23 Temmuz 2012 Pazartesi

İSMİMLE MÜSEMMA

Ramazan başladığından bu yana onları düşünme nedenim, çocukluğumun mutlu ramazanlarını onların evinde geçirdiğim için olmalı .

"İnsanlar ismiyle müsemma yaşarlar " derdi bana; haklıydı da. Benim de "özlem" lerle geçti hep ömrüm. Özlemlerin en içinden çıkılmazı da geçmişe ve gidenlere duyulan özlem olmalı .

Bu günlerde ikisini de çok özlüyorum.

Biri, hazırladığı mükemmel iftar ve sahur sofralarıyla,  çocuklarını, torunlarını bir araya toplama çabalarıyla; diğeri, evlerinin girişindeki kanarya kafeslerini temizlerken söylediği şarkılarla düşüyor aklıma;  BATAN GÜN KANA BENZİYOR YARALI CANA BENZİYOR; ÖLÜRSEM YAZIKTIR SANA KANMADAN; YILDIZLI SEMALARDAKİ HAŞMET NE GÜZEL ŞEY; KAPILDIM GİDİYORUM BAHTIMIN RÜZGARINA; KIRMIZ GÜLÜN ALI VAR ve daha neler neler ...

Kulağımda mahallenin gençlerinden oluşan davulcu manileri, burnumda akşam sefası ve hanım eli kokularının bir birine karışan o hoş rayihası, bahçe içine kurulan sofralar, gözlerimin önünde bahçenin en görkemli yerini kaplayan kocaman pembe ve beyaz  ortancalar...

"İsmimle müsemmayım" diyorum ya; özlemlerle doluyum yine.
Anneannem, güzel sesli dedem ve bir daha geri gelmeyeceğini bildiğim çocukluğumu özlüyorum bu ramazan ...

24 yorum:

Asuman Yelen dedi ki...

HUzur içinde yatsınlar:)

laleninbahcesi dedi ki...

Özlem , onlar yattıkça sevdikleri huzur çinde mutlu yaşasınlar...

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

ah o özlem(e)ler :(
rahmet olsun tüm gidenlere...

MAVİANNE dedi ki...

özlenmez mi bu güzel hatıralar
Nur içinde yatsınlar
sen onları özledikçe bir Fatiha gönderirsin onlar da orada huzurla yatarlar ne mutlu
sevgiler

Oglak Kizlari dedi ki...

Canımsın.
Huzur içinde uyusunlar.

Henüz ayrılık acısı tatmamış anne, şanslı Çiğdem

hanife dedi ki...

duygusal bir yazı yüreğine sağlık...Hayırlı ramazanlar dilerim izlemeye aldım sevgiler..

Yeraz dedi ki...

gidenler de şanslı ki hatırlayanları var arkalarında...

GÖNÜL dedi ki...

ne güzel anlatmışsın alah nur içinde yatırsın büyüklerimizin yeri ayrı ne mutlu ki böyle güzelliklerle anyorsun sevgiler

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Onların seni ne kadar sevdiği senin de onları ne kadar sevdiğin aşikar, gidenlere mani olamıyoruz ama hatırlayacak güzel anıların var Özlemcim, keşke benim de olsaydı:(
Eski fotolara bayılırım, rahmetli babam çok çekerdi bizde de fazlsıyla var iyi ki:)

pasta köşesi dedi ki...

nası duygu yüklü bir yazı olmuş anlatamam,nur içinde yatsınlar onlar o kadar şanslıki bu kadar derinden seven ve hala mutlulukla hatırlayan torunları var...
hayırlı ramazanlar canım.

Yıldızlı fırça dedi ki...

bu yazı bana barış Manço'nun sakız Hanımla Mahur Bey şarkısını hatırlattı pek severim ve hüzünlenirim :)huzur ve ışık içinde olsunlar

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

nurlar içinde yatsınlar..
nasıl güzel nostaljik bir resim...


çok özleniyorlar hemde ÇOK !

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Asuman Yelen : teşekkürler Asuman Hanım, sağ olun ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Lalenin Bahçesi : Sağol Lale'cim inşallah ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Aynur : Sağol canım ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mavi Anne: Öyle yapıyorum ben de, umarım ulaşıyordur onlara Mavi annem ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

oğlak Kızları : Sağol canım, hiç tatma inşallah ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Hanife : Hanife'cim sağolasın, ben de geliyorum sayfana :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yeraz : Haklısın canım, anılarda artık hepsi. O fotoğrafta 3 kişi yok artık ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gönül : Sağol Gönül'üm ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Pasta köşesi : Sağol canım, çom teşekkürler, sana da hayırlı ramazanlar...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Baykuş gözüyle : Ah Natali'cim anneannemin bir sürü fotoğrafı vardı, ne oldu onlar bilmiyorum, çok meraklıydı fotoğraflara hepsi ayrı bir yazı konusu inan ki...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yıldızlı Fırça : Ne hoş şarkıdır. benim çocukluğumda alt kat komşularımız Sakız hanım'la Mahur Bey gibiydi hatta onlara için yazdığım bir yazım vardır; "İlk Komşularım" diye... Sağol canım, çok teşekkür ederim ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bir Dut Masalı : Çok özleniyorlar hem de, anılarımzla güçlüyüz artık, ne diyeyim; çok sevgiler ...