17 Mayıs 2016 Salı

YAŞADIĞIM YILLARIN HEDİYESİ

Bugün tam da o gündü.

Aylardır yapmak istediğimi yaptım.


Evde fazla olan, gereksiz olan ne varsa hepsini attım. 
Oğlumun küçülmüş giysilerini ayırdım; işe yarayanları ihtiyaç duyanlara vermek için. 

Okuduğum, benim için az öneme sahip kitaplarımı bir sahafa bıraktım.  İstersen yeni kitaplarla takas edelim dedi sahaf; yok dedim elimdekileri bitireyim önce .

Yıllardır giydiğim, çok da rahat ettiğim çizmelerime veda ettim. Aksi takdirde o beni terk edecekti.
Bunlar ilk aklıma gelenler .

***
Ben herseyi kolay atabilen biri degilimdir.

Bugün yaptığım evde kendi  çapımda kendi devrimimdi.
Nasıl rahatladım anlatamam.

Sonra  bizim kızlarla buluştuk; kahve içtik . Onlara da anlattım küçük devrimimi ve nasıl rahatlayıp mutlu olduğumu.

Arkadaşlardan biri ; " Keşke, gereksiz insanları da hayatımızdan  böyle atabilsek " dedi.

Şöyle bir düşündüm;  kırklı yaşlarımın son beş senesinde çokça yaptığım şeyin bu olduğunu fark ettim.

Enikonu gereksiz eşya atmayı beceremesem de, 
gereksiz  insanları hayatımdan  çıkarmayı becermişim.
Bu da yaşadığım yılların bana hediyesi olsun...
Galiba  biz buna tecrübe diyoruz ...















Posted via Blogaway


9 yorum:

Handan dedi ki...

Geçen gün ben de kocaman bir çanta kıyafet ayırdım. Oğluşun küçülenlerini hep hemen veririm zaten ama kendimin belki giyerim dediklerimden de ayırdım bu sefer.İnsan nasıl ferahlıyor değil mi?

Gereksiz insanlar ömür törpüsü. Uzak dursunlar :)

Azize dedi ki...

İkinize de katılıyorum.
Ben bir kaç yıl önce yapmıştım benzer bir şeyler. Artık da yığmıyorum.
Yalnız o sinirle, 90'ların birikmiş Varlık dergilerini vermişim bir yere, ona üzülüyorum.
Ne3yse.
Ferahlığın gücü adına:-)

Adsız dedi ki...

Oh ne iyi yapmıştım yaz temizliğine başlamadan önce geçen yıl bende evdeki gereksizlerin iyilerini ihtiyaç sahiplerine gönderdim gerçekten hafiflediğini hissediyorsun nice huzurlu günler diliyorum.

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Geçenlerde blogda "Sade" isimli bir yazı yayınlamıştım. Ama henüz dolap..vs temizliğine girişemedim. Şimdi bu yazı beni gaza getirdi.Bugün yarın ben de girişeyim temizliğe :)

maviye iz süren dedi ki...

bahar temizliği insana iyi geliyor,
ben de sadeleştirmeye çalışıyorum ama bir yandan yenilerini fazla fazla almamak koşuluyla :)

Burcu Odacı dedi ki...

Merhaba,
Ben de yapıyorum bunu ara ara, gerçekten çok rahatlıyor insan.

Görüşmek üzere :)

Buzlukalem dedi ki...

Biz o ayıklama, atma işini ev taşıdıkça yapıyoruz. e beş yıllık evlilikte üç kez taşınınca yeterli oluyor zaten :))
Bu arada hayatımda gereksiz bir Allah kulu yok, bırakmadım, bırakmam da (büyük mü konuştum ne)
Sevgiler ;)

tülin dedi ki...

Dikkat edin, alışkanlık yapıyor :) Şuan evde toplam 3 sandalyem var Gelenler nereye oturuyor diye sormayın. Salonda 1 üçlü 1 de tekli koltuk. O kadar!
Çok ferahlıyor insan :)

burcu dedi ki...

Gereksiz insan çıkarmak eşya çıkarmaktan daha ciddi. Bazen bir selam bile insanı yoruyor zira altı boş.