6 Ocak 2017 Cuma

KIRK DOKUZ




O zaman da şimdiki gibi, çok soğukmuş İstanbul.

Öyle soğukmuş ki anneannem hastaneden eve gide gele zatürre olmuş.
Ciddi bir kar fırtınası varmış.

Babam Zeynep Kamil'den eve dönmek isterken Kadıköy'e vasıta bulamamış.
Tam o sırada tesadüf bu ya donanma komutanının arabası durmuş önünde.
Askeri kıyafeti olmasa hali perişanmış  öyle anlatırdı.

Donanma komutanı  babamı hemen arabaya almış; "ne işin var bu soğukta oğlum " demiş; o da gururla"baba oldum hastaneden geliyorum kumandanım " diye cevap vermiş.
 Bir daha da böyle soğuk olmadı İstanbul'da derdi.

Ölene kadar tam 46 yıl; her yıl takvimler 6. Ocak'ı gösterdiğinde bu hikayeyi anlatırdı; yaşasaydı eminim  yine anlatırdı.

Şimdi ikisi de yok; çok acelesi varmış gibi annem de gitti iki yıl içinde.

Ben onlara iyi ve hayırlı bir evlat oldum. Tek tesellim bu bugünlerde.

Annemsiz, babamsız buruk bir doğum günü geçirsem de iyi ki geçiyorum bu dünyadan her şeye rağmen.

Kırklı yaşlarımın yaşlısı; ellili yaşlarımın genciyim bu da bir teselli biçimi. :)

E o zaman iyi ki doğdum !!!!
Doğum günüm kutlu olsun :)

9 yorum:

Makbule Abalı dedi ki...

Hayattan güzel ve anlamlı izler kalması ne güzeldir. Mutlu eder insanı.
Anılar bizi sağlam bağlarla hayata bağlıyor.
Nice yıllara hep aynı hassasiyetle... Kutluyorum.

Handan dedi ki...

Nice güzel yıllara, iyi ki doğdun :)

Akşam sefası dedi ki...

Doğum gününüz kutlu olsun.

Nesrin dedi ki...

Doğum günün kutlu olsun canım

Turgay Aksoy dedi ki...

Ben de yaklaşıyorum o yaşa doğru. Mutlu yıllar olsun.

Eren dedi ki...

Doğum gününüz kutlu olsun, sevdiklerinizle sağlıklı,mutlu nice güzel yıllar dilerim. Sizinle burçdaşmışız da, ne güzel..:) Maalesef belli bir yaştan sonra kayıplar kaçınılmaz olabiliyor, ama sizin de dediğiniz gibi onlarla mutlu bir hayat geçirip güzel anılar biriktirebilmek, onlar için hayırlı evlat olabilmek güzel teselliler, sevgilerimle..

Mehmet Bilgehan Merki dedi ki...

En güzel yaşlarınıza giriyorsunuz. Hayata bakışınız daha olgun, dingin, olayları çözümlemede daha berrak düşünceler. Daha sakin ve hayattan daha zevk alan günler sizi bekliyor. Mutlu ve sağlıklı yıllar.

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

İyi doğdunuz, nice güzel yaşlarınız olsun. Ben de çok soğuk bir kış günü dünyaya gelmişim :)

*mehtap dedi ki...

Nice güzel sağlıklı yaşlarınız olsun.Mutlu yıllar..