2 Aralık 2008 Salı

"Eylül" ün düşündürdükleri



Blog sayfalarında gördüğüm en keyifli oyun bence.

“Beenmaya”nın sayfasında gördüm ilkin, sonra “Aydan atlayan kedi” ve “Nily”de.
Çıkış kaynağı tam olarak kime ait, ilham perisi kim bilemedim bu keyifli oyunun.
Ben de oynamak istedim kendimce.

Oyunun kuralları mı çok basit :

* Kendinize en yakın kitabı alın.
* Sayfa 56yı açın. Beşinci cümleyi bulun.
* Cümleyi bu kurallar ile birlikte yayınlayın.
* En sevdiğiniz, en moda kitabı seçmeyin, en yakınınızdakini alın.


Hayatlarını daha güzel ve düzenli hale getirmeye uğraştığı için pek çok çalışarak yoruluyordu.”



Kendime baktım da bu cümleyi okuyunca; benim koşuşturmalarım hep şu yönde:
- Aman çocuğun okul zamanı,
- Ders çalışması gerek
- Dün akşam yine öksürdü mü bu oğlan?
- Annemin ilaçları bitmiş,
- Babamın doktor kontrolü yaklaşmış, randevu almak lazım,
- Temizlik yapmam lazım,
- Akşama ne pişirsem?
- ….
- ….
- ….

Uğraşmalarımız, günlük hayatın içindeki koşuşturmalarımız hayatlarımızı daha güzel ve düzenli hale getirmek için mi gerçekten?

Yoksa gündelik yaşamın rutin akışına mı kaptırdık kendimizi?

Peki bu kadar koşuşturma ve bu kadar uğraşmaların yanında, ya bizim beklentilerimiz ne olacak?

Kendimizi ne zaman yaşayacağız?
Sahi, ben kendim için ne yapıyorum????

*****
Bu güzel mim için, mimin çıkış kaynağı olan arkadaşıma ve sayfalarında bu mimi gördüğüm Nily, Sln, Beenmaya, Aydan atlayan Kedi, hızla koşarken fren basıp durmama neden olduğunuz için hepinize çok teşekkür ederim.

Not: Elimin altındaki ilk kitaptı “ Eylül ”
Türk Edebiyatı’nın ilk psikolojik romanlarından biri.
Konusu ile benim yazımın konusunun hiçbir ilgisi yok bu arada.
Eylül’ü ayrıca bir başka yazımda anlatmayı düşünüyorum.

7 yorum:

beenmaya dedi ki...

asıl ben teşekkür ederim bu keyifli oyun katılarak bizlere sunduğun tek bir cümle, koca bir dünya için...

Primarima dedi ki...

Keyifli bir oyun olmuş hakikaten ama en yakınımda çook eskilerden kalma bir Türkçe sölük var :)
Yinede baksammı acaba?

Seyyah dedi ki...

hepimiz aynı şeyi yapıyoruz zaman zaman Özlem en azından ben yapıyorum. hızla frene basıp duruyorum, etrafıma bakınıyorum ardından tekrar koşuşturmaya devam ediyorum.biz mi hayatı kovalıyoruz, hayat mı bizi diye düşünüyorum bazen...yine dağıldım bak:))ama iyi yapmıyoruz, hatırlattığın ve katıldığın için teşekkürler...

vili dedi ki...

Okumakta güzeldi :)
Paylaştığın için teşekkürler..

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

@ Ne demek beenmaya'cım, zevkti benim için:))
Sevgilerimle...

@ Bence bak istersen, belki güzel bir söz çıkar çok şey ifade eden:))
Sevgilerimle...

@ Ben hiç bulamadım yıllardır o sorunun cevabını Nily'cim ama sizlerin ve özellikle " Eylül" ün bir cümlesinin bana bunları yaşatacağını düşünmemiştim hiç:)
Sevgilerimle...

@ Teşekkür edeerim Vili'ciğim, çok sağol.
Sevgilerimle...

Bgmedia dedi ki...

en yakınımdaki kitabı daha elime yeni alırken 56. sayfanın kesin boş olacağını düşünmüştüm... Ve açtım gerçektende boştu...

Bu ne demek :D

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

:)))
Hayata boşver demek, hiç bir şeyi kafana takma demek, bazen her şeye boşvermek de iyi bir çözümdür demek:))
Sevgiyle kal Begüm'cüğüm.:)