1 Eylül 2014 Pazartesi

YENİ BAŞLANGIÇLAR


Dün gece uyurken beni uykumdan boynumdan aşağı dolaşan bir şey uyandırdı.


Uyku sersemi; eyvah dedim böcek falan dolaşıyor üzerimde. 

Kalktım meğer akan ter damlalarıymış !! Pes dedim, bu kadar mı olur ? 


Uyurken saunaya girmiş gibi kalkan, terleyince ter damlalarını üzerinde dolaşan böcek sanan canlı varlık dilerim ve umarım tek ben değilimdir !!!!!

Böyle bir şehir işte Antalya. Temmuz ağustos, vıcık vıcık, rezalet. Hani hepimizin hayatında sinir olduğumuz gıcık tipler vardır ya. Bunlar ya iş yerimizdedir, ya aileden biridir, ya apartman komşumuzdur. Hareketleri, davranışları hiç hoşumuza gitmez ama atsak atamayız, satsak satamayız. Kaçsak kurtulamayız, gelir yapışırlar üzerimize ...

Antalya'da yaşanan Temmuz ve Ağustos aylarını  bu tip insanlara benzetiyorum. Katlanmak zor ama mecburuz onlarla olmaya. Bu yüzden ne yazık ki, temmuz ve ağustos aylarını sevemiyorum. Üstelik klima, vantilatör falan da bir işe yaramıyor bu iki yaramaza ...
Gidişlerinden hiç şikayetçi değilim.

Eylülü ise pek naif, pek kırılgan bulurum.

Yeni başlangıçların ayıdır bana göre eylül. Sıcaklar hafifler, okullar açılır, yazlıklarda insan sayısı azalır. Abilerinin dağıttığı evi derleyen, toplayan, düzenleyen evin küçük kızı gibidir benim gözümde eylül.

Bu yaz ameliyatım nedeniyle genelde evde geçti ve ben okuma rekorumu kırdım. 2014'ün temmuz ve ağustos aylarını pek iyi anılarla hatırlamayacak olsam da kitap okuma rekorum hoş bir anı olarak kalacak aklımda.

Ve şimdi eylül hüznüne yakışan bir romana başladım. Uzun zamandır okumak istediğim, fakat cesaret bulamadığım bir romandı. Şimdi zamanı geldi diye düşünüyorum. 


Sırça Fanus. Cesaret bulamadım çünkü Silvia Plath trajik ölümü ile aklımda kalan ama sevdiğim bir edebiyatçı. Bir insan neden kendini öldürmek ister ? Neden ölümü seçer ? Okuyalım bakalım bir de hayata onun gözünden bakalım.
Kırmızı Kedi Yayınları'nın özel baskısını çok beğendim. Sırça Fanus'u benim gibi henüz okumamış olanlara öneririm.

Gelişiyle güzellikler getirsin bize eylül .
Sıcakları ve bütün dertleri götürsün. Yeniden başlasın her şey ve bu yeni başlangıçlar hepimize iyi gelsin.


13 yorum:

Kiremithanem dedi ki...

Çok şükür yavaş yavaş yavaş sıcaklardan hissedilir şekilde uzaklaşıyoruz Allaha hamdolsun benzaten yazı pek seven biri değilim..ilkbahar kadar sonbaharı da döt gözle bekleyenlerdeniz..ilkbaharın önü yaz olduğu için korku ile sevdiğim bir mevsimdir ama sonbahar dediğiniz gibi pek kırılgan ve naif oluşu içimi yumuşatıyor daima..

Güzel bir sonbahar diliyorum keyifli okumalar dileklerimle..

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Mutlu sonbaharlar :)

Asis dedi ki...

Aşırı sıcaklara artık tahammülüm yok,Sonbaharı hep severim şimdi daha çok galiba :) Keyifli okumalar.

Makbule Abalı dedi ki...

Bazı olumsuzlukları bir başka çabayla olumluya çevirmek ne güzel.Sıcağa rağmen kitap okuma sayınızı arttırmak, yeni dünyaları keşfetmek...
Sonbahar bana da biraz hüzün veriyor. Bir yazı yazdım, henüz yayınlamadım. Her mevsim yaşanmışlıklarıyla güzel ve anlamlı.
Hepimiz için güzel başlangıçlar getirsin sonbahar.

lale dedi ki...

Sıcak asla tahammül edemediğim bir şey... Allah kolaylık versin. İstanbul sanırım ufak ufak serinlemetye başlar.

Keyifli okumalar olsunnn

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Değmesin Yağlı boya : Bu konuda o kadar mutluyum ki anlatamam :)
Sevgiler :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gamze Esra Ersöz : Gamzem sana da mutlu sonbaharlar :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Asis : Benim de yok neydi bu yaz öyle neyse geçti artık :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Makbule Abalı : Sanırım okudum o güzel yazınızı. Zaten tüm yazılarınız severek okuyorum. Sevgiyle kalın :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Lale : sıcak konusunda hem fikiriz. sıcağı da çok seven görmedim zaten. Aşırısı bünyeye zarar. Sevgiler Lale'cim :)

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Eylül ne güzeldir, sonbahar esintileriyle gelir:)
Sırça Fanus çok beğendiğim kitaplardan biridir...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Eylül u ben de çok seviyorum. Sırça Fanus hüzünlü edi beni çok ana güzel kitaptı. ..
Sevgiler canım :)

Adsız dedi ki...

daha yeni geldim antalyadan tadına doyum olmadı =)