13 Kasım 2016 Pazar

PAMFİLYA



Üniversitede ilk yılım. 
Akdeniz Üniversitesi'ni kazanmışım.  Baba tarafından Antalyalıyım diye bir kaç tercih de bu şehirden yazmışım tercih tutmuş.
Gel gör ki aileden ayrılınca baba tarafından Antalyalı olmak da işe yaramıyor, her yer gurbet çünkü ve ben şehre alışmaya çalışıyorum.
Yıllar sonra alışmayı bırak bu şehirden vazgeçemeyecegimi  henüz bilmiyorum.

Şehrin küçük oluşu ilgimi cekiyor önce.  Bir de sokakların temizliği.
Yerlerde en ufak bir çöp göremezsiniz o derece.

Gel gör ki şehir halkı biraz yabani. Öğrenciye pek kıymet vermiyorlar.  Arada iyiler çıkıyor tabii ama istisnalar kuralı bozmuyor.

Ulaşım çok  rahat.  Şehrin her yerine yürümek mümkün.  Öğrenciyim ya; cepte para az bu fırsatı değerlendirip sürekli  yürüyorum.
Sahile doğru yürümeyi seviyorum en çok. 
Denizin coğrafya derslerinde öğrendiğimiz "Bey Dağları"  ile buluşmasını izlemeye bayılıyorum. 
Daha sonraki yıllarda o dağları keşif yürüyüşleri yapacağım; hatta bu şehirde aşık olacağım henüz haberim yok.

Bir öğretmenimiz var Antalya sevdalısı.  Dersimiz İngilizce  ama o bize derse başlamadan önce  hep Antalya 'dan, şehrin güzelliğinden ve tarihinden söz ediyor.

Antalya'nın adının kral Attalos 'dan geldiği söylenir ya; rivayete göre Attalos Antalya 'ya geldiğinde şehrin kokusuna bayılmış ve bu şehrin adı PAMFİLYA olsun demiş.
PAMFİLYA hoş kokular diyarı demekmiş .

E yanılmamış Attalos.
Baharda sokakları mis gibi portakal çiçeği kokan, akşam sefalarının genzimizi  yaktığı,  yasemin kokusunun hanimeli çiçeklerinin kokusuna karıştığı kaç şehir var ki?

İşte ben o zaman bu zaman bu hoş kokular diyarı PAMFİLYA 'da yaşıyorum.

Dün akşam üzeri çektiğim bu fotoğraftan sonra bir kere daha anladım ki; insanlar şehirlere de aşık olabilirmiş.

PAMFİLYA iyi ki hayatımdasın. ☺❤



Posted via Blogaway


18 yorum:

Güzel Şarkı Sözleri dedi ki...

Yazınız çok güzel olmuş, ama ben yazıyı okuyup en son "akşam çektiğim bu fotoğraf" dediğinizde aşağıda fotoğraf göremeyince, fotoğrafı eklemeyi unuttuğunuzu sandım, oysa sayfaya yine bir göz attığımda yukarda olduğunu farkettim :) iyi günler dilerim...

Persephone dedi ki...

Pamfilya'yı hiç duymamıştım, anlamı da çok güzelmiş... Sevgiler...

Nesrin dedi ki...

İlk defa duydum pamfilyayı, ne de güzelmiş . Fotoğrafa da ayrı bir bayıldımmm
Sevgiler

Handan dedi ki...

Fotoğraf harika :)

Antalya da yaz geçirmeyi sevmiyorum ama diğer mevsimler çok güzel :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yok yazının en başına koymuştum. Çok teşekkür ederim. Size de iyi günler. ☺

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Teşekkürler, sevgiler benden . ☺❤

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Teşekkürler canım sevgiler benden. ☺❤

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yazın yaylalara ya da daha serin bir şehre kaçmak lazım. Ama diğer zamanlar hava limonata kıvamında Handan 'ım. Arada bir çıkan şiddetli fırtınalar da tuz biber yine seviyorum bu şehri. ☺❤

Makbule Abalı dedi ki...

Yasemin, hanımeli ve portakal çiçeklerinin mutluluk dağıtan kokuları.
Ve gözleri dinlendiren, insana yaşama sevinci aşılayan bu harika görüntüler.
Adı ne olursa olsun orada yaşanır.
Sevgiyle...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Kesinlikle öğretmenim, sadece Antalya 'nın takviminden temmuz ve ağustos aylarını çıkartmak lazım . Diğer zamanlar şahane bir şehir .
Sevgilerimle ...

Turgay Aksoy dedi ki...

Antalya çok güzel şehir. Ben de seviyorum. Yaz kış ayrı güzel.

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

İnsanın yaşadığı şehri sevmesi çok güzel bir duygu.Bir İstanbul aşığı olarak sizi çok iyi anlıyorum. Antalya'da daha nice güzel günler geçirmenizi dilerim :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gamzem Sağol çok teşekkür ederim tatlım. 💖💖

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yazın biraz sıcak olsa da diğer mevsimler öyle güzel geçiyor ki, sıcağı unutturuyor Turgay Bey.
Bir gün gidersem bu şehirden çok izlerim herhalde ...

laleninbahcesi dedi ki...

Evliliğimizin ilk yıllarında Kemer'den bir portakal bahçesi alalım yerleşelim Antalya'ya demiştik. Ama Karadenizli bünye dayanmaz o sıcağa dedik. :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ne güzel olurdu Lale cim. Baktınız sıcak kaçiverirdiniz İstanbul'a veya Ordu 'ya. ☺

MAVİANNE dedi ki...

selam olsun hoş kokular şehrine
ne de güzel yazmışsın
aşkla ve sevgiyle geçsin ömrün canım

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Canım Maviannem sagol; hepimizin ömrü aşk ve sevgi dolu geçsin. 😍❤