26 Nisan 2016 Salı

KALBİMİN SESİ



" Kalp tüm organlar içinde özel bir organdır " demişti yıllar önce gittiğim kardiyalog.
"Vücudunda ne olup bitiyorsa kalp haber verir, yeter ki sen kalbinin sesini dinlemeyi bil " diye eklemişti.

Kendimce bu yaşıma kadar kalbime iyi baktım ben.
 Ailemde özellikle anne tarafımda " tansiyonlu Ayşe' " lerin sayısı çok fazla olduğundan, kendimi bildim bileli fazla tuz ve yağ tüketmekten kaçındım. Spor, özellikle yürüyüş, kilo kontrolü hep dikkat ettim.
Bunun bana geri dönüşü tıkır tıkır işleyen bir kalp oldu.

İyi kolestrol, kötü kolestrol, trigliserit, kandaki şeker oranı falan filan ne varsa saat gibi işledi ve fakat bundan 3 yıl önce kalbimin ritmi bozuldu !!!!

Tansiyonum makul seviyede olduğu halde nabzım sanki koşudan gelmiş gibi aşırı  hızlı atıyordu. Biraz ihmal ettim bu durumu ama sonunda soluğu  doktorda aldım.

Kalp grafiği, efor testi, holter cihazı; aklınıza ne geliyorsa hepsi yapıldı; sonuç şahane; kalpte,  kalp kasında falan  sorun yok.

Meğer zavallı safra kesem bir kavanoz taşla dolmuş; hatta taşlar safra keseme sığmayıp pankreasıma doğru yola çıkmış. -Bu cümle bana ait değil; alt batın ultrasonu çeken doktordan birebir alıntıdır bu arada. -
 Benim canım kalbim  de hızını arttırarak bana mesaj veriyormuş. Sanırım o dönemlerde kalbimin sesini dinlemeseydim şimdi çok farklı şeyler yaşayabilirdim.

Bugünlerde yine aynı şekilde ritmi değişti kalbimin.

 Kalbimin sesini daha çabuk dinleyerek yine soluğu doktorda aldım.

Sonuç; bu sefer de damarlarımda dolaşan kan azalmış; benim zavallı kalbim bu az kanla atmaya devam ediyormuş; nedenini de öğrendik şükür ki korkulacak bir şey yok, hemen önlemini aldık.
Her kadının belli bir dönem sonunda yaşayacağı şeyleri yaşamaya başlıyormuşum; yaşlılığın gençlik dönemindeymişim meğer; sevgili kalbim haber veriyormuş bana.

Kalbim de ben de iyiyiz şimdilik . Sanırım bundan sonra kalbimin sesini daha çok dinlemem gerekecek. :)


29 yorum:

Makbule Abalı dedi ki...

Severek okuduğum bir kitap adıydı;"Yüreğinin götürdüğü yere git." İnsanın kalp sesini dinlemesi sağlıklı kalmaya işaret. Şu bir gerçek ki bir yaştan sonra beden sinyaller vermeye başlıyor ve "duy beni" diyor.
Büyük geçmiş olsun. Sağlıklı günler diliyorum.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Maalesef gençlik çok hızlı geçiyormuş sevgili öğretmenim. Bundan sonra sağlıklı günlerimiz olsun inşallah. Sevgiyle kalın .

Azize dedi ki...

Çok geçmiş olsun. Ne iyi, duyabilmişsin:-)
Selamlar, Sevgiler,

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Canım çok teşekkür ederim. Şimdilik sıkıntı yok. Sevgiler selamlar benden .:)

Handan dedi ki...

Geçmiş olsun canım. Vücudumuzdan bize sinyaller geliyor yeter ki onu dinleyelim değil mi?

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Sağol Handan 'cım. Kesinlikle dinlemeliyiz bence .:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Sağol Handan 'cım. Kesinlikle dinlemeliyiz bence .:)

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Çok geçmiş olsun, çok üzüldüm.Acil şifalar diliyorum...

*mehtap dedi ki...

Kalp ihmale gelmiyor, sağlıklı günler dilerim.

Satır Arası dedi ki...

Özlem'cim canım çok çok geçmiş olsun.

pelinpembesi dedi ki...

İnanmayacaksın bugün ben de kardiyolojideydim. eko ve efor testi
yapıldı. normal çıktı Allaha şükür herşey. yarında kan tahlillerim var. ee
dediğin gibi yaş 40 oldu, ne zormuş bunlarla uğraşmak. Hele kötü hastalığı
olanlar, Allah şifa versin hepimize..

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gamze cim daha iyiyim. . Çok teşekkürler tatlım .:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gülşah 'cim çok teşekkür ederim tatlım ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Canım sana da çok geçmiş olsun. Dilerim herşey yolundadir.

kahvetelvesi dedi ki...

İnsan ara sıra kendini yoklamalı değil mi ? Ben de kalbimin sesine kulak vereceğim bundan böyle :)
Bu arada size de geçmiş olsun .

Virginia Kuşu dedi ki...

Blogları geziyordum, bir uğrayayım dedim. İlginç bir şekilde kalp sesimi ben de duyuyordum, çabuk yorulma, nefes şikayetleri vs. Çok şükür geçti hepsi. Vesilesi mi? Blogumdaki hacamat yazısına bakabilir misin? Sevgiler ♥

Virginia Kuşu dedi ki...

Blogları geziyordum, bir uğrayayım dedim. İlginç bir şekilde kalp sesimi ben de duyuyordum, çabuk yorulma, nefes şikayetleri vs. Çok şükür geçti hepsi. Vesilesi mi? Blogumdaki hacamat yazısına bakabilir misin? Sevgiler ♥

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Emine'cim sana da çok geçmiş olsun. Hemen bakıyorum blogtaki yazına.
Sevgiler :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Kahve Telvesi ; çok teşekkür ederim canım sen de dikkat et kendine. Sevgiler :)

Unknown dedi ki...

Çok geçmiş olsunn kendine ve o güzel kalbine dikkat et olur mu :) Deepten geliyorum ben ilgini çekerse banada beklerim :)

deeptone dedi ki...

gördün mü ama son yazımııı :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Canım çok teşekkür ederim güzel dileklerin için gelmem mi sayfana? Ilk fırsatta oradayım. Sevgiyle kal. :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Hemen bakıyorum. :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Canım çok haklısın. Hepimiz sağlıklı olalım . Sevgiler kocaman .:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Canım çok haklısın. Hepimiz sağlıklı olalım . Sevgiler kocaman .:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Hemen bakıyorum. :)

deeptone dedi ki...

bakmadın kiiii, bi daha baksanaaaaa :)))

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Baktım ve cok tesekkur ederim Deep'cim. :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Baktım ve cok tesekkur ederim Deep'cim. :)