6 Ocak 2015 Salı

ÖMRÜMÜN DİĞER YARISI ...


Çok soğukmuş hava. Belki bu günden bile soğuk .

İstanbul tarihe geçecek kışlarından birini yaşıyormuş.

İstanbul bu; o zaman da kalabalık tabii, kar altını üstüne getirmiş şehrin.

Anneannem İzmit'ten kalkıp İstanbul'a gelmiş. Soğuğa dayanıklı kadındı o. Her yere hızır gibi yetişmekti baş görevi.

Dedem de onun peşinden gelmiş; ne yapacak yaşlı  adam evde tek başına.

Babamda bir telaş sormayın gitsin.

Annem şaşkınmış, biraz da korkak ve her şeye hazırlıklı ... Her şeye dedim ama herhangi bir olumsuzluğa karşı ne kadar güçlü olabilirdi ? Kendine sormak lazım.

Yılbaşı demiş doktor. Yılbaşı gecesini bekleyin o zaman gelecek bebek.

O yılbaşını eli kulağında geçirmiş herkes. Gelen giden olmamış.
Neredeyse yeni yıl gireli bir hafta olacakmış ı ıhhh. Yok gelen giden.

Herkes heyecan içinde ama kimse birbirine bir şey belli etmiyormuş .

5 Ocak gecesi sancılanmış annem, Kadıköy Yakası'nın efsanevi doğum hastanesi Zeynep Kamil'de almışlar soluğu.... Fakat yine gelen giden yok. Bir sonraki gün akşam 20 : 00 de doğmuşum.

Havanın soğukluğunu hissedip, annemin sıcak karnından çıkmak istememiş olabilirim. Halen aşırı soğuk havayı sevmemem belki de bundandır.

Neyse ... 47 oldum ben !!! Elliye üç var.

Geçen gün dersanede öğrencilerim yaşımı duyunca çok şaşırdılar. 47 çok fazla geldi onlara :)
 Siz ömrünüzün neredeyse yarısını doldurmuşsunuz dediler bana. Sevineyim mi, üzüleyim mi bilemedim.

Ben kendi çapımda bana verilen hayatı güzel yaşayanlardan oldum. Mutlu bir çocukluk, kitaplarla ve güzel dostlarla dolu bir hayatım oldu. Kitap ve insan biriktirmeyi becerdim en çok .

Ömrümün diğer yarısında ne yaparım bilmiyorum.
Sağlık diliyorum en çok  kendime,  2014 yazı bunu öğretti bana; en önemlisi bu.
Sevdiklerim, dostlarım, kitaplarım hep benimle olsun.
Haaa bir de gezeyim bol bol  :) görmediğim, merak ettiğim yerleri göreyim ...

Çok uzun bir yazı olmasın bu yazı. İyi ki doğdum ben. İyi ki geçiyorum bu dünyadan :)


30 yorum:

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

İyiki doğmuşsunuz, nice güzel yıllar dilerim...

Mehmet Bilgehan Merki dedi ki...

Mutlu ve sağlıklı yıllar sizlerin olsun. 50 yaşıma ulaştığımda, önümde sağlıklı 15 yaz ve 15 kışım kaldı diye düşünüce çok az geldi ve doğrusu titredim. Geçen zamanı daha çok sevdiklerimle, sevdiğim hobilerimle ve daha çok gezerek daha keyifli değerlendirmeye çalışıyorum. Hiçbir şeyi yarına ertelemeyecek kadar ciddi yaşamak gerekiyor.
Saygılar.

mavi dedi ki...

Nice yıllara olsun sağlıkla, mutlulukla dolu günler dilerim..

Handan dedi ki...

İyi ki doğmuşsun, daha nice harika yıllara:-) Hem ikinci perde çok daha güzel olur bence:-)

Benim kardeşim de Kâmillerden:-)

pie kurabiye dedi ki...

Nice yilllara Ozlemcim.

Asuman Yelen dedi ki...

İyi ki doğdun. Bir kez de buradan kutluyorum. Aktarmak istediğim iki husus var..
Nezaketin, tatlılığın ve tüm değerlerinle, biriktirdiğin dostların ardı arkası kesilmeyecektir.
Bir de...Elli li yaşlardan sakın korkma. Oralardan geçtiğim için iyi biliyorum :))

Yaşamın kıyısında dedi ki...

En güzel yaşlarını yaşıyorsun, kıymetini bil canımın içi
Ömrünün diğer yarısında gönlünce yaşaman dileğimle sımsıcak sevgilerimi gönderir çooook öperim...

parıldayan çiçek dedi ki...

Dostlarınızın güzelliği sizinle anlamlı.Gelecek yaşantınız geçmiş yaşamınızından daha güzel ve bol gezili günler sizinle olsun

Makbule Abalı dedi ki...

Her yeni doğan bebek yeni umutları da beraberinde getirir. Hele yeni bir yılın ilk aylarında doğmuşsa...
Her yaş yaşanmış anılarla güzel. Asıl hüner onları çoğaltıp biriktirebilmekte. En güzel yaşlardasınız. Yaşlılık değil de "olgunluk" yaşları. Kendinizi daha iyi tanıdığınız yaşlar.
Kışları yaşanabilir yapmak elinizde.
Yeni yaşınız kutlu olsun. Nice güzel, uzun yıllara...

Miskin ve Beceriksiz :) dedi ki...

Ben de aynı yaştayım sizle:) Nice mutlu yaşlara...

neslice tarifler dedi ki...

İyiki doğmuşsunuz, iyiki Damla'nın bloğuna yorum yazmışsınız, iyiki bu sayede sizi tanımışım.. İnsan biriktirmiş olmak ve sağlık dilemek herşeyden önemli bence.. Sevgiler..

çetrefilli ruh dedi ki...

nice güzel yıllara satırarınız kadar sağlam olsun ömrünüzün geri klanı

MAVİANNE dedi ki...

sağlıklı sıhhatli uzun bir ömrün olsun
iyiki varsın
sevgiler

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gamzemm sağol canım :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mehmet Bilgehan Merki :Çok teşekkür ederim. Ben de aynı şeyleri düşünüyorum :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mavi : Canım sağol, çok teşekkürler, sevgiler :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Handan : Bence de daha güzel olacak Handan'cım :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Pie Kurabiye : Canım sağol, sevgiler kocaman :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Asuman Yelen : Sizi çok seviyorum :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yaşamın Kıyısında : Nurum canımsın

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Parıldıyan Çiçek : Canım benim çok teşekkürler :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Makbule Abalı : Bu yaşları bunu için çok seviyoırum. Kendini dah iyi tanıyor insan. Çok sevgiler sevgili öğretmenim ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Miskin Ve Beceriksiz : Negüzel aynı yaşta oluşumuz. Ne çok ortak konumuz vardır. Sevgiler :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Neslice Tarifler : Ben de çok memnun oldum. Diyorum ya blog ortaın hep çok özel benim için. Çok teşekkürler. Güzel yazılarda buluşmak dileği ile :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Çetrefilli Ruhum. Şahane ne güzel bir yorum. Çok teşekkür ederim. Sevgiler :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Çetrefilli Ruhum. Şahane ne güzel bir yorum. Çok teşekkür ederim. Sevgiler :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Çetrefilli Ruhum. Şahane ne güzel bir yorum. Çok teşekkür ederim. Sevgiler :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Maviannem : Sağol iyi sen de varsın Maviannem :)

Sevtap Aycı Uçar dedi ki...

Sağlıklı,mutlu ve bol kitaplı nice yaslara arkadaşım❤

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Canım Sevtap cim çok çok teşekkür ederim :)