30 Temmuz 2012 Pazartesi

EN KAYMAKLISINDAN EKMEK KADAYIFI !!!



Yıllar önce yine bir ramazan ayıydı.
Ramazanın kış aylarına denk geldiği dönemlerdi.

Her ramazan olduğu gibi, yine dolu dolu geçip gidiyordu günler.
Akşam olup iftar vakti geldiğinde sıcacık pide kokusu mutlaka burnuma gelirdi bir yerlerden.

O zamanlar merkezi Afyon olan bir şirketin muhasebe departmanında çalışıyordum. Afyon denince herkesin aklına çetin soğuklar gelir ya, benim de aklıma, sucuk ve kaymaklı ekmek kadayıfı bir de kaplıcalar gelir.

İş yerinden arkadaşlar sürekli Afyon'a gidip geldiklerinden, her gelen elinde kaymaklı ekmek kadayıfı ve sucukla gelirdi. Ben de bunlardan payıma düşeni alır eve getirirdim. İftardan sonra o kaymaklı ekmek kadayıflarını da löp löp indirirdim mideme.

O zamanlar midem, karaciğerim ve böbreklerimin aralarında konuştuklarını hayal ederdim :

***
Midem : - Bu kadın deli mi ne ? Bu kadar ağır tatlıları yiyip yiyip üzerine soda içiyor, çatlayacak bir gün .
Böbreklerim : - Ya içtiği su, kadın geceleri tuvaletten çıkamıyor . ( Tabii o zaman henüz oğluma hamile değildim, böbreklerim hamileliğimin son dönemlerinde, tuvaletten çıkamamanın ne olduğunu anlamışlardır sanırım. Ama ne konuştuklarını bilmiyorum artık :))
Karaciğerim : - Salak, alacak kiloları, veremeyecek sonra farkında değil, bu kadar da şeker yüklemesi yapılmaz ki !!!!
***
Ramazan bitti, şeker bayramı da bitti.

 Bir gün işe gideceğim bir de ne göreyim; benim eteklerin fermuarı kapanmıyor, bir ay önce aldığım kotun düğmeleri iliklenmiyor. - Hatırlar mısınız o zaman, düğmeli kotlar vardı. Hiç sevmedim onları, belki de bu yüzden !!! -

Gençlik ya nice sonra aklıma tartılmak geldi. Tartının üzerine çıktım; bir de ne göreyim; 59 kilo olan ben 70 kilo olmuşum !!!! Bir ayda 11 kilo; alkışşşş !!!!

 Hani bir ayda 11 kilo ver deseler; ı ıhh veremem mümkün değil ama almışım işte.
Yukarıda fotoğrafını gördüğünüz kaymaklı ekmek kadayıfı ve bilumum şerbetli  tatlılar ile tüm maddi ve manevi ilişkimi kesmem o dönemlere rastlar. Tabii 36 ve 38 bedenlerle vedalaşıp, 40'lı bedenleri selamlamam da aynı dönemelere denk gelir.

Ardından gelen hamilelik ve doğumdan sonra vücuduma yerleşen kilolarla aram hiç iyi olmadı.
Hatta sürekli savaş halindeyiz kendileriyle, halen şimdi bile.

İşte bu ramazan, eve gelip giden ekmek kadayıfları ve tüm şerbetli tatlılar bana barış çubuğu uzatsalarda hiç ilgilenmiyorum vallahi.

Artık tatlı anlayışım, yazın dondurma haaa bir de bir parçacık bitter çikolata, ara sıra da sütlü tatlılarla sınırlı.

****
Hay allah!!! Ramazan günü bu yazıyı yazmak nerden aklıma geldi bari iftardan sonra yayına vereyim de ayıp olmasın :)))

20 yorum:

Asuman Yelen dedi ki...

Benim şansım, baklava türü unlu tatlıları sevmemem. Normal zamanlarda ben de bitter çikolatayla yetiniyorum. 11 günde (Ramazan başladığından beri) bir kez güllaç yedim. Tatlı gereksinimimi küçük magnumlarla (bitter olanları) karşılıyorum.
Ağzının tadının bozulmamasını diliyorum:) Sevgiler...

Nesrin dedi ki...

harika lezzetli gözüküyor :))

hüznün tadı dedi ki...

Şerbetli tatlılardan en sevdiğimdir ekmek kadayıfı. Tabii kaymaklı. Rahmetli kayınvaldem çok güzel yapardı.Çok oldu yemeyeli...

laleninbahcesi dedi ki...

benim kocam ekmek kadayı hastasıdır. Bana çok ağır grlir...iyiki de:))
Aman aman uzak dur Özlem...

Oglak Kizlari dedi ki...

Bir ayda 11 kilo.
Gerçi benim de Mardin v.s gezisinde bir haftada aldığım 4 kilo vardı.

Olur mu olur.
Aman diyim, zor veriliyor.

Beni de pideler mahvediyordu, Allahtan bu sene iyi değiller.

Nostaljik anne Çiğdem

Yıldızlı fırça dedi ki...

ahhhh can evimden vuruldum bu yazıyla :) Bayılırım kaymaklı ekmek kadayıfına ve aynen deli gibi yerim sonra hazmetmek için soda içerim :):)

Güngör Ekinci Saglik dedi ki...

Neden bütün lezzetli şeyler yüksek kaloriliki. Haaaarikaaaaa bir fotograf.

Unknown dedi ki...

şerbetli tatlılar ve kilolar , aklıma eşim geldi. Aynı kiloları o da aldı :(
tatlı çok güzel görünüyor bu ara :)))

GÖNÜL dedi ki...

of of o lezzete feda olsun kilolar çok güzel ben şerbetlitatlıları çok sevmem ama ekmek kadayıfı bir başka güzel hele bide afyon kaymağıyla ...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

gözlerde şimşek çaktırıyorsun ama !
:)))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Asuman Yelen : Yok ben de sevmiyorum bu tür tatlıları Asuman Hanım, hatta çıkarttım hayatımdan diyebilirim. Ama yazın o magnumlardan ve kışın da bitter çikolatadan vaz geçemiyorum, bir parçacık ama, abartmadan :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Nesrin : Yemedim ki, azimliyim Nesrin'cim :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Hüznün Tadı : Epeydir çıkarttım hayatımdan desem inanır mısınzı bana?

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Lalenin Bahçesi : Kocalar seviyor vallahi Lale'cim, kilo sorunu yok onlarda, artık bana ağır geliyor ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Oğlak Kızları : Oldu vallhi Çiğden olur mu olur dikkat etmeliyiz :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yıldızlı Fırça : Yok ben yemiyorum epeydir :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Güngör Ekinci : Evet yaaa, neden gerçekten?

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Düşlerimden İnciler: Aman biz almayalım da eşler alsın verir onlar kiloları :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gönül : Bana dost değil ama Gönül'cüm :))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bir Dut Masalı : Gerçekten mi?