28 Temmuz 2017 Cuma

CÜZDAN

Kaş tatilinde düzenli olarak yaptığım şeylerden biri erken saatlerdeki sabah yürüyüşleri oldu. Sabah 6.30 itibariyle sahil yolunda hemen her sabah yürüdüm. Sahil Yolu yürüyüş için çok elverişli . Benim gibi bir sürü insan bu yolda yürüyor.

Bu sabah ilginç bir olay yaşadım .Eve dönerken donus yolum üzerindeki benzin istasyonunun çıkışında eski bir cüzdan buldum.
O kadar eskiydi ki sanki biri kullanmaktan bıkmış da atmış gibiydi. 
Göz ucuyla baktığımda cüzdanın içinde kredi kartlarının olduğunu gördüm. Biraz daha bakınca da eski dediğim cüzdanın içinde hatırı sayılır miktarda Türk Lirası ve döviz olduğunu fark ettim.
Cüzdanı zaman kaybetmeden aldım saat sekizi çeyrek  geçiyordu - vay be bir buçuk saat yürümüşüm demek -
Neyse konu dışına çıkmayayım; cüzdanı Kaş Belediyesi 'ne teslim ettim. İçindeki parayı saydırdım,  tutanak tuttular bir de Kaş küçük bir yer olduğu için bu gibi durumlarda belediye anons yapıyor .
Bir saat sonra anons yapıldı .
Akşam üzeri belediyeye uğradım . Cüzdanın akibetini sordum.
Cüzdan sahibi cüzdanı teslim aldı dediler .
Kimlik görerek teslim etmişler .
Geçen gün arkadaşlarla böyle bir konuyu konuşmuştuk.  Yolda cüzdan bulsak ne yaparız diye; tereddüt etmeden karakola teslim ederim demiştim.  Ha karakol ha belediye ...
Umarım cüzdan sahibi içinden insanlık ölmemiş demiştir sayemde.  ☺


6 yorum:

Makbule Abalı dedi ki...

Eskiden böyle davranışlar ne kadar normaldi değil mi?
Her şey öyle değişime uğradı ki yargılarımız da değişti.
Örnek olmak güzel.
Sevgiler..

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Cüzdan sahibinin böyle durumlarda teşekkür etmesi, en azından size bir mesaj bırakması gerekirdi :(

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Biz de bunu konuştuk eşimle. Normal olmasi gereken davranışları ayakta alkışlar olduk neredeyse sevgili öğretmenim. ☺☺

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ben de bir teşekkür bekledim Gamzem yabancı uyruklu bir arkadasti cüzdan sahibi; belki Türkçe bilmiyordur diye teselli ettim kendimi . ☺

maviye iz süren dedi ki...

çok güzel bir davranış günümüzde ne yazık ki kalmadı böyle davranışlar..

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Olması gerektiği gibi. Yine bulsam yine aynı şeyi yaparım.
Sevgiler canım
❤❤