26 Şubat 2009 Perşembe

Kıssadan Hisse




Birkaç gün önce : Anne işten eve yeni gelmiştir, ev işleri; yemek, çamaşır, ütü şeklinde sıraya dizilmiş anneyi beklemektdir. Bu arada anne ile çocuk sohbete başlarlar.

Çocuk : - “ Aşık olmak ne demek anne ? "

Anne : ( Kendinden çok emin cevap verir ) - “ Birini çok sevmektir oğlum.”

Çocuk : “Peki evlilik ne demek anne?”

Anne : “ Sevdiğin insanla hayatı paylaşmaktır oğlum.”

Çocuk : “ Nasıl yani, oyuncaklarımızı paylaşmak gibi mi?”

Anne : “ Evet oğlum, onun gibi “ .


* * * * * * * *

Aradan birkaç gün geçer :

Çocuk :
- “ Anne ben aşık oldum!!! “

Anne : - “ Yaaa öyle mi kim bu şanslı kız?"

Çocuk : - “ Buse anne, hani bizim sınıftaki, uzun saçlı olan .”

Anne : - “ Hımmm!!! “

Çocuk : - “ Anne var ya , biz Buse’yle evlenmeyi düşünüyoruz!”

Anne : - “ Yaaa ne zaman verdiniz bu kararı?”

Çocuk :- “ İşte verdik bi ara.”

Anne : - “ Peki evlenince ne olacak oğlum?”

Çocuk : - “ Ne olacak oyun oynayıp, bisiklete bineriz işte, oyuncaklarımızı falan paylaşırız.”

Anne : “ …… !!!!! “


* * * * * *

Bir başka gün :

Çocuk : “ Anne ben galiba sana aşık oldum “!!!

Anne ( panik bir halde ama sakin olmaya çalışarak ) : “ Olmaz oğlum çocuklar annelerine aşık olmazlar.

Çocuk : - “ Neden anne? Hani sen aşık olmak birini çok sevmektir demiştin ya geçen gün, ben seni çok seviyorum anne “.

Anne : !!!!, ????

Kıssadan Hisse:
1. Çocuklar zamanın nasıl geçtiğini anlayamadan hızla büyürlermiş.
2. Çocuklara somut döneme geçmeden önceki dönemlerinde söylenecek her söze, kurulacak her cümleye dikkat etmek gerekirmiş.
3. Çocuk deyip geçmemek, sordukları soruların cevaplarını geçiştirmemek gerekirmiş.

13 yorum:

Adsız dedi ki...

Ah yandık desene :) Bizim ki de bugünlerde hayır demeye taktı kafaya. 2 yaşındaki çocukların en büyük zevkiymiş :(

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Kesinlikle ama sana benden çok önemli bir bir tavsiye Hande'ciğim, sen O'na karşı "hayır" ve "yapma" gibi kelimeleri çok ekonomik kullan. Bak gör nasıl işe yarayacak.
Sevgilerimnle...

funda dedi ki...

:) çok şeker

Seyyah dedi ki...

oğlunun hafızası kesinlikle çok iyi, yürüttüğü mantık ise harika..hayran kaldım:)) çocukların olaylara bizlerin göremediğimiz kadar basit ve kolay çözüm getirmesine bayılıyorum.

beenmaya dedi ki...

ah çocuk olmak...herşeyin en güzelini, en safını, en masumunu hissedip yaşıyorlar...

efsa dedi ki...

yaaaaaaa,
hele kız annesi oluncaaa ayda bir erkekler değişir. sende bakan körler gibi nasıl yani bu yaşta mı dersin :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

@ Funda; Hepsi çok şeker Funda'cığım:)
@ Nily; Bir görsen Nily daha neler var O'nda. Düz mantık dönemindelermiş şimdi.
@ Beenmaya; Çok masumlar çok. Ben de bayılıyorum onların bu hallerine.
@ Öyle vallahi, şimdiden durumlar böyle, ana sınıfındayken, bakalım gelecek günler neler yaşatacak bize Efsa'cığım?

Funda dedi ki...

:) Okurken gülümsediğimi fark ettim. Ne güzel dialoglar geçmiş aranızda sanırım uzun saçlı olan buse de dans ettiği kişi :)
Güzel kızmış :))
Bazı şeyleri açıklamak eminimki çok zordur. Kelimelerimiz onların anlayacağı dilden bir hale gelemez nedense :)
Herşeyi yerine göre ve en ince ayrıntısına göre anlatmak en iyisi sanırım :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Funda'cığım, hem her şeyi öğrenmek istiyorlar hem de daha somut döneme geçemediler.
Ama çok şekerler.Bayılıyorum ben bu hallerine.

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Canım yaa ,kıyamam. Nasılda safça düşünüyor çocuklar.Bu yaşlarda merak artıyor işte. Dediğin gibi hiçbirzaman cevaplarımızı geçiştirmemeliyiz canım.
Sevgiler.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ben de sevgiler sana Muhabbet Çiçeğim:)

Ful yaprakları dedi ki...

çok güzel:)))))
ne kadar da samimiler değil mi:)
bilmez miyim, işim gereği tüm gün olnarlyım,
sevgiler

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Çok samimiler ve çok da doğallar.
Ne güzel onlarla birlikte olman Ful Yaprakları.
Sevgilerimle...