29 Aralık 2015 Salı

İNANMAK GÜZEL



Odasını toplarken masasında bir kağıt buldum.

A4 kağıdının etrafını yeni yıl resimleriyle süslemiş, ortasına Noel Baba resmi çizmiş en alta da 2016 'dan isteklerini yazmış.

Çocukluğundan beri masallara inanmayı sever. Gerçek olmadığını bilse bile inanır.

 Bebekken onu kendim uydurduğum  '' Uyku Kuşları'' ile uyuturdum. Öğle uykusu ve gece uyumalarında gözlerini kapattığında kirpiklerinin ucuna minik lacivert uyku kuşları konduğunu ve bu kuşların ona hem uyku, hem de güzel rüyalar getireceğini söylerdim; inanırdı.

Böyle bir şeyin olmadığını, bunun tamamen anne uydurması olduğunu öğrendiğinde dudağını büküp " zaten tahmin etmiştim, biraz saçma gelmeye başlamıştı ama yine de inanmak güzel" demişti.
Uzun bir süre " inanmak güzel " sözlerine takılmıştım ben de. Hayatla başa çıkma yollarından biri de buydu belki de,  masallara inanmak !!!!!

Noel Baba'ya yazdığı mektupta ilk dileğini barıştan yana kullanmış canım oğlum.
Ülkemde barış olsun, hiç kimse ölmesin demiş. Çok  etkilendim. Barış artık  bir çocuğun yeni yıl dileklerinin en başında geliyor.
İkinci dileği çok dokundu bana. TEOG'da iyi bir puan alabileyim demiş !!!
Kendini buna mecbur hissediyor sanki.

TEOG falan hikaye canın sağ olsun, sağlığın yerinde olsun  oğlum.

Sonraki dilekler kendine özel burada yazmayayım artık.

Benim de yeni yıldan tek istediğim BARIŞ . 2015 hepimize en çok bunu özletti.
Diğer dileklerimi de söyliyim, siz yabancı değilsiniz artık aile gibi olduk.

- Daha çok blog yazmak,
- Daha çok kitap okumak,
- Daha çok gezmek,
- Sağlıklı olmak,

Ve Noel Baba'ya diyorum ki; torbanda bunların hiç biri olmasa da sadece ülkemde ve dünyada BARIŞ olsun yeter.
Oğlımun dediği gibi ; inanmak güzel.

Hepimizin yeni yılı kutlu olsun ...


8 yorum:

Handan dedi ki...

Ne güzel demiş oğluşun..

Ah hayatlarının en karmaşık yaş döneminde bir de şu teogla uğraşmaları ne kötü..

Ve barış... Lütfen barış olsun artık...

Makbule Abalı dedi ki...

Hep düşünürüm ben de: Çocuk içtenliğiyle "İnanmak güzel" diyebilse keşke yetişkinler de. Ve inandıklarını gerçekleştirmek için çabalasalar. Hayal etmek bile güzel bazen. Artık çocuklar bile barışı özlüyorlar değil mi?
Eğitim sistemimiz çocuklar için korkusuz, kaygısız, sınavsız bir okul oluşturamadı ne yazık.Her şeye rağmen eğitimde kaliteyi de yakalayamadık bir türlü.
Minik lacivert uyku kuşları ana-oğula huzur, mutluluk ve güzellikler taşısın.
Kucak dolusu sevgilerimi iletiyorum.

www.macerakitabim.com dedi ki...

Çocukluk ne güzel bir coğrafya! Teog falan derken çocukların ellerinden çocukluklarını aldığımıza inanamıyorum. Ne yazık ki bu da ülkenin gerçeklerinden biri. Bazen geçmişe bakıp yaralar bulduğumuz çocukluklarımızın aslından ne kadar güzel olduğunu fark ediyorum.
Ben de hepimiz için öncelikle barış diliyorum.
Umarım güzel günler görürüz.
Sevgiyle kucaklıyorum seni.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Sorma Handan küçük omuzlarına tonlarca ağırlık ve evet huzur ve barış lütfen en açılışını. Mutlu yıllar canım .:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Çok teşekkür ederim sevgili öğretmenim değerli yorumunuz icon. Mutlu yıllar dilerim her şeye rağmen . :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Canım benim dilerim ve umarım güzel aydınlık günler görelim. Mutlu olalım.
Ben de sevgiyle kucakliyorum seni. :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Canım benim dilerim ve umarım güzel aydınlık günler görelim. Mutlu olalım.
Ben de sevgiyle kucakliyorum seni. :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Çok teşekkür ederim sevgili öğretmenim değerli yorumunuz icon. Mutlu yıllar dilerim her şeye rağmen . :)