12 Kasım 2013 Salı

MİNİK YARIŞ ATLARI

Geçen hafta sonu oğlumun okulunda veli toplantısındaydık.

Malum bu yıl 5. sınıf oldular, yeni sisteme göre orta okullular artık !! Fakat hiç biri henüz bu duruma alışabilmiş değil. Branş öğretmenleri ile yeni yeni kaynaşıyorlar. Bu arada ilk sınavlarını oldular. Sonuçlar bana göre güzel.


Bana göre güzel dedim ama  toplantıdaki velilerin anlamsız tavırlarından cidden rahatsız oldum. Rahatsız olmanın ötesinde endişe duydum.

Bir anne oğlunun matematik sınavından 75 almış olmasını kabullenemiyordu. " Mümkün değil; oğlum 75 alamaz !!!! Ben ondan daha fazla performans bekliyordum " gibi cümleler kurdu. Bir kısım veli doğrudan öğretmene yüklendi . Eşim ve ben olup biteni şaşkınlıkla izledik.

Konuyla ilgili yorum yapmasam olmaz ben de; o veliye öğrencilik döneminde hiç düşük not alıp almadığını sordum. Bir başka veli  " Not çok mu önemli ? " diye sordu, önemli olanın çocuğun dersi, öğretmeni sevebilmesi dedi. Fakat söz ettiğim veliyi ve diğerlerini durdurmak olanaksızdı.
O anda kendimi at yarışında hissettim. Çocuklarının notlarını birbirlerine sormalar; kendi çocuğu ile diğerlerini kıyaslamalar. Toplantıdan çıktıktan sonra düşündüm, sistem mi velileri bu hale getirdi ? Minik yarış atları yetiştirmenin ne yararı olabilir ki?

Eve geldik. Oğlum toplantıyı sordu.
" Senle ilgili duyduklarım güzeldi "dedim ona, öğretmenlerinin onu çok sevdiğinden söz ettim.
Sevgi önemli benim için. İlk okul 5. sınıfa gelen bir çocuk bir şekilde nasıl ders çalışması gerektiğini bilir çünkü.

Dünyaya getirmek için, sonra da büyütmek için uğraştığım, emek verdiğim çocuğumu yarış atı kategorisine koymaya hiç niyetim yok vallahi...


11 yorum:

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Ne güzel bir yazı olmuş, ne güzel anlatmışsınız.Benim için sevgi önemli demişsiniz, çok hoşuma gitti.Eminim ki evladınız hayatta çok başarılı olacak.

Oglak Kizlari dedi ki...

KOcaman bir bravo sana. Darısı benim başıma.

Dörtgözle bekleyen anne

hüznün tadı dedi ki...

O velinin çocuğunun yerinde olmak istemezdim. Bu ne hırs Allahım!

AslıASLI dedi ki...

Böyle ebeveynlerden hiç hoşlanmıyorum, yeğenim öğretmen ve öyle veliler anlatıyor ki şaşıp kalıyorum. Önemli olan dediğin gibi çocuğun öğretmenini ve derslerini sevmesi. Başarı bunların ardından mutlaka gelicektir zaten.

MAVİANNE dedi ki...

malesef tüm veliler koşturup duruyorlar çocukları
çocukluklarını ne zaman yaşayacaklar bu güzellikler
yazık acıyorum çok hırslı annelere
seni de takdir ediyorum
öptüm seni

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gamze Ersöz : Sağol Gamze'cim...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Oğlak Kızları : Sağol canım :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Hüznün Tadı : Hiç sormayın ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Aslı Aslı : Kesinlikle Aslı'cım ders ve öğretmen sevmek çok önemli ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mavianne : Sağol Maviannem :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mavianne : Sağol Maviannem :)