15 Mart 2009 Pazar

MUTLULUK

happiness_by_eredel

 

TDK sözlüğünde Mutluluk ; " Bütün özlemlere, eksiksiz ve sürekli ulaşmaktan doğan kıvanç durumu" olarak tanımlanmış.

Özlem' in sözlük anlamı ise; " bir kimseye ya da bir şeye duyulan kavuşma isteği, hasret " diye tanımlanmış.

Kendimi bildim bileli ismimle müsemma olduğumu düşünmüşümdür hep.

Özlemlerim hiç bitmez benim.

Çok genel ve basit bir örnek vermek gerekirse, "Yalnızken kalabalığı, gürültülü yerlerde sessizliği, yaz sıcağında kışı, kış ayazında yazı " özler dururum.

Hal böyle olduğunda bütün özlemlere eksiksiz kavuşmak çok da mümkün olmuyor elbette.

Demek ki,  mutluluğun sözlük anlamından değerlendirmek istediğimizde,  hayatın olağan akışı içerisinde , " bütün özlemlere eksiksiz ve sürekli ulaşmaktan doğan kıvanç durumu"nu  tam da yaşayamamışım ben, hatta sözlük tanımına göre mutsuz bile olmuşum.

Düşünüyorum da " bütün özlemlere eksiksiz ve sürekli kavuşma durumu"  beklentisi içinde hiç olmadım  ki ben.

"  Mutluluk "   nedenlerim, çok da ulaşılmaz  nedenler değildi çünkü.

Küçük, sıcak şeylerdi beni mutlu etmeyi başaran.

- Uzaklardan uzanan bir dostun sıcak eli,

- Kitaplarımın arasında kaybolmak,

- Baharda doğanın doğurganlığına tanık olmak,

-  Akdeniz'in mavisine, Toroslar'ın yeşiline takılı kalmak,

- Oğlumun sıcacık gülüşü ve her gün  okuldan gelince okulda olup bitenleri;

 " Anne bak var ya" diye başlayan cümlelerle anlatışı,

- Yeni doğmuş bebek kokusu,

- Yağmurdan sonraki toprağın kokusu,

- Nefes almak,

- Aldığım nefesi geri verebilmek,

- Sevmek, sevilmek ve bunu bilmek.

" Mutluluk",  görüp dokunamadığım ama dokunabileceğim kadar da bana yakın olmuş hep.

Ne kadar eksiksiz ve ne kadar sürekli bilemiyorum ama var olduğunu biliyorum ya, bu da sanırım bana yeter.

* * * * * * *

Not: Bu "mim" bana önce sevgili Nily'den, ardından sevgili " Aydan Atlayan Kedi'den geldi. Bu hafta taşınmayla geçtiğinden:), özellikle Nily'nin mimini hemen yanıtlayamadım. Ben de bu mimi "Funda" ve " Maviye Yolculuk" a göndermek isterim. Kabul ederlerse elbette.

7 yorum:

Nily dedi ki...

o hiç bitmeyen özlemlerine eksiksiz kavuşman ve her kavuştuğunda mutluluklarını katlaman dileğiyle..yüreğine sağlık Özlem,çok teşekkür ederim:)

admin dedi ki...

Funda'cığım, çok teşekkür ederim.
Sen yazarsın da kabul etmez miyim hiç?
Okudum ve paylaştım duygularımı hemen sayfanda.
Ne güzel tarif etmişsin mutluluğu ve ben ne ara kaçırmışım bu güzel yazıyı:(
Sevgilerimle...

Muhabbet Çiçeğim dedi ki...

Canım, ne güzel isminin anlamı. Sevgiler<Yeni adresin hayırlı olsun.

aydan atlayan kedi dedi ki...

Mutluluk üzerine yazılmış kelimelerini okumak güzeldi... İyi ki yazmışsın...

Maviye Yolculuk dedi ki...

Canım yeni yerin hayırlı olsun. Mimine cevap yazamayacağım ne yazık ki ama beni layık gördüğün için çok teşekkür ederim. İnsanlara isim koyarken çok dikkat etmek gerekirmiş.İsimlerinin anlamlarına uygun yaşarlarmış.Mesela benim adımın anlamı gülmseyiş ve hep gülümserim. Kızıma da Derin adını koyduk şimdiki nesil gibi sığ olmasın, derin ve olgun bir insan olsun, hayatı daha derin, incelikli yaşasın diye...Sonuç mu? O daha şimdiden yaşından çoookk olgun ve incelikli :) Öpüyorum.

admin dedi ki...

Kesinlikle katılıyorum Hande'ciğim, insanlar isimlerine uygun yaşıyorlar.
Derin ve Hande çok sevdiğim kız isimlerindendir.
Ayrıca inanır mısın sen de dahil bu güne kadar tandığım tüm Hande'ler hep güler yüzlü ve pozitif insanlar olmuştur.:)
Çok teşekkür ederim Hande'ciğim.
Sevgilerimle...

Melek Çoruh dedi ki...

Benim için mutluluk yaşadığım her "an"dır sevgili Özlem. Sağlıkla nefes alıp verebildiğim sürece...
Bu arada yeni sayfan hayırlı olsun.Fırsat buldukça ziyaretine gelirim. Hep mutlu kal...