9 Aralık 2015 Çarşamba

KAFAMDA BİR TUHAFLIK



Yok Orhan Pamuk'un son romanını anlatmayacağım bu yazımda.

Dün geceyi sıfır uyku ile geçirdiğimden bu gün an itibarı ile kafam cidden tuhaf.

Bizim evin caddeye değil de sokağa bakan tarafı geceleri kılık değiştiriyor.

Tam karşımızda, eski zaman pavyonlarından bozma bir taverna var, meraklısından ciddi bir talep görüyor.

Gece oldu mu saat 21: 00 'dan sonra geceye bu tavernanın müzik sesi ile başlıyoruz. Sabaha karşı da sarhoş muhabbetleri ile noktalanıyor; şanslıysak bazı geceler sarhoş kavgaları olmuyor ve o zaman uykumuza sıkı sıkı sarılıyoruz. Sinir bozukluğu yani !!

Şimdi bu duruma bir yenisi eklendi; evimizin altındaki dükkanlardan birine eski eşya satan bir
 ev - kurcu taşındı. Bunun bize gece ne zararı olabilir ?
Gece değil ama sabah ezanı biter bitmez bu ev - kurcu abi sokakların yıkandığı tazyikli su ile dükkanın önünü yıkamaya başlıyor. Saat sabah altıya bile gelmemiş; henüz kargalar  uykuda yani.
Su fışkırtan makinenin uğultusu da bizim yatak odasının içinde elektrik süpürgesi çalıştırmış gibi bir etki yapıyor.

Daha da trajikomik olanı; ben bu sabah karşılaşacağım her türlü sinir bozucu şeyi göze alarak aşağıya indim ve adamla aramda şöyle bir konuşma geçti, abartmadan aynen yazıyorum :

Ben : ( Yine de en kibar ses tonumla ) - '' Pardon sizin bu makine illa bu saatte mi çalışmak zorunda ?''
Adam : - ''Rahatsız mı oldunuz ? ''
Ben : - '' Evet çünkü uyku saati !!!!! ''
Adam : - '' İyi de apla ezan okundu işte  !!!!! "
Ben : - '' Kardeşim ben belki namaz kılmıyorum, belki namazımı kılıp tekrar uyuyorum, senle beraber uyanmak zorunda mıyım? ''
Adam : ( Verilebilecek en son cevabı veriyor ve ben kopuyorum ) - '' O zaman git evini başka yerden tut burada oturma !!!

Haydaaa sabah sabah al başına belayı.
Aldım valla hiç de korkum yok.
Bu mahallede 30 yıldır oturduğumu, hatta oturduğum apartmanın mülk sahibi olduğumu, dağdan gelip bağdakini kovamayacağını ve bu konuda elimden geleni  fazlasıyla yapacağımı falan söyledim.

Terbiyesize bak!!

Şimdi araştırıyorum, kime ve nereye şikayet edeceğimi, mahalledekiler de korkak; aman sus, sessiz kal falan diyorlar. Neden sessiz kalıyorum ? Ben susayım, sen sus, o sussun; geldiğimiz nokta bu.

Gürültü ile ilgili ceza var mı bilmiyorum. Bu gece de tekrar etsin, muhtardan başlayıp, belediye, hatta valiliğe kadar gitmeyi düşünüyorum. Bana da bir yardım eden olur elbet ...

25 yorum:

Mehmet Bilgehan Merki dedi ki...

Belediye zabıtası kabahatler kanununa göre işlem yapar.
komşuluk hukukuna aykırılık sebebiyle c.Savcılığına suç duyurusu da yapabilirsiniz. Benzer şekilde kabahatler kanununa göre işlem yaparlar.

Handan dedi ki...

Belediyeden eve gelip ses ölçümü yapıyorlar bildiğim kadarıyla.

Aman tam sinir bozucu işler.

Bizim de yaz boyunca gece yarısına kadar düğünler evde. Angaranın bağlarından öğl geldi..

*mehtap dedi ki...

Benim evin yakınında da bir Türkü bar var ses gelmiyor ama dediğiniz gibi gece yarıları çıkan müşterilerin kavgaları gayet net geliyor özellikle yaz aylarında.
Umarım şikayetleriniz sorununuzu çözüme ulaştırır. Zor olaylar bunlar..

Makbule Abalı dedi ki...

Toplumsal yaşama ne yazık ayak uyduramadık. Kurallara uymayı kurallarla kendimiz benimsesek keşke.Yasaklar içimizde, kafamızda oluşsa. Orman kanunlarını herkes bildiği gibi uyguluyor.
Esenlikler dilerim öğretmenim...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Çok teşekkür ederim Mehmet Bey mutlaka degerlendireceğim.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Çok sinir bozucu bir durum Handan 'cım.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mehtap 'cım çok saygısız ve cok sinir bozucu.

dekubad dedi ki...

Aa ne tatsız. :(
İnanın yapılan olaydan çok verilen tepkiye sinir oldum. Terbiyesiz.
Kendi gibi biri lazım bu adama. Uğraşacaksın, defolup gidecek.

Benim de ilk aklıma gelen zabıtaya haber vermek olmuştu. Siz yine komşularınızı ikna edin bence, çoklu tepki daha işe yarar.
Bu adamı bir şekilde susturursunuz sanıyorum ama taverna konusu daha zor sanki.

Güzel haberler almak dileğiyle.

Oglak Kizlari dedi ki...

Bu konu var ya bu konu.

Allah kolaylik versin

Dertli anne

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yoz bir toplum olduk sevgili öğretmenim. Çok acı ama öyle.
Sevgiyle kalın. :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Çok tatsız hem de. İnsanın insana saygısı yok artık. Daha doğrusu kendilerine bile saygilarimla yok artık insanların. Ben de komşularla çözmeye çalışacağım dediğiniz gibi. Sevgiyle kalın. :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ah canım benim ahh. Anladın sen beni. Sevgiler kocaman :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ah canım benim ahh. Anladın sen beni. Sevgiler kocaman :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yoz bir toplum olduk sevgili öğretmenim. Çok acı ama öyle.
Sevgiyle kalın. :)

maviye iz süren dedi ki...

sanırım bu konu ile ilgili beyaz masalara bildirim yapılabiliyor.
rahatsızlık verici bu durum umarım lehine sonuçlanır..
sevgiler..

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Araştırİyiyim ben de canım yapacağız bir şeyler . Sevgiler benden :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Araştırİyiyim ben de canım yapacağız bir şeyler . Sevgiler benden :)

laleninbahcesi dedi ki...

Bizim aptnin giriş katı satıldı.Yeni gelen su bazlı depilfe yağlı boya bazlı boya yaptırdı...Apartmanca boğulduk, karşı komşu bebeğiyle even kaçtı. Nazlı daha apt den içeri girerken astımı azdı...Ama onların evleri çok güzel olacak...Halbuki artık boyalar su bazlı ...
Ama sizin konu sürekli...O yüzden belediyenin beyaz masasına baş vurmalısınız...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Onu duydum ben de ama kesti sesini artık sabah 9 dan sonra çalıştırıyor makinesini.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Onu duydum ben de ama kesti sesini artık sabah 9 dan sonra çalıştırıyor makinesini.

dekubad dedi ki...

Iyi iyi,sevindim. Densiz densiz konusmus ama dersini almis demekki. Haydi iyi sabah uykulari size :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

De kubad çok teşekkür ederim .)

mehtap dedi ki...

Geçmiş olsun.Sıkıntılı durumlar.Toplumsal kuralları hiçe sayan, kimseye saygısı olmayan bu tür insanlarla uğraşmak zor.Allah kolaylık versin...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Evet canım ne yazık ki . Insani insana saygısı yok artık. Sevgiler kocaman .

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Evet canım ne yazık ki . Insani insana saygısı yok artık. Sevgiler kocaman .