13 Eylül 2019 Cuma

İNANDIGIM MASALLAR



Biz mi çok saftık şimdiki çocuklar
 dünyaya ilk okul mezunu olarak mı geliyor ?

Bu sorunun cevabını hiç bulamayacağım sanırım.

Şimdi ağır ağabey  olan oğlum benim bayıla bayıla dinlediğim masalları hiç sevmezdi mesela.

Hansel ve Gratel' in ormanda yollarını kaybetmemek için arkalarında ekmek kırıntısı
bırakmalarını çok saçma bulmuştu.
" E anne taş bıraksalardı ya ekmek ufaklarını kuşlar yer " demişti.
Kötü cadının çikolatadan evini  de çok acayip bulmuştu, hele Hansel' i pişirmek için fırına koymasından epey rahatsız olduğunu hatırlıyorum. 

Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler ' i dinlemedi bile.
Kimmiş bu cüceler?
Neden yedi taneler ?
Neden ormanda yaşıyorlar ?
Prensin ormanda işi ne ? gibi soruları sordukça ben anlatmaktan vazgeçmiştim zaten.

Rapunzel' in uzun saçlarını şatodan aşağı sarkıtmasını da anlayamamıştı çocuk.

Saçları acımaz mı?
Şatodan düşmez mi ?
gibi soruları sorunca ben artık ona benim çocukken bayıla bayıla dinlediğim  masalları anlatmaktan vazgeçmiştim.

Oysa ben  çocukken  mutlu sonla biten masalları severdim.
Belki de şimdiki çocuklar mutlu sonların sadece masallarda olduğunu bizden daha çabuk öğreniyorlar ...

7 yorum:

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

Bir yazar mutluluk masaldır. Mutsuzluk da hikaye demiştir.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ne guzelmiş. Çok teşekkür ederim ... 🙏🥰🙏

*mehtap dedi ki...

Çok başka bir kuşak yaşıyor dünyada artık, bizim çocukluğumuz çok başkaydı, şimdikilerin bambaşka.İlkokul değil lise mezunu gibiler neredeyse.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Hem de nasıl . Tabii bana göre onlarınki daha iyi .
Kuşak farkı dedikleri bu iste ... 🙋‍♀️👍💜

Adsız dedi ki...

çok güzel, yüreğinize sağlık...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Çok teşekkür ederim ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Çok teşekkür ederim...