27 Kasım 2021 Cumartesi

CUMA .!!

Siz ne durumdasınız 
bilmiyorum ama ben efsane kelimesinden cidden nefret ettim.
Efsane cuma, black friday reklamları ekranlarda döndükçe bir el boğazıma sarılıyor, boğuyor beni.

Kapitalizmin eli bu ...
 Ama ne elmiş arkadaş, ülke batıyor, esnaf dolar ile aldığını TL ile satıp ayakta kalmaya çalışıyor, ertesi günün ne getireceğini bilmiyoruz ve efsane cuma.!! ...
Ben özellikle annemin ölümünden sonra minimal yaşamaya karar verdim.

Annemin 2 artı bir evinden 9 tane halı, bir sürü biblo, vazo, ıvır kıvır vs.,  doğru düzgün giyilmemiş, dolap bekleyen  bir sürü kıyafet çıkınca böyle bir karar aldım.

Kalan ömrümde ihtiyacım olan hiç bir şeyi yıllardır almıyorum.

Bir nevi kendi kendimi terbiye ediyorum .
Bu durumun iki istisnası var tabii;  biri yünlerim diğeri kitaplarım ... 
Aldığım kitap ve yünler bir biçimde değerleniyor, üretiyorum mutlaka 
Kitapları alır almaz okumasam da mutlaka ilerleyen zamanlarda okuyorum ve örgüyü beni tanıyanlar bilir, zaten hiç bırakamıyorum .

İşte tam da bu yüzden efsane cumaya feci takmış durumdayım .
Kapitalizmin boğazıma sarılan elini kırmak istiyorum ... 

4 yorum:

Sadece C. dedi ki...

Ben de azla çok yapanlardanım :) büyük ferahlık; özellikle ev eşyası ve gardroplar ne kadar boşsa o kadar efil efil huzur..

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Kesinlikle aynı fikirdeyim. Özellik le ev eşyası ve gardroplar içinde giysiler cidden büyük ferahlık 👍👍

MAVİANNE dedi ki...

tüketim toplumu yaratıldı hep birlikte azimle
maalesef ihtiyacı olan olmayan bir alım derdinde
yarış var sanki
eskiden ne güzeldi yırtık çorap bile tamir edilirdi
maalesef üretim toplumu olamadıkça fakirliğe mahkumuz

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

İnanılmaz üzülüyorum geldiğimiz bu duruma Maviannem 😞😞