31 Ocak 2016 Pazar

KAYIP ARANIYOR



Evde eşya kaybeder misiniz?
Çok sık yaşadığım bir durumdur bu.

Genelde kaybettiğim bir şeyi ararken onun yerine daha önce kaybedip aramaktan vazgeçtiğim bir başka eşyayı bulduğum da olur.  Bu durum çok eskiye, çocukluk hatta öğrencilik yıllarıma kadar dayanır.

Ben öğrencilik yıllarımda çok ama çok dağınık bir kızdım . Öyle böyle değil ama. Yeni nesil doktorların " hiperaktif " tanısı koyacağı cinsten üstelik.

Sevgili annem; " bu nasıl evlenecek de ev idare edecek" diye hayıflanırdı.

Ben de bir yerlerde, aslında dağınık olan insanların daha  zeki olduğunu okumuş mutlu olmuştum
.
  Yıllarca bu duyguyla avuttum kendimi :)

Neyse evlendim;  yıllar geçti,  anne oldum .

Birde baktım düzene önem veren bir kadına dönüşmüşüm.  Yıllar beni daha düzenli bir hale getirmiş.

Zaman içinde anladım ki; çocuğun varsa ev idare ediyorsan zeki de olsan aptal da olsan azıcık derli toplu olacaksın. 
Yoksa herşey arap saçına dönüveriyor.

Evde daha çok zaman geçirmeye başlayınca iyice domestik bir kadın olup çıktım.  Böylece annemin kuruntuları da boşa çıktı. 
Artık düzenli, tertipli bir anneydim.  Üstelik iş hayatına da devam ediyordum. 
Çocuk da yapmıştım kariyer de heyt be !!!

***
Yine de evde eşya kaybetmeye devam ediyorum.
  Zavallı ben !!!

Bir tane saç bandım var.  Evdeyken özellikle mutfakta  kullanıyorum. 
Dünden beri koyduğum yeri bulamıyorum. 
Yazın Irvin Yalom' un
Günü Birlik Hayatlarını okuyordum. 
Yine evin içinde kaybettim kitabı. 

Kuzenimin önerisiydi çok da beğenerek okuyordum. 
Yok uçtu kitap.

Geçenlerde oğlumun   ders kitaplarının arasında buldum. Oraya ne ara girdi ?
Bilmiyorum. 
Bildiğim kitabı okumak hevesim çoktan geçmişti.

Bu ev içi kayıpları ne zaman biter acaba?
Şaka gibi ama yaşlanıyor muyum,  çok mu koşuşturma içindeyim, yoksa ruhum halen 20 li yaşlarımdaki o kızın ruhu mu ?
Cevabı bulamıyorum. 



Posted via Blogaway


14 yorum:

Çınar dedi ki...

Aman neyse içime su serpildi, ben de bu unutkanlık yaşlılık belirtisi mi ne diye panik yapar olmuştum :) :P

Şaka bir tarafa, yoğun günlük yaşam bizi bu kadar unutkan yapıyor olmalı.

Bu arada bulmuşsundur umarım saç bandını artık :)

Sevgiler

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Çınar ' cım buldum . Hepimize var demek ki. Eşyalarını aldigimiz yere koysak sorun çözülecek e yapmıyoruz işte. :)
Sevgiler benden ...

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Ben de en çok çantamın içinde bişeyi bulamam. Ne lazımsa o bir türlü elime gelmez. Telefon mu edicem, telefonumu bulamam, selpak mı lazım selpağı bulamam :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ah Gamzem çanta ayrı bir yazı konusu onu hiç sorma.;)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ah Gamzem çanta ayrı bir yazı konusu onu hiç sorma.;)

Unknown dedi ki...

Kaybettiğim bir atkım var, beş yıldır çıkmadı ya. İki de ev taşıdık, yok yok!...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yaa oluyor işte böyle; yalnız değilim ne güzel . :)

deeptone dedi ki...

ha haaaaa :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Çok komik di mi ? :)

maviye iz süren dedi ki...

kayıp bir şeyi ararken daha önce aradığın bulmadığın bir şeyi bulmak evet bunu ben de yaşıyorum :)
sevgiler..

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

O zamanki hissettiğim duygular anlatılmaz yaşanır. :)

Sevtap Aycı Uçar dedi ki...

Ay aynen bende çok dağınığımdır aldığımı aldığım yere koymam sonra gözümün nünden çıkar ama artık o kadar toplamaktan sıkıldım ki sürahi milim oynasa evi yakasım geliyor hatta işi o kadar abartır oldum ki bir psikoloğa ihtiyacım olabilir:(

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Sorma Sevtap bircyerxen sonra da böyle oluyor insan işte. :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Sorma Sevtap bircyerxen sonra da böyle oluyor insan işte. :)