19 Kasım 2013 Salı

HAYAT KOŞUCUSU

Sonbaharın en hüzünlü ayı bence kasımdır.
Yerini kışa bırakmaya hazırlandığı için mi  hüzün barındırır bilmiyorum ?
Artık ağaçlar yapraklarını çoktan dökmüştür. Yerler sarı, kırmızı sonbahar yapraklarıyla doludur kasım ayında. Hüznü belki de bundandır.

Sonbahar ve kışa en çok direnen şehir de bence Antalya'dır.

Yaz aylarının boğucu sıcağı için, sanki içinde yaşayan insanlardan özür dilercesine, sonbahar daha keyifli geçer.
Şu gülhatmilere bakar mısınız? Gelemeyen kış mevsimini kovalıyor sanki ...

Hele bu yıl, azıcık kendinizi sıksanız rahat rahat denize bile girebilirsiniz şu anda Antalya'da...

2013 tüm mevsimleriyle son baharın ve gidişlerin yaşandığı bir yıl oldu.
Hiç beklemediğimiz kayıplar yaşadık bu yıl. Son halkaya Nejat Uygur da eklendi.
Gidenin ardında kalmak da zormuş. Yaşayınca daha iyi anlıyor insan. Bir de hayat kaldığı yerden devam ediyor ya; en çok da bu etkiliyor beni. Bu yüzden daha bir üzülür oldum bu gidişlere ...

***
Hafta sonu aşure yaptım. Hem de iki arada bir derede. Cumartesi ve pazar günleri benim için mesai günleri olduğundan hazırlıklara bir gün öncesinden başladım.
Ders aralarımda eve gelerek bütün aşure malzemelerini hazırladım. -Dersane ve ev arasında bir sokak mesafe olmasının avantajlarını iyice kullanır oldum .-

Buğdayı da elimden geldiğince sıcak suyla yıkadım ki aşure açık renkli olsun. Tabii içine koyduğum incir ve üzümleri de sıcak suda bekletmek gerek. Neyse amacım tarif vermek değil tabii, sonuçta oluyor mu oluyor işte. Ortaya böyle bir görüntü çıktı.
****
Hakan Günday'ın yeni romanı DAHA 'yı bitirdim. Daha da yazsa okurum ben Hakan Günday'ın yazdıklarını.


Bence okuduğum en iyi Hakan Günday romanı DAHA. Sarstı, çarptı, şaşırttı ama okuttu kendini ve Daha'dan sonra Beyoğlu'nun En Güzel Abisi'ne yatay geçiş yapmayı düşünüyorum. Fakat bende adet haline geldi, Hakan Günday romanlarından sonra bir süre kitap okumaya ara veriyorum. İçimden gelmiyor bir şey okumak.
Geçen yıl Tüyap'ta imza gününde bunu yazarın kendine söylemiştim ve çok şaşırmıştı.

****
Sinemaya gitmek istiyorum. Ne kadar ihmalciyim film konusunda yeni bir film gösterime girecek  Erkek Tarafı  Testesteron. Mert Fırat var oyuncular içinde. Mutlaka izlemeliyim.

****
Gökyüzünde açık mavi bir hava var. Kasıma yakışıyor ve ben -kasım gökleri altında- ( bunu da Sezen Cumhur Önal söylerdi eskiden ) hayat maratonuna devam ediyorum, sıkı bir hayat koşucusu olarak !!!

10 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

Ayy aşure yapmadım daha:) Gamse beni öldürecek.

Bence en güzel kitabı ''AZ'' dı ,sanki onu daha bi sevdim.

Hayat koşumuz güzel ve keyifli olsun Özlemcim.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ben "Ziyan"ı da çok beğenmiştim Lale'cim okudun mu bilmiyorum. Bu kitap dediğin gibi sarstı beni.
Senin Venüs hakkındaki görüşlerini merak ediyorum çok takıldı o kitaba ben. Sen aşure yaparsın, alasını yaparsın, inşallah bir gün yemek kısmet olur :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ben "Ziyan"ı da çok beğenmiştim Lale'cim okudun mu bilmiyorum. Bu kitap dediğin gibi sarstı beni.
Senin Venüs hakkındaki görüşlerini merak ediyorum çok takıldı o kitaba ben. Sen aşure yaparsın, alasını yaparsın, inşallah bir gün yemek kısmet olur :)

MAVİANNE dedi ki...

dahayı okuyorum tokat yemiş gibi oluyorum
çok hoş aynı sıralama var bende de
sonrasında ahmet ümit :))
sevgiler

sevtap(karabidikim) dedi ki...

Ay nasıl istiyorum saatlerce kitap okumak ama bir turlu fırsatım olmuyor.Olsa da roman değil de bu ara çocuk gelişimi okuyorum :S Sıkıcı biraz ama gerekli.Kitap alacagım zaman mutlaka bloğuna uğrayıp neler tavsiye etmişsin bakıcam.Bende bu sene aşureyi komşuların dağıtıklarını yiyerek geçirdim :) Ellerine sağlık.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Lale : Senin aşurene bayıldım ben :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mavianne : Daha beni de çarptı hiç sorma Maviannem ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Sevtap : Ben de oğlum bebekken çok okudum bu tür kitpları, tuvalate alıştırma kitabı bile almıştım inanır mısın? ama şu bir gerçek ki; her çocuk ayrı bir kitap yazdırır insana Sevtap'cım.
Çok sevgiler, sana ve şeker oğullarına :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Sevtap : Ben de oğlum bebekken çok okudum bu tür kitpları, tuvalate alıştırma kitabı bile almıştım inanır mısın? ama şu bir gerçek ki; her çocuk ayrı bir kitap yazdırır insana Sevtap'cım.
Çok sevgiler, sana ve şeker oğullarına :)

Mert dedi ki...

Kafa Dergi'nin yeni yazısına ve Ters Düz'ün yeni bölümüne bekliyorum. :)kasım hüzün dolu cidden.