10 Şubat 2009 Salı

YAŞAYINCA ANLADIM



İnsanları, doğdukları ya da öldükleri günlerde değil; çoğu zaman durup dururken hatırlamak önemli olmuştur benim için.

Doğum günümde ya da başka bir özel günde, elinde bir hediye paketi ile kapımı çalanlardan çok, “ Seni görmeye geldim çünkü aklıma düştün, özledim seni “ diyebilenler, dost hanemde daha çok yer almışlardır hayatım boyunca.

Bu durum aramızdan ayrılan sanatçılar ve diğer önemli insanlar için de geçerli.

Bence onları sadece bu dünyadan ayrılış tarihlerinin yıl dönümlerinde değil, durup dururken geride bıraktıkları ile hatırlayabilmek önemli.

Bir şiirle, bir şarkıyla, hatta sadece bir kelimeyle bile aklımıza düşebilmeliler.

İşte o an, aslında ölümün olmadığının ve onların hep aramızda olduklarının kanıtlandığı andır.

Bana bunları düşündüren, yağmura hasret kalmış şehirde, üç gündür aralıksız yağan yağmurun hüküm sürdüğü kış günlerinin birinde , aramızdan yıllar önce sıcak bir yaz günü ayrılan Can Baba’nın aşağıdaki şiiri oldu.

Ne kadar özel, ne kadar güzel.
Kim bilir neler yaşamış da Can Baba, bu güzel şiir çıkmış ortaya.
İyi ki geçtin bu dünyadan Can Yücel, iyi ki…
Her dizeyi ayrı ayrı ve dikkatle okumak gerek.
Hayatın bize verilen en önemli armağan olduğunu unutmadan.

* * * * * * * *

“YAŞAYINCA ANLADIM”

Bunca zaman bana anlatmaya çalıştığını, kendimi bulduğumda anladım.
Herkesin mutlu olmak için başka bir yolu varmış,Kendi yolumu çizdiğimde anladım..
Bir tek yaşanarak öğrenilirmiş hayat, okuyarak, dinleyerek değil..Bildiklerini bana neden anlatmadığını, anladım…
Yüreğinde aşk olmadan geçen her gün kayıpmış,Aşk peşinden neden yalınayak koştuğunu anladım…
Acı doruğa ulaştığında gözyaşı gelmezmiş gözlerden,Neden hiç ağlamadığını anladım..
Ağlayanı güldürebilmek, ağlayanla ağlamaktan daha değerliymiş,Gözyaşımı kahkahaya çevirdiğinde anladım…
Bir insanı herhangi biri kırabilir, ama bir tek en çok sevdiği, acıtabilirmiş,Çok acıttığında anladım..
Fakat, hak edermiş sevilen onun için dökülen her damla gözyaşını,Gözyaşlarıyla birlikte sevinçler terk ettiğinde anladım…
Yalan söylememek değil, gerçeği gizlememekmiş marifet,Yüreğini elime koyduğunda anladım…
'' Sana ihtiyacım var, gel ! '' diyebilmekmiş güçlü olmak,Sana '' git '' dediğimde anladım…
Biri sana ''git'' dediğinde, ''kalmak istiyorum'' diyebilmekmiş sevmek,Git dediklerinde gittiğimde anladım…
Sana sevgim şımarık bir çocukmuş, her düştüğünde zırıl zırıl ağlayan,Büyüyüp bana sımsıkı sarıldığında anladım…
Özür dilemek değil, ''affet beni'' diye haykırmak istemekmiş pişmanolmak,
Gerçekten pişman olduğumda anladım…
Ve gurur, kaybedenlerin, acizlerin maskesiymiş,Sevgi dolu yüreklerin gururu olmazmış,Yüreğimde sevgi bulduğumda anladım…
Ölürcesine isteyen, beklemez, sadece umut edermiş bir gün affedilmeyi,Beni af etmeni ölürcesine istediğimde anladım…
Sevgi emekmiş, emek ise vazgeçmeyecek kadar ama özgür bırakacak kadar sevmekmiş...


Can Yücel

8 yorum:

beenmaya dedi ki...

çok güzel geldi bu yazı yağmurlu bir istanbul gününde...uzun zamandır yazmadığını farkedip hem de tam aklıma düşmüşken sen...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Sağol canım.
Bak yazdım işte.
Yazmadan duramam ben.:)
Bu gün hava birkaç gün öncesini kıskandıracak kadar güzel üstelik.
Şimdi de Orhan Veli geldi aklıma ; " Beni bu güzel havalar mahvetti,
Böyle havalarda eve ekmek su götürmeyi unuttum ... " diyor ya aynen öyle bir hava var dışarıda.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Muhteşem bir şiirmiş bu. Paylaştığın için çok teşekkürler. Benim için de gerçek ve değerli dost her zaman arayabilen, destek olabilen, ihtiyacın olduğunda veya olmadığında bile yanında olabilendir. Adı o zaman dosttur zaten...Sevgiler...

Unknown dedi ki...

ne güzel yazmış Can baba hem de doğum günümde :)

Seyyah dedi ki...

ay dönümü ve yıl dönümü değil,
özel bir gün hiç değil,
sıradan bir günün yoğun mesaisi arasında
uzun zamandır aklımda olduğundan mı,
Can Yücel'i çok sevdiğinden mi
yoksa bu şiirin anlattıklarından
ve güzelliğinden mi
bilinmez ama
aklımda canımdan can olan biri.

paylaştığın için teşekkürler Özlemcim.. sevgiler..

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

@ Maviye Yolculuk, "Dostum" diyebildiğim iyi günümde de kötü günümde de yanımda olabilen ve yanında olabildiklerimdir.
Can Baba'nın şiri de vazgeçilmezlerimdendir sevgili Hande'ciğim. Böylelikle O'nu da anmış olduk işte.
Sevgilerimle...
@ Funda'cığım, iyi ki doğdun. Sevdiklerinle hep mutlu ve sağlıklı ol olur mu?
Sevgilerimle...
@ Canının canı hiç aklımdan çıkmasın sevgili Nily.
Sevgiler benden

funda dedi ki...

Bu sabah ben de başka bir yazısını okudum nasıl iyi geldi..sana da iyi gelsin diye kopyalayıp yapıştırıyım dedim hemen..

Öyle sabah uyanır uyanmaz yataktan fırlama
Yarım saat erkene kurulsun saatin
Kedi gibi gerin, ohh ne güzel yine uyandım diye sevin..
Pençerini aç, yağmur da olsa, fırtına da olsa nefes al derin derin
Yüzüne su çarpma, adamakıllı yıka yüzünü serin serin
Geceden hazır olsun, yarın ne giyeceğin
Ona harcayacağın vakitte bir dilim ekmek kızart
Çek kızarmış ekmek kokusunu içine
Bak güzelim kahvaltının keyfine..
Ayakkabıların boyalı olsun, kokun mis,
Önce sana güzel gelsin aynadaki siluetin
Çık evinden neşeyle, karşına ilk çıkana gülümse, aydınlık bir gün dile
Sonra koş git işine, dünden, önceki günden,
Hatta daha da eskiden yarım ne kadar işin varsa hepsini tamamla,
Ohhh şöyle bir hafifle
Bir güzel kahve ısmarla kendine, seni mutlu eden sesi duymak için alo de
Hiç işin olmasa da öğle üzeri dışarı çık
Yağmur varsa ıslan, güneş varsa ısın, hatta üşü, hava soğuksa
Yürü, yürürken sağa sola bak, öylesine değil, görerek bak
Çiçek görürsen kokla, köpek görürsen okşa, çocuk görürsen yanağından makas al..
Sonra, söyle bir düşün, kimler sana yol açtı, sen çok dar da iken kimler seni ferahlattı,
hani kapını kimsenin çalmadığı günlerde kimler kapını tıklattı?
Ne kadar uzun zamandır aramadın onları değil mi?
Hadi hemen uğrayabilirsen uğra, arayabilirsen ara
Hatırlarını sor, öyle laf olsun diye değil, kucaklar gibi sor..
Bu sadece onların değil, senin de yüreğini ısıtacak, yüzünde güller açtıracak.
Günün güzeldi değil mi akşamın da güzel olsun..
Yemeğin ne olursa olsun, masanda illaki kumaş örtü olsun..
Saklama tabakları,bardakları misafire
Sizden ala misafir mi var bu dünyada
Ailecek kurulun sofraya, öyle acele acele degil, vazife yapar gibi hiç degil,
Şöyle keyife keyif katar gibi, lezzete lezzet katar gibi,
eksikbıraktıklarını tamamlar gibi tadına var akşamının..
Gece evinde, dostların olsun
Sohbet mezen, kahkahan içkin olsun..
Arkadaşım,hayat bu daha ne olsun?
Ama en önce ve illa ki sağlık olsun!!

Can Yücel

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

İşte budur Funda'cığım, yaşamak işte budur.
Ne güzel ve ne iyi yaşamış
Can Baba.
Darısı bizim başımıza.
Çok çok çok teşekkürler ederim paylaştığın için.
Sevgilerimle...