18 Haziran 2014 Çarşamba

TAŞ VE ÖBÜR ŞEYLER ...


Her şey geçen yaz bu zamanlar başladı.

Sabahları ve günün ilerleyen saatlerinde şiddetli mide ağrısı çekiyordum. Bu ağrı sırtıma yayılıyor ve beni kıvrandırıyordu.

Doğal olarak soluğu bir gastroloji uzmanında aldım ve yine doğal olarak doktor benden endeskopi istedi. Önce korktum açıkçası. Kocaman bir hortumun yemek borumdan aşağı sallanması bana tuhaf gelse de kahramanlar gibi çektirdim. Midemde sorun olmadığını gördük; o uzun ucunda ışık olan hortum sayesinde.
Doktorum da bana sabahları aç karnına içmem gereken bir ilaç verdi. bir ay süreyle kullanmam gerektiğin söyledi. bir ay sonra her şey yolun girdi ve bu böylece bir yıl devam etti.

Şimdi bu şikayetlerim yeniden başladı, tekrar doktora gittim doktorum bu sefer üst batın ultrasonu istedi. Ultrason çekildiğinde safra kesimin taşla dolduğunu gördük hep birlikte. Safra kesenizde bir tek boş yer kalmamış siz nasıl yaşıyorsunuz dedi doktor ameliyat olmam gerektiğini söyledi.

Haziranı güzel geçirmek istiyorum. Doktorun verdiği tarih temmuzun ilk haftası. Dilerim beni çok yormadan atlatırım bu süreci.

Ameliyata kadar neler yapıyorum kısaca özetleyeyim.

Oğlumla aynı anda tatile girdiğimiz için evde kuduruyoruz. Hafta sonu itibarı ile deniz sezonunu da açtık.

Denize aşırı tutkum yoktur benim. İlişkimiz " seni uzaktan sevmek aşkların en güzeli " boyutundadır. Fakat oğlum tam bir su adamı. Onun hatırına ben de denizle daha yakın ilişkiler içindeyim.


Evi minik bir hayvanat bahçesine çevirdik. Pazardan aldığımız civcivler piliç oldular. Akvaryumdaki balıklarımız ve canımız ciğerimiz muhabbet kuşumuz Selami'nin yanına, şimdi bir de fotoğrafını gördüğünüz Bitter eklendi. Aslında adı karamel olması gereken bu tüylü şey, öğrencilerimden birinin oğluma hediyesi. O adını Bitter koyunca biz de değiştirmedik. Çok nazlı bir kız  ama. Fotoğraf çektirmekten hiç hoşlanmıyor. Hemen gözlerini kısıyor.



Bu arada okumaya devam ediyorum. Yüz Yıllık Yalnızlık'ın tekrar okuması bitti ve ben bir daha tekrar kitap okumamaya karar verdim. Okunacak onca şey varken, aynı kitabı bir kere daha okumayayım ben :)

Şimdi bibliyomanyaklar.com'un hediyesi olan Oktay Rifat'ın romanı var elimde. Bir Kadının Penceresinden .

Şiirlerini sevdiğim değerli şairin kaleminden roman okumak ayrı bir keyif. Onca okuduğum kitap üzerine edebiyat şöleni gibi geldi bana çok sevdim. Okumayı yaşam biçimi edinmiş beş özel kadının kurduğu bu sitenin müdavimi oldum ben, belirtmek isterim.

Bu aralar böyleyim işte ...
Taş, tatil, kitap ve öbür şeyler ...


15 yorum:

parıldayan çiçek dedi ki...

Geçmiş olsun. Acil şifalar.İyi tatiller. Ben de kitaplığımda okumadık kitap arıyorum. Yaz favorilerim ne olacak bakalım.

Kitapçı Kedisi dedi ki...

Çok çok geçmiş olsun. Allah şifa versin inşallah. Tatilin de keyfini çıkarın :) kocaman sevgiler :)

Mehmet Bilgehan Merki dedi ki...

Acil şifalar ve sağlıklı günler dilerim.

Asis dedi ki...

Çok çok geçmiş olsun acil şifalar diliyorum.Sevgiler.

Asuman Yelen dedi ki...

Duyduğum bu üçüncü safra kesesi vakası. Mevsimsel olabilir mi diye düşünmeye başladım. Geçmiş olsun Özlem' cim. Tez zamanda iyileşirsin inşallah.

Asuman Yelen dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Ah çok geçmiş olsun, umarım bir an önce iyileşirsiniz Özlem Hanım.Bu arada ben bitterin hangi hayvan olduğunu çözemedim, sincapa filan bezettim ama rengi uymadı :)

Makbule Abalı dedi ki...

O kadar çok sayıda "taş" biriktirebilmek herkesin harcı değildir. Ancak duygulu, hassas, duyarlı insanlar "taş kalpli" olmak yerine, safra keselerinde "taş" biriktirip acı çekiyorlar.

Evinizde sevgili oğlunuz ve diğer şirin canlılarla bir cennet köşesi yaratmışsınız. Onlar sizin bir an önce iyileşmenizi sabırsızlıkla bekleyeceklerdir eminim.
Sağlıklı güzel günlere. Sevgiyle.

Ece dedi ki...

Çok geçmiş olsun. Bir an evvel iyileşip güzel bir tatil yapın inşallah.

pie kurabiye dedi ki...

Cok gecmis olsun canim,

resimli günlük dedi ki...

Çok geçmiş olsun. Ameliyat güzel geçsin, her şey çabucak yoluna girsin ki oğlunla, balıklarınla, Selami'yle, Bitter'le ve kitaplarla güzel bir tatil geçirebilesin...

Oglak Kizlari dedi ki...

Aaaaa geçmiş olsun. Keşke bir yıl önce de üst batın alsalarmış mı?

Acil şifalar.

Bir avazda diyen anne

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Sevgili arkadaşlarım, hepinize ayrı ayrı çok teşekkür ederim. Dilerim ve umarım kolay bir ameliyat olsun. İyi ki varsınız. Sevgiler ...

burcu dedi ki...

Objektifle barışık olmadığı her halinden belli, ayaklara bakar mısınız, pek sevimli minik.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Çok çekingen çok bildiğin gibi değil 😊