22 Kasım 2013 Cuma

MASKE

Sıradan bir gündü. Günlerden cumaydı.
Kadın kocasını işe, oğlunu okula gönderdi.
Ev şimdi kendine kalmıştı.

Kadın, -aramızda kalsın- yalnızlığı pek severdi .
İnsanın arada bir kendinle baş başa kalmasının ruha iyi geleceğini düşünürdü.

Dışarıda henüz başlamış bir yağmur vardı.
Yağmur kasım ayına ve cuma gününe yakışıyordu.

Son günlerde etrafında, - bir aylık yağmur bir günde yağacak - söylentileri dolaşıyordu. Yağsın bakalım dedi; kendine bir Türk Kahvesi yaptı.
Kahve eşliğinde yeni kitabına başladı.

Bu kitabı en çok Komiser Nevzat'ın Rum sevgilisi Evgenia'nın hikayesini okumak için almıştı.

Elindeki gazetenin haftalık kitap ekini okudu. O anda yüzündeki bütün maskeleri çıkartmıştı.
Ne anne, ne eş, ne ev kadını maskesi yoktu yüzünde. Bu maskesiz, doğal  hali çok hoşuna gitti.

Sonra mutfağa girdi; öğlen yemeği için kendine erişte makarna ve fırında kremalı patates pişirdi.
Fırında kremalı patatesin tadı çok hoşuna gitti.


Yemeğini yedi. Ardından hazırlandı.
Dersaneye gitmesi gerekiyordu. Öğlen dersi vardı. Giyindi, öğretmen maskesini taktı. evden çıkmaya hazırlandı.

Dışarıya şöyle bir başını uzattı; yağmur şiddetini arttırmıştı. Neyse ki evi ile işi birbirine çok yakındı. Kendini mutlu hissetti ...

28 yorum:

selma dedi ki...

Bu öğretmen herşeye nasıl yetişiyor maşallah 41 kere...

sevtap(karabidikim) dedi ki...

Blogger maskenle de harikasın canım :)

pie kurabiye dedi ki...

Yalnızlık güzeldir arada bir.Ruhun dinlenmiş bir şekilde gitmişsindir işe.

Unknown dedi ki...

Oh ne güzel.Arada böyle kendimize zaman ayırınca,ruhuna ne iyi geliyor insanın :) Fırında kremalı patates de çok hoştur,canım çekti :))
Sevgiler..

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Ne güzel anlatmışsın cok beğendim, keyifle okudum:)

Başak dedi ki...

Çok iyi yapmışsınız arada kendi kendimizle kalmakta yarar var. Ne yağmurdu ama...Sevgilerimle canım:)

Asuman Yelen dedi ki...

Fırında kremalı patates de erişte de çok hoş görünüyor.
Günün kutlu olsun Özlem' cim.
Sevgiler...

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

İyi hissetmenize çok sevindim.Bu arada öğretmenler gününüz kutlu olsun :)

bilge ve annesi dedi ki...

Yazınız Sevgili Leylak Dalı' nın kadın hikayelerini anımsattı bana, maskelerimizle yaşamak zorunda olduğumuzu bilmek ne fena değil mi?

Oglak Kizlari dedi ki...

Bayıldım.

Kendini yakın hisseden anne

MAVİANNE dedi ki...

ne hoşsun
maskeler takarak dolaşıyoruz haklısın
iş yeri maskesi
anne maskesi
küçük kız maskesi
ve birçokları
güzel bir haftasonu diliyorum sana
keyifle ve sevgiyle kal

Mert dedi ki...

Bu geçen cuma imiş
Bakalım bu cuma nasıl geçmiş :)
Ters Düz'deki hikayem sizi özlüyor ya da ben mi hizimi aldim da yetisilmiyor

Mert dedi ki...

Yorumunuzu okudum :)
Roman ayrıca yazıyorum zaten :)
Ters Düz'e epey talep var o yüzden hızla yayimliyorum bölümleri, aman kaçırmayın :)

Garip Adam dedi ki...

bu kitabı okumak nasip olmadı ama kısa zamanda okuyacağım..

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Selma : Vallahi bilmiyorum selma'cım :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Sevtap : Sağol canım

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Pie kurabiye : Hem de nasıl Petek'cim :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Zaman sözleri : Fırında kremalı patates favori yemeğimiz oldu :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Baykuş Gözüyle : Sağol Natali'cim :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Başak : Yağmur geldi geçti şimdi ne biçim soğuk var di mi?

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Asuman Yelen : Sağolun Asuman Hanım :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gamze Esra Ersöz : Sağol Gamze'cim çok teşekkürler :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bilge ve Annesi : Kendimi yalnız ve yalnız olmaktan mutlu hissettiğim bir anda yazdığım bir yazıydı ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Oğlak Kızları : Sağol canımi duygular karşılıklı :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mavianne : Sağol canım, sen de sevgiyle kal :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mert : Bu aralar çok yoğunum ama okumaya çalışıyorum hikayelerini Mert'cim :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Garip Adam : Tavsiye ederim :)

Adsız dedi ki...

Bana da lazım böyle huzurrrr..
Ahmet Ümit'in kitabını beğendin mi merak ettim :) ?