9 Haziran 2009 Salı

" HİÇ BİR ŞEY "

hands_by_peeteey1

- “ Hayatın peşinde koşmayı sevmiyorum” dedi

- “ Neden, çok mu yordu hayat seni ? “ diye sordum.

- “ Hayatın peşinden koşarken, ayrıntıları kaçırıyoruz ya kimi zaman, o ayrıntılarda
küçük mutluluklar gizli aslında, fark edemiyoruz “ dedi.

Haklı olabilirdi.

- “ En son kendin için ne yaptın ? “ diye sordu

- “ Çalışmadığım yerlerden soruyorsun ama :) “ diyerek sorusunu espri ile geçiştirmeye çalıştım, O’nun soruyu geçiştirmeye niyeti yoktu.

- “ Düşün bakalım, şu son bir ay içinde kendini özel hissedecek, sana ait olan ne yaptın?” dedi.

Kendi kendime aklımdan saymaya başladım : Dersler yeni bitti…, öğrencilerimin sınav telaşı vardı …, oğlumun okulu, ev ödevleri, sosyal aktiviteleri…, ütü, çamaşır, bulaşık, yemek ve temizlik beşlisinden oluşan ev kadını hallerim… .

Gerçekten kendim için, kendimi özel hissetmem için ne yapıyorum ki ben?

Benden gelecek yanıt gecikince, konuşmaya başladı:

- “ Budur sana anlatmak istediğim, kendini bul, kendini yaşa, sen ya da ben ne kadar didinirsek didinelim, bu koca gezegen bize aldırmadan dönmeye devam ediyor.
Günler hızla geçip giderken avuçlarına bak bakalım hayat avuçlarına neler bırakmış ve bıraktıklarının ne kadarı senin ?” dedi.


Düşündüm, haklıydı.

Sorduğu soruya cevap aradım bir süre, bulamadım, sonra cevabımın “ HİÇ BİR ŞEY “ olmasından korktum, sustum, sustum…

15 yorum:

Belgin dedi ki...

Özlemcim, arkadas cok hakli. Cevabimizin "Hic bir sey" olmamasi icin calismaliyiz ama biz kadinlar baskalarini düsünmekten kendimizi unutuyoruz. Bizler birazda kendimizi düsünmeliyiz.
Bu gün cevabinin hic bir sey olmamasi dilegiyle
Sevgilerimle

Yeşim Özdemir dedi ki...

Zaman o kadar hızla ilerliyor ki, hep yapmak istediklerimizi erteleye erteleye, bir de bakıyoruz ki aslında hiç de bir şey yapmamışız kendimiz için. Kişilik yapısı olarak da sorumluluk sahibi olduğun zaman işler iyice zorlaşıyor. Biraz bencil olabilmeyi öğrenmemiz gerekiyor sanırım Özlemciğim... Keyifli anlar senin olsun:)

Evren dedi ki...

Kendime bazı geceler şarap akşamları düzenlerim... sadece kendim için mumlar yakarım ve sadece kendim için şarkılar tutarım. ben kenmi şımartmayı öğreneli beri yapıyorum bu tür şeyleri... tavsiye olunur :)

beenmaya dedi ki...

hayat o kadar çabuk ilerliyor ki dışında kalmamak adına kendimizi kaptırıyoruz ama kendimiz adına birkaç nefeslik molaları çok görmemek lazım aslında...

Özlem dedi ki...

Bence de, çok ihtiyacımız oluyor o bir nefeslik molalara değil mi?

Özlem dedi ki...

Budur Evren'ciğim, olması gereken, ara sıra yapılması gereken budur.
O şarabın tadını hiç bir yerde bulamaz o zaman insan:)

Nily dedi ki...

son bir ay içinde kendin için ne yaptın sorusuna çok uzun zamandır ilk defa verecek bir cevabım vardı:) sevindim şimdi, küçücük ama olsun.. öğreniyorum galiba, en azından gelecek vaadediyorum. haftasonu geliyor yine, küçücük olsa bile sen de yap bir şeycik Özlem:) sevgiler..

Özlem dedi ki...

O zaman kendini daha iyi hisssediyor insan Nily.
Benden de sevgiler...

denizanasi dedi ki...

ne kadar doğru..

Özlem dedi ki...

Değil mi ama?:)

Özlem dedi ki...

Kesinlikle katılıyorum avucumuzdakilere bakmamız gerek.
Sanırım hepimizin ortak sıkıntılarından biriymiş bu durum.
Zaman o kadar hızlı akıp gidiyor ki...

Özlem dedi ki...

Yasemin'ciğim bence Şahin de farkındadır avucunda birikenlerin, hem de bu yaşında.
Hay Allah şarkıyı aklıma düşürdün şimdi:)
Sevgilerimle...

Özlem Akaydın dedi ki...

Bak ne güzel işte bu vesile ile burada buluştuk hep beraber?:)

hoşsada dedi ki...

Zaman öyle akıp gidiyor ki; seni ister istemez rutin bir hayatın içine sokuyor. O rutinin içinde çoğu şeyi ertelemek zorunda kalıyorsun. Özellikle içinde sevvdiklerin varsa... Kendine ayıracağın vakti hep onlara hep onlara ayırıyorsun. Kötü mü dersen?? Tabiki hayır. Ama insanın kendine vakit ayırması ve nefes alması gerekiyor. Diyeceğim şu aslında. Yeşomda söylemiş. Bencil olmalı bazen insan. Ben yaptım mesela :))) Durdum, düşündüm, ertelemem gerektiğini anladım ve şu an çoook mutluyum :))

Özlem dedi ki...

Sedoşummmm,
Ne güzel seni sayfamda görmek, hoş geldin, ne iyi ettin de geldin.
Dilediğin gibi yaşa, her şeyin en iyisine yine insan kendi karar verir çünkü.
Kocamaaaaan sevgilerimle kucakladım seni.:)