çok rastlar oldum bazı internet sitelerinde.

Hayatın kendilerine neler öğrettiğini yazıyor bazı  yazarlar, bir çeşit hayat muhasebesi yani.

Çok beğendim, heveslendim, sonra bir muhasebe de ben yaptım  neler öğrendiğime dair, kârda mıyım, zararda mı bilmiyorum ama, işte hayatın bana öğrettikleri:

  • “ Tecrübe hayatta yenen kazıkların bileşkesidir” cümlesinin ne kadar hayatın içinden ve isabetli olduğunu öğrendim, 




  •  Parasız hiçbir şey olmaz diyenlere inat, yeri geldiğinde  az parayla da mutlu olunabileceğini öğrendim,




  • Emeğin bedelinin hiçbir şeyle kıyaslanamayacağını hatta emeğin bedel biçilemeyecek kadar değerli olduğunu öğrendim,


 

  •  Bir reklam sloganı olan “Çocuk da yaparım kariyer de”  cümlesini ilk duyduğum da gülüp geçsem de, şartları zorlayınca zor da olsa yapılabileceğini öğrendim.


 

  •  “Doğru” nun görece bir kavram olduğunu ve herkesin doğrusunun kendine ait olduğunu öğrendim.


 

  • Kimi durumlarda daha az konuşup, daha çok dinlemenin ne çok şey kazandırabileceğini öğrendim.




  •  Aşkı aramak için savrulmalar yaşamak yerine, aynı erkeğe farklı zamanlarda,  -“insan olduğumu hissettirdiği için”  defalarca aşık olunabileceğini öğrendim.


 

  •  Anne olduktan sonra, gece emzirme nöbetleri, kolik ağrıları ile bölünen uykularım sayesinde, derin ve kesiksiz uykunun insan sağlığı için ne kadar önemli olduğunu öğrendim.




  • Bebek kokusunun dünyanın en değerli parfümünden bile daha özel olduğunu öğrendim.


 

  •  Çocuk yetiştirmenin ayrı bir  sanat olduğunu, piyasadaki bütün çocuk büyütme ve eğitim kitaplarını okusam da aslında her çocuğun kendine özgü bir kitap olduğunu öğrendim.


 

  • Tüm zorluğuna rağmen, bir insanın çocuğuna hissettiği duyguların da bir çeşit aşk olduğunu öğrendim.


 

  • Hiçbir şeyin sağlıktan daha değerli olmadığını öğrendim.


          Kim bilir daha neler öğreneceğim?

6 yorum:

İşitme Kaybı dedi ki...

Hepsinde çok duygulandım,beni mimleseydin inan bana böyle güzel şeyler yazamazdım.Hayat herşeye rağmen çok güzel,yüreğine sağlık Özlemcim...

Nily dedi ki...

nasıl bir okulsa bu hayat, dersleri hiç bitmiyor; bittiği günde biz bitmiş oluyoruz aslında, o yoluna devam ediyor. kar zarar hesabı yok sanırım Özlem.. zarar görünenlerden alınan derslerle karlı kapatılabiliyor bazen hesap. çok güzel yakalamışsın, en kısa zamanda zevkle yazacağım. sevgiler..

beenmaya dedi ki...

miminiz de vakti zamanı gelince (bilirsin bende mimler birikir hep) yazılmak üzere listeye eklenmiştir :)))

admin dedi ki...

Çok teşekkür ederim Delfina, kesinlikle eminim çok daha güzel şeyler yazardın.
Hayat çok güzel ve bizim değil mi?
Sevgilerimle:)

admin dedi ki...

Ben bu yorumda en çok " Zarar görünenlerden alınan derslerle kârlı kapatılabiliyor bazen hesap" cümlesine takıldım. Öyle şahane ve yerinde bir tespit ki.
Teşekkürler Nily'ciğim.
Sevgilerimle...

admin dedi ki...

Sen listeye eklediysen günü gelince mutlaka yazarsın benim sevgili arkadaşım, ben de şimdilik o günü dört gözle bekleyeyim:))