17 Eylül 2010 Cuma

ÇAKMA İŞKEMBE ÇORBASI

6bac650c8206ef3ec2306d02c91dfb7a
Ramazan ve bayram geçti gitti bu tarif de ne demeyin sakın.

Her zaman rahatlıkla yapılıp keyifle içilecek bir tarif bu.

Televizyondaki yemek programlarından birinde izledim ben de.
Hemen denedim çok güzel oldu.

Çorba sevenler ve denemek isteyenler için işte tarifi :


MALZEMELER:-

1 tane tavuk kalça,
- 2 çorba kaşığı un,
- 3 çorba kaşığı süzme yoğurt,
- 3 çorba kaşığı sıvı yağ,
- 1 çay kaşığı tane kara biber, ( tane bulamadım toz karabiber ekledim böyle de güzel oldu )
- tuz,
- 1,5 litre su,

HAZIRLANIŞI:-

Tavuk kalçayı tuz, karabiber ve 1,5 litre su katarak haşlayıp ılımaya bırakalım.
Diğer taraftan 3 çorba kaşığı sıvı yağda 2 kaşık unu kavuralım.
Un kokusu çıkınca üzerine ılımış tavuk suyunu ve didiklenmiş tavuğu ilave edip karıştırarak pişirelim.
3 kaşık yoğurdu su ile inceltelim.
Üzerine 1 kepçe çorbanın suyundan ekleyip yoğurdu ılıştıralım.
Yoğurdu yavaş yavaş çorbaya ekleyelim ve 5- 10 dakika daha kısık ateşte pişirelim. Ocaktan aldıktan sonra içine 1-2 diş dövülmüş sarımsak koyup sıcak olarak servis yapalım…

Emin olun sahici işkembe çorbasına yakın bir lezzet ortaya çıkıyor.

Bu çorba işkembe sevmeyenler için de bir alternatif olabilir.

Afiyet olsun :)

5 yorum:

Melis Pamuk dedi ki...

Mmmmmmmm, sabah sabah canım çekti, annem söyliyim de yapsın bu gün teyzecim:)

lale dedi ki...

Özlemcim , çok yaptığım bir çorbadır. Aynısını etlede yapıyorum o daha çok benziyor işkembe çorbasına... .

beenmaya dedi ki...

hımmm deneyelim bakalım. deneyemezsem de geldiğimde sen yaparsın artık :))

Özlem dedi ki...

Tabii ki ne demek ?
Sen gel de seve seve yaparım:)

Özlem dedi ki...

Aa, etle deneyeyim Lale'cim ama Sema'nın dediği gibi şimdi değil, çok sıcak burası çoook:)