22 Şubat 2013 Cuma

BİR BEN VARDIR BENDE BENDEN İÇERÛ !!



1.   En son hangi kitabı okudun?


2013 ‘ün ilk ayında okuyup bitirdiğim Limoni Ölüm / Ayşe Erbulak

Şuan okumakta olduğum / Anna Karenina

İki kitap ne kadar farklı değil mi ? Ama Anna benim kitaplıkta iki yıldır beklemekten sıkıldı, iyi ikide okuyorum. Konuyu biliyor olmama rağmen Tolstoy’un akıcı diline bir kere daha hayran kaldımJ

2.    Yarım bıraktığın kitap oldu mu? Neden?

Olmaz mı çooook !

Mina Urgan unutulmaz kitabı Bir Dinazor’un Anıları’nda şöyle der  : “ Kelek çıkan kavunu yer misin? Yemezsin, beğenmediğin kitabı da okuma o zaman.” İşte o gün bu gündür beğenmediğim kitabı bırakıveririm ben de, hiç acımam 

3.   Eskiden çok karşı olduğun halde şu an yaptığın veya savunduğun bir davranış/düşünce var mı?

Düşündüm, taşındım yok valla. Hiç değişmedim mi ben kırık küsur yılda acaba? Küsurunu söylemiyim yaşım çıkmasın ortaya )

4.    İlkokul öğretmeninin adını hatırlıyor musun? Kendisini sever miydin?

Hatırlamaz olur muyum? Çok da severdim ve  inanır mısınız şu anda facebook arkadaşım. Yıllar sonra buldum onu. Ne güzel bir duygu bu …

5.   Hangi kitabın filminin yapılmasını isterdin?

Bunu düşünmem lazım …

6.    Bir kitap yazacak olsan türü veya konusu ne olurdu?

Hep ailemi dört kuşak geriden yazıp roman haline getirmeyi düşünmüşümdür. Özellikle anne tarafımda her birey birer roman kahramanı gibidir. Ama yazmaya cesaretim yok sanırım.

Ya da hazır değilim.

Roman yazmak çok zor bence. Keyifli de olmalı, onca kahramanla birlikte yaşamak, onlara yeniden can vermek …

Günün birinde hazır hissedersem kendimi neden olmasın?

 
7.    Bana keyifle vakit geçirmem için bir film önerir misin?

Aslında şu sıralar film önerisine benim çok ihtiyacım var. Yazımı okuyanlar bana öneride bulunursa o kadar sevinirim ki … Şu ara tatilde olduğum için doya doya film izlemek istiyorum.

8.   Bulunduğun yerden memnun musun? Hayatında değiştirmek istediğin veya değiştirmeyi planladığın şeyler var mı?

Çok memnunum hem de. İyi ki bu şehirde yaşıyorum. Günün birinde İzmir’de yaşamak isterdim. Bu olacak ama içimde öyle bir his var nedense .


9.    Başka bir zaman ve başka bir dönemde yaşama şansın olsaydı hangi döneme gitmek ister kim olmak isterdin?

 
Kesinlikle cumhuriyetin ilk yıllarında yaşamak isterdim. Atatürk’ün yaşadığı yıllara tanıklık eden bir cumhuriyet kızı olmak isterdim.


10.               Kendi ait olduğun millet ve kültür dışında hangi milleti ve kültürünü seviyorsun veya kendine yakın buluyorsun?

Yok, ben kendi milletimden vaz geçemem, halimden memnunum .…


11.               Beğenerek okuduğun, yeni kitaplarını çıkmasını beklediğin, her kitabını aldığın bir yazar var mı?

O kadar çok sevdiğim yazar var  ki, işte ilk aklıma gelenler  :

Barış Bıçakçı

Onur Caymaz

Hakan Günday

Esmahan  Aykol

Amin Maoulof

Murat Gülsoy

 

 

 

12 yorum:

gonca keskin dedi ki...

ilkin kuşu gördüm ,aa bizim yosun diyecekken yakaladım kendimi :) aynısının tıpkısı İrem'İn kuşu, babaannemiz ilgileniyor.
sonra mim yapmışsın okudum, zevkle ;)
film konusunda ben bir liste yaptım.D&R da ozcarlık filmler için set oluşturulmuş onların ismini aldım :))sevgiler.

Kitapçı Kedisi dedi ki...

çok güzel cevaplar olmuş, beğenerek okudum, ve merak ettim soruların cevaplarını :)

pie kurabiye dedi ki...

Ben içindeb İzmir'de yaşamak kısmını seçti.Ne güzel olur.

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Anna Karenina benim de kitaplığımda durmaktan sıkıldı sanırım :)En kısa zaman da ben de başlamalıyım.
Bu arada blog isimlerimiz birbine benziyor :)

MAVİANNE dedi ki...

ne kadar güzelmiş bu soru cevaplar
ilginçtir ben ilkokul öğretmenimi hiç sevmem :)))
sevgiler

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Biraz önce KKL fotoğrafına yorum yazdım. Sonra da blogu bir dolaşayım dedim. Bir de ne göreyim meğerse blogun sahibi arkadaşım değil miymiş :) Ne kadar mutlu oldum anlatamam. Hani derlerya sevindirik oldum diye, aynen. Özlem'ciğim, seni bulduğuma çok sevindim. Çok öpüyorum, görüşmek üzere. Türkan.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gonca Keskin : Yaaa o Bizim Selami Gonca öyle tatlı bir kuş ki; evin üyesi gib:)
Ben de bakayım o filmlere sağol canım, benden de sevgiler :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Kitapçı kedisi : sağol canım, ben de bloguna geldim ve çok sevdim blogunu haberin olsun:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Pie Kurabiye : Çok sevdiğim bir şehir İzmir. sanki oğlum ya da yeğenlerimden biri üniversiteyi İzmir'de okuyacakmış gibi bir his var içimde :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yaşam İzi : Anna'nın dramı çok etkiledi beni.Zaten bildik bir konu ya içim daraldı inan. Şimdi araya başka kitaplar koydum. Blog isimlerimiz benim de dikkatimi çekti. Ne hoş bir tesadüf. Çok da güzel bir blogun var; takipteyim. Sevgiler :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mavi Anne : Ben üç öğretmen değiştiridim. Söz ettiğim öğretmenim son öğretmenimdi, severim halen, çok sağlam bir öğretmendir. Sevgiler Mavi Annem ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Beyaz Hanım Eli : Yahu bu ne hoş bir tesadüf ve ne hoş bir blogun var canım arkadaşım, ne güzel burada da bulduk birbirimizi yıllar sonra. Kocaman, sevgiler gönederiyorum sana. Blog sayfalarını izlemeye alamıyorum haberin olsun. Neden acaba?:(