19 Kasım 2008 Çarşamba

Yalnız ve Issız Adam







O zaten unutulmaz televizyon dizisi Çemberimde Gül Oya ve unutulmaz filmlerinden Babam ve Oğlum ile yüreğimde çoktan yerini almış bir yönetmendi.

Bunun için O’nun filmlerini ayrıca izlemekten sorumlu tutarım kendimi.

Filmlerinde her zaman kendime dair pek çok şey bulurum.
Bir eski şarkı, film karelerinde kullanılan sıradan gibi gözüken ama benim için ayrıntı olabilen bir eşya, bir güzel söz, yıllar önce okuduğum bir kitap. Örnekleri çoğaltmak mümkün.

Sanırım Çağan Irmak’ın başarısının sırrı bu.
İzleyicinin yüreğine dokunmasını bilmesi.

Uzun uzun filmi ve oyuncularının başarısını anlatmak istemiyorum.

Filmin özellikle son sahnesini de gördükten sonra kendimce kısacık, kıssadan hisselerim oldu benim;

- Aşk, gerçek olduğuna inandıysan yarım bırakılmayacak kadar özel bir duygu.
Hem bir insan hayatta gerçek aşkı kaç kere bulabilir ki?

- Doğru erkek, ya da doğru kadın diye bir şey yok, bunun için “ Sen daha iyilerine layıksın” kandırmacalarına da gerek yok.

- Hayat gözümüzün içine baka baka hızla akıp giderken, bize sunduklarının değerini bilmeliyiz / bilmeliymişiz.

Filmde kullanılan eski şarkıların güzelliğini de unutmamak gerek.

Şarkıların film kareleriyle muhteşem uyumu filmi daha da başarılı yapmış. Bir döneme damgasını vuran şarkılar ve sanatçıların bıraktığı izler Issız Adam’da daha da ortaya çıkıyor.

Sözün özü, Issız Adam son dönemde izlediğim en güzel ve başarılı filmlerden biri. Özellikle final sahnesi, Ada ile Alper arasındaki o sessiz konuşma izleyicinin hafızasından uzun süre silinmeyecek.

11 yorum:

Yeşim Özdemir dedi ki...

Issız adam, iddiasız ve sakin bir şekilde izlenme rekorları kıracak gibi görünüyor. İzlediğimizde , hepimizin kendi hayatlarımızdan bir şeyler bulduğu sıcak ve samimi bir film. Haaa o güzel şarkıların hepsi bir albüm şeklinde bu Cuma piyasaya veriliyormuş. Benden söylemesi:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yaaa, hemen almalı o zaman.
Bence de samimi bir film Yeşom.
Sevgilerimle...

beenmaya dedi ki...

ya ben daha seyredemedim yaa :((

vili dedi ki...

Pazar günü izledim ve filmin-müziklerin etkisini taşıyorum bir kaç gündür içimde..yazını okumakta güzel bunların üzerine güzel geldi:)
Ve final nasıl muhteşemdi...

Bgmedia dedi ki...

Bu filmi izlersem etkisinde uzun süre kalıp servis dışı kalmaktan korkuyorum bi süre... :)

Çağan Irmak'ın sihri sanırım bu yani bizleri anlatması, bir adım sonra yaşayabileceğimiz ama bi türlü gelmeyen şeyler... Sonuç itibari ile çok bizden anlatıyor. Herkes ''biz''i anlatmak isteyebilir ama çok az bi kısım bunu başarabiliyor.

Çemberimde Gül Oya'da misal ben o konakta yaşadım, olayların içindeydi, kameranın beni göstermeyen yüzüydüm.. Böyle hissettim ! Sanırım sinemada da olay budur !

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ama seyret beenmayacım, geç klama, bak şarkıların albümüde çıkıyor ben hemen alıp saklayacağım vallahi.
Pişman oolmazsın.
Sevgilerimle...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Vili'ciğim, müzikler de final de şahaneydi. Çağan Irmak yapmış yine yapacağını:)
Film bitince bir grup kadın direkt tuvelete koştu ağlamak için.
Hepimizin hayatlarından bir kesitti bence.
Sevgilerimle canım.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

E ben kaldım zaten hem de uzunca bir süre servis dışı Bgmedia'cım, ertesi gün bile etkisindeydim filmin.
Çemberimde Gül Oya'nın sabah erkenden tekrarı var, izliyorum bir kere daha büyük bir keyifle.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Ben de çok izlemek istiyorum gerçekten...Fragmanlarını izlediğim kadarıyla harika...Hele de müzikleri...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

İzle Hande'ciğim, pişman olmayacaksın.
Sevgilerimle...

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Bende izlemek istriyorum bu filmi. EN yakın zamanda gideceğim. Şimdiden ağlamaya hazırladım kendimi :)
Sevgiyle kal.