14 Şubat 2009 Cumartesi

Mutfakta Biri Var







Bizim mutfakta epeydir biri var. Benim en özel ve en minik yardımcım.

Biz bunu hep yapıyoruz.

En az haftada iki kere.

Birlikte giriyoruz mutfağa, o bana yardım ediyor minicik elleri ile.

Bir kuralımız var ama; O’nun sevdiği ve seçtiği bir şeyler yapmalıyız mutlaka..
Bunlar da haliyle, puding, kurabiye, kek vb. şeyler oluyor.

Puding yaparken, sütü tencereye boşaltmak onun görevi. Bütün malzemeleri karıştırmak da elbette.

Kek yaparken, yumurtayı illa ki o kıracak, bir de biraz çırpacak.

Kalıplı kurabiyelerimiz var bizim, sırf mutfak maceramız için birlikte almıştık, kurabiyeler yapıyoruz çeşit çeşit.

Önce güzelce hamurumuzu hazırlıyoruz.
Sonra o hamuru epeyce yoğuruyoruz ( Bu parmak kaslarının gelişimine de faydalıymış, - ince motor becerilerinin gelişmesi için- )
Ardından sıra merdane ile hamuru açmaya geliyor.
İnanmayacaksınız ama mutfaktaki yardımcım bu konuda da epey usta.

En zevkli kısım ise hamura kalıplarla şekil vermek.

Anne oğul öyle eğleniyoruz ki mutfakta, çok merak ediyorum oğlum büyüdüğünde bu mutfak maceralarımızın O’ndaki geri dönüşümü nasıl olacak?

Aslını arasanız tek derdim O’nun mutlu olması ve birlikte güzel vakit geçirmek.
Çocukluk anılarına tebessümle hatırlayacağı anılar eklemek.
Büyüdüğünde zaman zaman aklına gelsin, o anılara tutunsun diye...




10 yorum:

Turkuaz Deniz dedi ki...

canim ne guzel yapiyorsunuz, bizde de yumurtalari hep kucuk bey cirpiyor:)
not: geldim sonunda, ozlemisim yahu!

Unknown dedi ki...

aferin yakışıklı asistana :))
benim kızım da en büyük yardımcım :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

@Turkuaz Deniz; Hoşgeldin, gözün gibi bak internete olur mu? Sakın kaybolma bir yerlere...
Geliyorum şimdi sayfana:)

@Funda; Onlar çok iyi yardımcılar Funda'cığım. İyi ki mutfakta biri var değil mi?:)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Canım ne güzel şeyler bunlar. Bu yaşta çocuğa yardımlaşmayı öğretmek. Tabi sevdiği şeyleri :)
Çocuklar bayılır böyleşeylere. Ellerinize sağlık:)
Sevgiler.

beenmaya dedi ki...

anne yemekleri zaten çok güzel olur ya hani içine sevgi katılır falan e bir de sizin yemeklere ufaklığın eli değimişse harikadır oınlar yahu :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

@ Muhabbet Çiçeği, Çok eğleniyoruz biz oğlumla. Bir d ekendini çok önemli görüyor o anda:)
Kendien güven duygusu gelişiyor sanki.
Sevgilerimle...
@ Beenmaya, Yaa evet ve gelecekte hiç bir lezzet anne yemkelrinin önüne geçemez değil mi?
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Bu bir duyurudur :eger daha önce yolladıysam kusura bakma arkadaşım ne kadar cok duyurulursa o kadar cok katılım olacaktır şimdiden bu duyurumu yayınladıgın için tşk ederim

MERHABALAR CANIM ;ARTIK GELENEKSEL HALE GETİRMEYİ PLANLADIĞIMIZ İSTANBUL BULUŞMALARININ 4 .SÜNÜ GERCEKLESTİRECEGİZ DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN 7 MART 2009 SAAT 14:30 DA İ ÜSKÜDARDA YÖRE ALIŞVERİŞ MERKEZİ (ADRES:Ahmediye Meydanı (Katlı Otopark Yanı) Üsküdar / İstanbul )‘DA BULUŞACAGIZ SENİDE ARAMIZDA GÖRMEKTEN MUTLULUK DUYARIM .DAVET ETMEYİ UNUTTUGUM YADA YETİŞEMEDİM TÜM İSTANBULDAKİ SİTE SAHİBİ DOSTLARIM HEPİNİZİ BEKLİYORUM GELMEK İSTERSENİZ EGER YORUM KISMINA TELEFON VE İSİMLERİNİZİ BIRAKMANIZ YETERLİ OLACAKTIR İSTERSENİZ MSN ADRESLERİNİZİDE YAZABİLİRSİNİZ. YORUMLARIM ONAYLIDIR VE KESİNLİKLE YAYINLANMAYACAKTIR. LÜTFEN BANA OLUMLU YADA OLUMSUZ YORUM BIRAKINIZ
SEVGİLER BİRDEMLİKSOHBET SEVİL

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Sevil'ciğim, ne yazık ki Antalya'da yaşıyorum ben.
Çok isterdim katılmayı ama inan mümkün değil.
Ne diyeyim kalbim sizinle.:)
Sevgilerimle...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Canım blog adresimde küçük bir değişiklik yaptım. Bundan sonra blog adresim;
http://muhabbetcicegim.blogspot.com/

Sonuna sadece bir 'm' harfi geldi. Değiştirirsen sevinirim. Sevgiler.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Hemen düzeltiyorum canım:)