5 Haziran 2014 Perşembe

BU DA BANA KAPAK OLSUN !!!!

Akşam üzeri bir telaş dersaneye gidiyorum.

Hava sıcak ama kapalı. Kendini nisan zanneden bir haziran günü daha bitmek üzere.


Bizim dersanenin olduğu mahalle, çocuğu bol bir mahalle.
Çocuk sesi, oynadıkları oyunlar falan filan.

Mahalle sakinleri çocukların sokaktaki oyunları için ikiye bölünmüş durumda. bir taraf gürültüden rahatsız, diğer taraf çocukların oyun oynamasından yana.

Ben de anne olarak çocuğun enerji atmasına ihtiyaç duyacağına inandığımdan ikinci tarafın yanında yer aldım bu güne kadar. Çocuklarla dün yaşadıklarımdan sonra; özelikle  ailelere olan fikrim değişti.

Neyse çok uzatmayayım; tam sokağa girdim, sokak ortasında ne olduğunu anlayamadığım bir top oyunu oynadıkları için ( futbol desem değil; basketbol desem hiç değil ) attıkları top yüzüme; alnımın ortasına çarpacaktı; son anda kafamı eğdim de toptan kurtuldum.

E bu durumda tepki gösterdim tabii.
Çocukları uyardım; yaptıklarının saygısızlık olduğunu söyledim. Gözlüğüm kırılsaydı ne olacaktı dedim.

İçlerinden biri; muhtemelen oğlumla yaşıt ;  - " Teyze senin gözlüğün kaç para ki ? " diye sordu !!!!
soruya şaşırdım, çünkü özür falan bekliyorum; biraz abartarak  -  " 2000. TL " dedim. 

Bana verdiği cevap ülke olarak geldiğimiz durumun özeti gibiydi : - " E n'olacak ki ? Babama söylerim sana yenisini alır. Bizde çok para var !!!! "

Artık sinirim yerinden iyice oynamıştı. - " Peki gözüme bir şey olsaydı ne yapacaktın? Özür dileyeceğine bir de terbiyesizlik yapıyorsun. Üstelik hem terbiyesiz, hem de saygısızsın. Baban tabii saygı ve terbiye parayla alınmadığı için sana bunları alıp verememiş ." dedim.

Çok sinirlendim. Biz bu kafayla çocuk yetiştirdiğimiz müddetçe, gelecekte yaşayacaklarımız için kimseyi sorumlu tutmayalım bence.

O çocuğun dünkü sözleri bana ciddi bir kapak oldu ...

8 yorum:

Nesrin dedi ki...

çocuklar paranın ne olduğunu ne şartlarla kazanıldığını bilmediği için çok rahat konuşabiliyorlar . Ailesinde kabahat bizde para çokmuş!!
ahh ahh!

gonca keskin dedi ki...

maalesef Özlemcim, biz saygılı,terbiyeli,kurallara uyan çocuklar yetiştirmeye çalışıyoruz.Bir yanda da böyle bir nesi yetişiyor :( Üzüldüğüm yanı çocuklarımızın hayat boyu bu tip insanlarla karşılaşacak olmaları , çok yazık..

Asuman Yelen dedi ki...

Çok umut kırıcı bir durum.
Bugünümüzü açıklıyor. Yarınımızı gösteriyor. Bu çocuk ve benzerleri büyüyecek, bu sistemde paranın gücünü koltuk satın almak için kullanacak. Sonra meclis koltuğunda başkanına biat ederek çok daha fazlasını kazanırken bizler de halimize ağlayacağız.

Çocuğun gözden önce gözlük düşünmesi bu yaşta ne kadar maddiyatçı olduğunu gösteriyor. Yazık.

Bu arada Allah seni korumuş Özlem' cim. Geçmiş olsun.

Oglak Kizlari dedi ki...

Offff Özlem,

Çok kötü ortalık çook.

Dertli ve milletin adam olmayacağına inanan anne

GÖNÜL dedi ki...

maalesef özlem durum gittikçe vahim hal alıyor her şeye madde gözüyle bakan sevgiden ve saygıdan mahrum çocuklar yetiştiriliyor tabi az olsada tam tersi çocuklarımızda var bende bizim okulda rastladım 12-14 yaşlarındaki erkek çocuk yanlışlıkla bir bayanın kafasına top attı ama kadıncağızın yanından düzelinceye kadar ayrılmadı ve defalarca özür diledi umudumuz bu duyarlı çocukklarımızın artması sevgiler

Adsız dedi ki...

şimdi böyleyse ileride nasıl olacak acaba.. :)

MAVİANNE dedi ki...

haklısın terbiye çok önemli
aile terbiyesi vermiyor çoğu
parayla herşeyin halolacağını sanıryor çocuklar da
neyse geçmiş olsun
gene ucuz atlatmışsın
sevgiler

Asis dedi ki...

Çok geçmiş olsun :( maalesef çocuklara bol keseden her istediklerini alan bir kesim var.Ondan sonra ya aileye bağımlı kalırlar ya da en ufak birşeyde hayat sahnesinde tepetaklak...