3 Aralık 2012 Pazartesi

DENGE !!

 


Uzayla, gezegenlerle ilgim ayın hallerini gökyüzünden izlemekle sınırlıdır !!!

Çocukluğumdan beri ayın  hilal, dolunay, yarım ay şeklindeki görüntülerine bayılırım . Haaa bir de konuşmaya yeni başlayan çocuklara, ayı neden ay dede diye öğrettiklerini merak ederim. "Ay " ve " dedenin " ne ilgisi var değil mi ama?

Güneş sistemindeki en sevdiğim gezegen " Venüs " tür. "Satürn" ü de severim, burcumun gezegenidir; ondan belki iltimas geçerim...
Platonu soğuk bulurum, zavallım zaten güneşe en uzak gezegen o; sıcak olmasını da beklemek ayıp olur !!!

Bunları nereden öğrendim ilk okul dörtteki fen dersinden !!! Sonra da bir daha ne uzayla, ne gezegenlerle işim olmadı.
Oğlum geçen gün " asronot olmaktan vazgeçtim anne, uzaya gidicam da ne olacak; in çık in çık yazık bana " dedi, haklı çocuk;  bence tabii !!!

Eee ben bunları niye yazıyorum?
Şu 21. 12.2012 senaryolarına hiç inanmadım.

Zaman yaklaştıkça da bende bir rahatlık, bir rehavet sormayın gitsin.
Yok dünya kara deliğe çok yaklaşacakmış, ( kara delik ne onu da bilmiyorum ), yok uzun süren elektrik kesilmesi olacakmış, dünyada dengeler değişecekmiş.
Dünyanın ve doğanın dengesini zaten biz elbirliği ile bozmadık mı?
Bir karış toprak için kan dökmedik mi? Suyu, havayı toprağı kirletmedik mi?
Ne bekliyoruz ki? Sonuçlarına katlanırız artık !!!!

Valla ben hayatımdan gayet memnunum. İşim halen çok yoğun ama insanoğlu değil miyiz tembelliğe de alışıyoruz; çalışmaya da. Alıştım  bu yoğun tempoya da.
Araya kitaplar sıkıştırmaya devam ediyorum.

" İmza Kızın"ı okuyorum. bitmesine az kaldı. Çok çok sevdim.
Bir kaç arkadaşıma hediye etmek için sipariş verdim. Sanırım bu yılbaşı dostlara yeni yıl hediyem "İmza Kızın" olacak.
Nar Ağacı'na başladım bir de.
Tereddüt ettim başlarken ama kurgusu ve yazarın akıcı dilini sevdim.

Yani büyük patlamaymış, dünya kara deliğe yaklaşacakmış, dengeler bozulacakmış umrumda değil!!!
Şairin dediği gibi ;
** " Siz ne derseniz deyiniz
Benim bir gizli bildiğim var
Sizin alınız al inandım
Sizin morunuz mor inandım
Ben tam dünyaya göre
Ben tam kendime göre
Ama sizin adınız ne?
Benim dengemi bozmayınız "
hallerindeyim.

Haaa bütün teoriler gerçek olur da; telef olur gidersek, " keşke" lerimi değil; " iyi ki" lerimi yanıma alırım; bir de yanarım yanarım,okumadığım ve yarım kalan kitaplarıma  yanarım.

** Turgut UYAR/ DENGE


 







12 yorum:

gonca keskin dedi ki...

canım ne güzel yazmışsın 21 aralığı ;)
imza:kızın benim de elimde , diğer arkadaşların mektuplarını merak ediyordum ,hevesle okuyorum :)
Nar Ağacı ise listemde yorumunu bekliyorum :)

resimli günlük dedi ki...

Oğlunun lafına bayıldım, haklı çocuk yazık değil mi şimdi ona, in çık in çık :))

Kıyamet falan boş laf bence de. Ama özel bir kıyamet beklememize ne lüzum var ki? Herkesin ölümü kendi kıyameti zaten. Ben de senin gibi düşünürüm sık sık, okunacak ne çok ne çok kitap var, mümkün değil istediklerimin hepsini kısacık ömrümde okumak, hangilerini ön sıralara koymalı acaba?

annemahsustan dedi ki...

Keyifle okudum yazdıklarını: )

İçinde Turgut Uyar geçer de yazı güzel olmaz mı?

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Ay benim de her gün gökyüzünde aradığımdır:))çok severim, görünce de çok mutlu olurum belki de geceleri çok sevdiğimden...
Yazının tamamını sevdim, keyifliydi, teşekkürler Özlemcim:)
Bu arada martıları da çok sevdiğimden fotoya da bayıldım...

Oglak Kizlari dedi ki...

Şimdi hayatım benim d. günüm 26 dolayısıyla ben gıcık oluyorum bu 21 Aralık a, aaa..

Deli anne

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gonca Keskin : Nar Ağacı'nı çok sevdim Gonca halen okuyorum

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Resimli günlük : Bence de boş ne kadar güzel yazmışsın herkesin ölümü kendi kıyameti zaten:)
Sevgiler canım ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Anne mahsustan : Ahhh Turgut Uyar en sevdiğim şair :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Oğlak kızları : Şahane bir doğum günü partisi yap bence bu yıl Çiğdem'cim; Mayalara inat :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Baykuş Gözüyle : Oğlum da çok sever ayı ben de, sağol Natali ve ben Martıları özlüyorum buralarda :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Baykuş Gözüyle : Oğlum da çok sever ayı ben de, sağol Natali ve ben Martıları özlüyorum buralarda :)

nil dedi ki...

" asronot olmaktan vazgeçtim anne, uzaya gidicam da ne olacak; in çık in çık" çok güldüm özlem'cim, öperim cin aklından oğluşu :)

bir de bu şiiri çok severim, iyiniyetle gülümsüyorum dediği dizeyi özellikle..