24 Ocak 2009 Cumartesi




Çocukluğumun en masum pastasıydı o.

Annem ne zaman yapacak diye gözünün içine bakardık kardeşimle birlikte.

Her halde haftada iki kez falan yapılırdı evimizde.

Çok zahmetli değildi yapılışı.

Hele bir yapıla görsün, anında siler süpürür bitirirdik kardeşimle.

Bu arada belirtmeden geçemeyeceğim; ben kendi payıma düşeni bitirir, kardeşimin pastasını yemeğe çalışırdım.

Sonra yıllar girdi araya.

Daha değişik tatlarla, pastalarla da tanıştık ama hiç biri çocukluğumun o masum pastasının yerini tutamadı.

Yaşımız ilerledikçe kilo sorunu hayatımızın baş köşesine yerleştiğinden “ masum pastam” la farkında olmadan unutuverdik birbirimizi.

Geçen gün aklıma geldi, bu pastayı neden oğluma yapmadığımı düşündüm.

Hemen girdim mutfağa, yaptım ve sonuç aynı tabii; oğlum da bayıldı tadına.

Şimdi tarifini paylaştığımda, siz de hatırlayacaksınız, kim bilir çocukken ne kadar çok yemişsinizdir bu pastadan.

İşte son derece düşük maliyetli masum pastanın tarifi :

MOZAİK ( PİRAMİT ) PASTA:

MALZEMELER : 2 yumurta,
7 yemek kaşığı pudra şekeri
7 yemek kaşığı eritilmiş margarin
1 kaşık kakao
1,5 paket pötibör bisküvi
1 yemek kaşığı krem çikolata ( isteğe bağlı ama konulunca pastanın lezzeti ikiye katlanıyor )
Hindistan cevizi ( Üzerine, arzuya göre )

YAPILIŞI : Önce margarini eritelim, ardından erittiğimiz margarini çukur bir kaba aktararak içine pudra şekeri ve iki yumurtayı ekleyip karıştıralım. Ardından kakao ve krem çikolatayı da ekleyerek karıştıralım, en son bisküvileri içine kırarak ekleyelim.
Yağlı bir kağıdın içine koyarak piramit şekli verip, birkaç saat buzlukta bekletelim ve sonra servis yapalım.

Tüm bu işlemlerin ardından aile fertleri tarafından maksimum 20 dakika içinde tükeneceğine tanık olacaksınız.

Denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun.


11 yorum:

funda dedi ki...

patatesli yumurta gibi bişey bu da benim için. ben de tam çocukluğumdayken ne kadar iyi geldi bunu hatırlamak.. mutlaka yapıcam en kısa zamanda, bu defa oğlum hatırlasın çoukluğunu diye ama :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Funda'cığım, biz galiba çocukuluğumuzu çok mutlu yaşadık, ya da mutlu olmayı bildik.
Azla özle, yumurtalı patates, bisküvili mozaik pasta yetiyordu bize.
Ne şanslı çocuklardık aslında.
Senin yazını okuyunca da ben döndüm çocukluğuma.
Çünkü sabah kahvaltılarında soba üzerinde kızarmış ekmek ve yumurtalı patatesler de hiç yabancı değil bana.
Sevgilerimle...

beenmaya dedi ki...

nerden geldi aklına yahu bak nasıl çekti canım şimdi gece gece yarın yapmalı hemen bir çırpıda :))

Turkuaz Deniz dedi ki...

:) potiboru her buldugumda yapiyorum burada... tanrilar mozaik pastayi kutsasin, elimden baska pasta gelmiyor:)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Çok severim bu pastayı bende. Hafif ve çok lezzetli. Ellerine sağlık canım.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

@ Beenmaya; Hemen hiç durma yap ben dün akşam yaptım yine:)
@ Turkuaz Deniz; Bence de kutsasın Neşe'ciğim kesinlikle:))
@ Muhabbet Çiçeği ; Sevilmez mi hiç Sevgili Muhabbet Çiçeği ço sağol:)

Aydan Atlayan Kedi dedi ki...

O benim de çocukluğumun pastası. Nasıl özlemişim okuyunca anladım...

Yeşim Özdemir dedi ki...

Mozaik pasta benim de favorilerim rasındadır ve sık sık yaparım. Sadece ben, kalorisi fazla olmasın diye yağ koymuyorum. Bir de çiğ yumurta kullanmamak adına yumurta da eklemiyorum. Ama seni temin ederim öyle de çok lezzetli oluyor. Sanırım birazdan popomu kaldırıp bir mozaik pasta yapmak şart oldu:)))))) Hepimizin ağzında mozaik tadı daim olsun:)

Bgmedia dedi ki...

çocukken mutfakta annemle yaptıgım ilk pastalardan.. :)

gerçekten bir çırpıda bitiyor :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Hepimizin bir anısı var değil mi bu masum pastayla ilgili:)
Sevgilerimle...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

@ Aydan Atlayan Kedi; Kediciğim ben de özlemişim sorma, bu ara seri halinde mozaik pasta üretimindeyim:)
@ Yeşom, şu çiğ yumurta konusunu düşünmem gerek, haklısın doktorcuğum:))( Not: Özledim seni ,görüşelim artık )