4 Şubat 2009 Çarşamba

Yazma Sevincim

Yazma sevincim, okuma sevincimin başlamasından birkaç yıl sonraya rastlar.
Yazmanın bende okumakla aynı hazzı uyandırdığını keşfetmem de bu zamanlara denk gelir.

Sanırım ilk okul dördüncü sınıftaydım, üzerinde minik pembe çiçek resimleri olan bir kapağı vardı defterimin.
Sayfaları çizgisizdi. Çizgisiz olmasını özellikle istemiştim. Nedenini hâla bilmem.

“Sevgili Günlük” diye başlayan bir biri ardına yüzlerce sayfada, her gün yaşadıklarımı anlatırdım, sanki “ Sevgili Günlük” adında bir mektup arkadaşım varmış da düzenli ona mektuplar yazıyormuşum gibi.

Yıllar sonra, hiç beklemediğim bir anda üzerinde pembe çiçekler olan günlüğümü bulup okuduğumda, kendimi zaman makinesiyle geçmişe yolculuk yapıyormuş gibi hissetmiş ve aslında o dönemde yazdıklarımın kendime mektuplar olduğunu fark etmiştim.

Çocukken, hepimize sorulan o klasik soru bana da ; - “ Büyüyünce ne olacaksın bakiiim? ” şeklinde sorulduğunda, hiç tereddütsüz, -“ Yazar olucam ” dediğimi hatırlıyorum.

“ Neden yazıyorum?” sorusundan ziyade, “ Neden yazar ol-a-madım?” sorusu kurcaladı aklımı.

Yazmak ve edebiyat böyle büyük bir tutkuyken neden yazar olamadım da işletme, muhasebe gibi çok farklı meslek alanlarına kaydırdım acaba kendimi?

Eğitim sistemindeki yanlışlardan mı?
Binbir mücadeleyle kazandığım üniversite sınavına tekrar hazırlanamama korkusundan mı?
Geleceğin belirsizliği mi?
Yazma sevincimi ilk gençlik yıllarımda bunlar mı törpüledi acaba?

Neyse, sisteme sitem etmeyeyim o ayrı bir yazı konusu çünkü, devam edeyim yazma sevincime.

Bundan altı yıl önce anne olduğumda, o minik kara gözlü şeyi kucağıma aldığımda, yaşadıklarımı, hissettiklerimi ve oğlumun büyüme hallerini belgelemeliyim diye düşünerek, bu sefer yeşil kapak üzerinde kurutulmuş çiçekler olan defterime oğlumu anlatmaya başladım.


Onun ilk doğum gününde, oğlum için yazdığım doğum hikayesini bir başka anne- çocuk platformuna diğer annelerle paylaşmak için gönderdiğimde, yazımın hemen yayına konduğunu görmek gururlandırdı beni. Sonrasında sitenin yazarları arasına dahil oldum (http://www.bebekkokusu.com/ ) ve yazma maceram orada da devam etti.

Bu arada amatörce yazdığım kitap tanıtımlarını, acemi cesareti ile gönderdiğim (http://www.edebiyatodasi.com/) adlı edebiyat sitesi, yazdıklarımı sürekli yayınlama önerisi getirdiğinde, hatta beni yazarları arasına dahil ettiğinde yüreğimi dolduran sevinci kimseyle paylaşmadan bir kendim bildim.

Şimdi geçmişe dönüp bakıyorum da yıllar geçmiş, “ yazma sevincim “ ve anlatacaklarım” hiç bitmemiş.


Bitecek gibi de görünmüyor, sanırım önemli olan da bu, daha ne isterim?

NOT: Peki Sevgili Turkuaz Deniz, Funda ve Aydan Atlayan kedi ve Efsa sizin yazma nedeniniz ne?

15 yorum:

Aydan Atlayan Kedi dedi ki...

Çok güzel ve düşünerek yazmak istediğim bir mim bu Sevgili Özlem. Çok teşekkür ederim. En kısa zamanda yazacağım.

beenmaya dedi ki...

okumak ve yazmak o kadar içiçe bir eylemki benim içinde inan hangisi önce hangisi daha sonra başladı tam olarak ayrımında değilim aslında. bu arada sen hep yaz emi :))

not: seni de mimlenenler listesine ekledim haberin olsun :))

Unknown dedi ki...

çok sevindim okurken senin adına o halde yazmaya devam :))

efsa dedi ki...

"Bundan altı yıl önce anne olduğumda, o minik kara gözlü şeyi kucağıma aldığımda, yaşadıklarımı, hissettiklerimi"
sanırım çocuklarımız da aynı yaştalar ve ne tesadüftürki bu kelimeler bana çok yakındı :)))

Adsız dedi ki...

Yazmayı çok sevsem de okuma aşkım çok çok çok ağır basıyor. Okuyamadığım zaman kendimi kötü hissediyorum nerdeyse. Bir tür bağımlılık :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

@ Aydan Atlayan Kedi; Merakla bekliyorum senin yazma yolculuğunu Kedi'ciğim:)
@ Beenmaya; Sen de hep yaz olur mu?
@ Funda; Kesinlikle devam Funda'cığım, hep birilikte ama:)
@ Efsa, annelik ortak bir paylşaım zaten Efsa'cığım.İyi ki anne olduk değil mi?
@ Onu hiç sorma Hande'ciğim, bende de olur o duygu yoğun olarak. Zaten yazmanın yolu önce okumaktan geçer bence. Sevgilerimle...

efsa dedi ki...

en guzel mutluluk hemde

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Kesinlikle Efsa'cığım, en güzel mutluluk yazma sevnici.
Hiç eksilmesin hayatlarımızdan.

Turkuaz Deniz dedi ki...

Canim Ozlem' cigim, de bakalim sen bana... Yazmasaydim, yazmasaydin, yazismasaydik tanirmiydik birbirimizi... Kedi de sen de ayni mimi gonderdiniz bana, ilk firsatta...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Aa Kedi de mi gönderdi tamam new hoş:)
İyi kiz yazdık da bulduk birbirimizi.
Sevgilerimle...

efsa dedi ki...

ben yazdımmm

funda dedi ki...

ben de düşünüyorum özlem yazıcam mutlaka.. birazcık daha düşünme süresi var dimi :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

@ Efsa, sayfandayım hemen şimdi:)
@ Funda, olsun bekleriz biz de şimdilik kalın sevgiyle...

Funda dedi ki...

Sizin bebekkokusu üyesi olduğunuzu hiç bilmiyordum bu yazıyı okuyunca çok şaşırdım gerçekten. Bende bebekkokusu üyesiyim :))
Çok güzel dostlukların paylaşıldığı bir site bebekkokusu.
Ordan da görüşmek dileğiyle. Sevgiler.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yaklaşık bir yıldır Bebekkokusu'nda da yazıyırum Funda'cığım, orası da gerçekten çok hoş bir site.
Oradan da görüşelim elbette.
Sevgilerimle...