15 Mart 2017 Çarşamba

LİMON ANTLAŞMASI

Bizim ailenin kadınları arasında gelenekti illa ki ve mutlaka ikinci çaylarını limonlu içmek. 
Neden ikinci bardağı limonlu istediler inanin hiç aklıma sormak gelmemiş. 
Çocukluğumdan hatırladığım ikinci bardak çaylarına oflaya puflaya dolaptan limon çıkarır minicik keser çayın içine atıp servis yapmamdır.  Çünkü ben hiç limon sevmezdim.
Sonra Antalya 'da yaşamaya başladım.  Narenciyenin kucağına düştüm yani.  Ama limonla ilişkim hep mesafeli oldu.
O minik ekşi şeyle yıldızım barışamadı bir türlü.
Hiç unutmam bir arkadaşım vardı.  Yediği her yemeğe limon sıkardı.  Pilavı bile limonla yerdi . Çok yadırgardım onu. O zamanlar yirmili yaşlarımın başındaydım. 
Şimdi elliye merdiven dayadığım şu günlerde limonla ciddi bir barış anlaşması imzaladım. 
Aklınıza gelen bütün bitki Çaylarımı yeşil çay beyaz çay siyah çay ne olursa hep limonla içiyorum. Pilavin üzerine değil belki ama bütün çorbalarıma da limon sıkıyorum mutlaka.  Günlük içtiğim suyun içinde iki dilim limon oluyor illa ki.
Sokaklarda limon ağaçlarını gördükçe mutlu oluyorum. 
Bu şehri limon, portakal ve turunç ağaçlarından ötürü daha da çok seviyorum. 

Size bir sır vereyim . Bu yıl grip olmadım.
Ya yaşlanıyor ve bizim aile kadınları gibi olup geleneğe uyuyorum ya da damak tadım değişti.
Bildiğimse limonla yaptığım anlaşmadan pek bir memnunum. ☺


19 yorum:

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Limonla hep barış içinde limon verilip yaşadım.Ben bebekken eline limon verilip susturulan bir bebekmişim:)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yaaa ne hoş benim oğlum da ekşi severdi bebekken. Benim durumum çok ilginç ama; limon artık vazgecilmezim oldu.
Sevgiler kocaman Gamzem. ❤❤

MAVİANNE dedi ki...

LİMON sağlıktır
ben en çok mercimek çorbasına limon sıkmayı, ıhlamuru limonlu içmeyi severim
artık ofiste masamda hep bir limon dilimli naneli tarçın çubuklu suyum olur
sende de bu sevda geç olmuş ama güç olmamış :))))
sevgiler

Handan dedi ki...

Ben de yemeklere limon sıkmayı çok severim. Etli biber dolmasına, ıspanağa, mercimeğe :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Artık ben de seviyorum Handanim hatta vazgecilmezim oldu limon . ☺

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Evet evet Maviannem. Geç oldu ama oldu sonunda. ☺

Makbule Abalı dedi ki...

Limonla hayat boyu barış içinde olmak hastalıklarla savaşırken güçlü bir silah oluyor.Limon çiçeklerini görüp kokusunu koklamak bile ruhsal bir barış yaratıyor. Limonu pilav değil ama her yerde kullanmaya çalışırım. Ama çaya hiç limon sıkmadım.
Sevgiler...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Kesinlikle katılıyorum. Hem ciddi bir vitamin deposu hem de baharda çiçeklerinin kokusu, diyorum ya yaşadığım şehri bana daha da çok sevdiriyor sevgili öğretmenim. ☺

Ada Deniz dedi ki...

Limonu çok severim ben, kabuklarıyla falan yerim o derece....

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yaaa; var benim de öyle arkadaşlarım. Henüz kabuğunu yemeye sıra gelmedi ama limon vazgeçilmezim artık . Belki birsüre sonra o da olur. ☺☺
Sevgiler .

Asuman Yelen dedi ki...

Limonla daha doğrusu ekşiyle benim aram da pek iyi değildir. Yemek bir yana karşımda biri yese bakamam. Okulda, bankada evde bu huyumu bilenler ya ağızlarını kocaman açarak limonu göstere göstere yerler ya da yeşil eriği hart diye ısırırlar. Limonu salatayla, çorbayla bazı zeytinyağlı yemeklerle tüketebiliyorum ama yeşil eriğe bakmaya bile tahammülüm yok. Tabii ağaçlara ve çiçeklere asla sözüm olamaz.

Sevgiler Özlem' cim.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yeşil erik konusu da ilginçtir benim için. Öğrenciyken Çağla ve yeşil erik ilk çıktığında deliler gibi yerdim. Şimdi hiç yiyemiyorum. Yaşım ilerledikçe huylarim tersine dönüyor galiba . ☺
Sevgiler benden Asuman Hanım. 💖💖

Persephone dedi ki...

Ben oldum olası sevdim limonu... Zamanla damak zevki değişebiliyor. Her şey gibi;) Sevgiler...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Ben de seviyorum artık. Evet damak tadı değişebiliyor. Bütün bakınca o kadar çok değişim içindeyiz ki aslında .
Sevgiler çok .❤❤

Burcu Odacı dedi ki...

Limonu çok severim. Bazı doktorlar anlatıp duruyorlar faydalarını. Çayınıza çorbanıza mutlaka sıkın diyorlar. Sizin ailenin kadınları biliyordu demek bu bilgiyi :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Valla bizim evde de limon çok sevilirdi. Babam balığa bile limon sıkar öyle yerdi. Ben de limonlu balık hiç sevmem misal. Ama Çayda, çorbada günlük içtiği suda bile limonum var artık . ☺
Sevgiler . ❤

complete_the_sentences dedi ki...

Büyük aşklar, büyük nefretlerle başlarmış derler ya... :) Neyse ki son mutlu. ;)

İyi pazarlar, sevgiler. :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yaaa evet cidden aşkımız büyük limonla. ☺☺

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Bu arada; benden de sevgiler . ☺❤