27 Mart 2009 Cuma

KİTAP DELİSİ

9750b0a6b850ddf7Henüz ilk okula gitmiyorken, evimizin salonunun bir köşesinde bulunan kütüphanenin karşına geçer, cilt cilt sıralanmış kitapları izlerdim.

Bu;  çocuk aklımla bana değişik gelen bir duyguydu,  o kitapları okuma yazma bilmeyen halimle okumak istemem bir tür özlemdi. O zamanlar, bu duygunun içimdeki okuma tutkusu olduğunu henüz bilmiyordum.

Babam, ben okula başlamadan önce benim için bir sürü çocuk kitabı  da alıp koymuştu kütüphaneye. “ Okula başla bunların hepsi senin kızım derdi. “

Şimdi düşünüyorum da, bana kütüphanemizde duran bu kitaplar okuma alışkanlığı kazandırmış olabilir mi?

Çünkü ben okumayı söktüğüm günden beri bu yaşıma kadar, okuyorum, okuyorum, okuyorum.:)

Bununla ilgili ailede sıfatlarım vardır benim. “ Kitap kurdu”, “ Kitap delisi”,

“ Kitaplı Güzel” ilk aklıma gelenler. Ben en çok kendime “ kitap delisi” ni yakın bulmuşumdur.

Bunları yazma nedenim, dün aklıma düşen, bana okumayı sevdiren belli başlı  çocuk klasikleri oldu.

Liste çok uzun aslında ama içinden seçtiğim ilk on beş kitap şunlar :

1. Altın Masallar /  Altın Kitaplar Yayınevi’nin seriler halinde yayınladığı birbirinden güzel masallardı,
2. Kediler Kralı / Yazarını hatırlamıyorum, Milliyet Yayınları serisinden bir kitaptı,
3. Yonca Kız / Kemal Bilbaşar
4. Fadik / Gülten Dayıoğlu
5. Küçük Prens /Saint Exuperry
6. Gizli Bahçe/ F.H. Burnett
7. Küçük Kadınlar/ Luisa M. Alcott.
8.  Heidi/  Johanna Spyri
9. Oz Büyücüsü/ L. Frank Baum
10. 80 Günde Devrialem/ Jules Verne
11. Pal Sokağı Çocukları/ Frenc Molnar
12. Tom Sawyer/ Mark Twain
13. Peter Pan/ J.M.Barrie
14. Polyanna/ Eleanor H. Porter
15. Define Adası/ Robert Stevenson

Bunların içinde o dönemde mutlaka hepimizin okuduğu ortak kitaplar vardır.
Bunlar aynı zamanda bizi hayata hazırlayan, üzerimizde iz bırakan kitaplardı. 

Hangi şartlarda olursa olsun, bir çocuğa verilebilecek en anlamlı hediye, içinde bulunulan olanaklar ölçüsünde ona okuma alışkanlığı kazandırılmasıdır.

 

 

FOTOĞRAF : www.deviantart.com

10 yorum:

beenmaya dedi ki...

okuma hevesi başka türlü birşey olsa gerek tarifi zor olan bir şey. düşündümde şimdi ben nasıl, ne zaman başlamıştım diye aklıma okuyacak kitabım kalmadığında marketimizde birşeyleri sarmak için kullandığımız birikmiş eski gazeteleri baştan sona her satırını okuduğum zamanlar geldi tuhaf işte :))

aydan atlayan kedi dedi ki...

Çocukluğu büyülü kılan belki de kitaplar, masallar, öykülerdi. Her birini öyle çok benimserdik ki onlarla yatar kalkar nefes alırdık...

Özlem dedi ki...

Aslını ararsan hâla da öyle değil mi kediciğim?
O zaman çocuktuk, şimdi büyüdük - mü -?:))
Sevgilerimle...

Nily dedi ki...

çocuk kitabı deyip geçmemek lazım aslında Özlem, ben arada dönüp bazılarını yeniden okuyorum. çocukken yakalayamamış olduğum çok güzel detaylar yakalıyorum, hoşuma gidiyor. bu sevmekle alakalı sanırım. sevebilmek için de öncelikle tanımak ve bilmek gerekir. bu noktada da ebeveynlere görev düşüyor. keşke her yetişkin bunun farkında olabilse..
sevgiler..

melis dedi ki...

Bana teyzem okuma alışkanlığı kazandırdı.O kadar cok kitap okudum ilk okuduğum kitabı hatırlamıyorum.Bana arkadaşlarım Kitap Tavsiyecisi diyor.Bana okuma alışkanlığı kazandıran teyzeme teşekkürler.

çiler dedi ki...

Özlem Ablacığım,kitap okumak denince benim aklıma gelen ilk isimlerden biri sensin biliyorsun.Bunu defalarca konuşmuşuzdur seninle ve ben senin en çok bu yönüne hayranım çünkü senin gibi okuyupta yorumlayan ve yorumlarını yazılarıyla başkalarıyla paylaşan,tavsiyelerde bulunan ve okumaya teşvik edip kitaplarını(gözü kadar değerli kitaplarınıda)okumaları için arkadaşlarına veren kaç kişi vardır.Tavsiyene uyup okuduğum ve bundan sonrada okuyacağım birçok kitap için teşekkürler.

Özlem dedi ki...

Okumak ayrı bir tutku bun sen de iyi bilirsin.
Ne güzel düşünceler bunlar benim için Çiler'ciğim, yüzüm kızardı.
Sevgilerimle.:)

deniz dedi ki...

:) ilkokul sonda iken anneme bu konuda yalan söylerdim. tamam utanıyorum :) ben öğleden sonra akşama kadar kütüphanede kitap okurdum, o beni okulda sanıyordu. okumak çok güzel bir tutku..

Özlem dedi ki...

Ne güzel işte.
Bence o yalan, yalan sayılmaz ki.:)
Sevgilerimle...

bırtutamkekik dedi ki...

merhabalar:)
ne hoş,ne cici bir sayfa böylee:)
bayıldım paylaşımlarınıza...
seve seve izlemeye alıyorum sayfanızı hemen.
bende sizi bekliyorum sayfama..
kucak dolusu sevgilerimle..
:)