9 Aralık 2017 Cumartesi

HÜZÜNLÜ BİR HİKAYE

** 1969 yazında hikayenin kahramanı olan adam uzun bir seyahate çıkar. 

Yolu California’dan geçerken dinlenmek için Hotel California’yı bulur.

Ufak sevimli bir oteldir. Sıcak bir havası vardır.
Bir odaya yerleştirilir.

Oteldeki ikinci gününde, odasının hemen yanındaki odada kalan kızla tanışır, arkadaş olurlar.

Birlikte gezmeye başlarlar, çok fazla zaman geçmeden birbirlerine aşık olurlar ve tatili Hotel California’da birlikte geçirmeye karar verirler.

Çok severler birbirlerini, bütün bir yaz hep beraberdirler. Otelin sıcak insanları, sevimliliği sadeliği onları çok etkilemiştir. Unutamayacakları bir yaz yaşarlar.

Yazın bitiminde bir karar vermek zorundalardır ayrılık için   ve şöyle derler : ‘ Eğer bir sene sonra birbirimizi unutmaz ve yine bu kadar çok sevecek olursak, gelecek yazın ilk gününde (tanıştıkları günü kastederek) Hotel California’da buluşacağız ‘ diyerek sözleşirler.
O zamana kadar birbirlerini hiç aramayacaklardır. ( bu aşk bir yaz aşkı mı yoksa gerçek bi aşk mı anlamak için yaparlar bunu)…

Tam bir sene geçmiştir.

Adam sözleştikleri gibi bir sene sonra otelde buluşmak için yola çıkar.

Tanıştıkları ilk gündür o gün. yol uzundur bitmek bilmez adam için ve sonunda California’ya varır.

Otelin oraya geldiğinde kapkara bir bina bulur..otel bir gün önce yanmıştır…

Hemen sevdiği kıza haber vermek ister. Onun da gelmiş olabileceğini düşünerek olması muhtemel yerlere bakar.
Ancak bulamaz ve sonunda çok acı bir şey öğrenir ve bu şarkı ortaya çıkar.

Acı gerçek ne mi?

Sevgilisi süpriz yapmak için bir  gün
önceden otele gelmiştir ve çıkan yangında ölmüştür…

*** İnternette okuduğum çok sevdiğim gençlik yıllarımın şarkısı HOTEL CALIFORNIA 'nın hüzünlü hikayesi.


14 yorum:

Akşam sefası dedi ki...

Gönül Yarası filminde çok güzel bir sahne vardır. Şener Şen ve Meltem Cumbul türkübara giderler, ve orada Aynur Doğan çok güzel Kürtçe bir şarkı söyler. Meltem Cumbul ağlar türküyü dinlerken. Şener Şen sorar, Kürtçe biliyormusun? Hayır, der Meltem Cumbul. Peki neden ağlıyorsun, diye sorar bu sefer Şener Şen. Bu türküye ağlamak için Kürtçe bilmek mi gerek, der, Meltem. O hesap bazı şarkılar çok güzeldir, yabancıda olsa sözleri, müziğin dili birdir, melodisinden anlaşılır. Hotel Californiayı boşuna sevmemişim meğer.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gönül Yarası 'nin o sahnesi gerçekten unutulmazdı . Hotel California 'nin ezgisi de hüzün barındırıyor içinde. Sevgiler canım. ❤❤

Ellys... dedi ki...

Severek okudum. Parmaklariniza saglik...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Canım benim . Çok teşekkür ederim.❤💙❤

Mehmet Bilgehan Merki dedi ki...

Dinlemeyi çok sevdiğim bu şarkının hikayesi için teşekkürler.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Rica ederim Mehmet Bey. Ben de çok severim ve yıllar sonra öğrendim bu hüzünlü hikayeyi blog dostlarımla paylasmasam olmazdı. ☺

MAVİANNE dedi ki...

aaa hiç bilmiyordum hikayesini ne acıymış gerçekten de

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Şarkıyı çok severdim ama hikayesini bilmiyordum.İyi ki paylaştınız, çok dokunaklı bir hikayeymiş.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ben de yeni öğrendim. Yıllar sonra ne tuhaf değil mi? Blog dostlarımla paylaşmasam olmazdı . ☺

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ben de yeni öğrendim Gamzem ve hemen paylaştım blogumda. ☺

maviye iz süren dedi ki...

şarkı müthiş çok severim :)
hikayesi çok etkiledi ama...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Şarkı zaten gençlik yillarımızın şarkısı. Hikaye evet çok hüzünlü gerçekten. ❤

Makbule Abalı dedi ki...

Günaydın Özlem. Epeydir uğrayamamıştım.Dramatik bir şarkı öyküsü. Şarkı-türkü öykülerini seviyorum.İnsanı öykünün gerçek yanıyla tanıştırıyor bizi.
Güzel bir yıl diliyorum.
Sevgiyle...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Evet öğretmenim. Çok severim bu şarkıyı. Meğer böyle bir öyküsü varmış. Ben de yeni yılınızi sevgilerimle kutluyorum. Mutlu yıllar .❤❤❤