8 Nisan 2015 Çarşamba

KÜÇÜK PUNTO SORUNSALI !!!



Eskiden böyle değildim ben.

Kendi kendime kitap okuma rekorlarım vardı.

Uzun yol seyahatlerinde iki tane kitap bitirmişliğim, küçük cep kitapları okumuşluğum çoktur.

Yazıların puntoları beni hiç ilgilendirmezdi. Üstelik çıplak gözle küçük punto, iri punto fark etmeden ne kitaplar okudum tahmin edemezsiniz.

Zamanla gözlerimi yordum tabii. Önce miyop başladı, sonra ona astigmat eşlik etti.
Ah o astigmat ahhh !!! Miyopa razı oldum astigmat yüzünden.

Miyop gözlerle en fazla uzağı göremezsiniz. Gözünüzde gözlük yoksa, karşıdan geleni tanımakta zorlanırsınız. Gözlük takıyorsanız sıkıntı yoktur zaten, ufkunuz genişlemiştir.

Ama o astigmat yok mu ? O ne beter bir şeydir öyle.
Çıplak gözle sürahiden bardağa su koyarken suyu dökebilirsiniz misal.  Şekiller birbirine karışır. Asla ve kâta lens takamazsınız astigmat yüzünden. Gözlüklerinizle iyi geçinmek durumunda kalırsınız.

Pekiiii bu miyop ve astigmat arkadaşlara yaş ilerledikçe bir de yakını görme sorunu eklenirse ne olur?

Küçük puntolu kitaplara veda olurr...

İşte o zaman ahhhh gençlik ahhh diye sızlanmaya başlarsınız. Aslında çok yaşlı falan değilsinizdir. İçinizde saklı duran küçük bir çocuk vardır. Çok şükür bedende bir problem falan yoktur ama gözleriniz yaşlanmaya başlamıştır artık.

Geçenlerde göz doktoruma gittim rutin kontrol için. Bunları konuştuk doktorumla.
Gözler kalbin aynasıdır derler ya;  aynı zamanda gözler insan yaşının da aynası bence.
Tabii herkeste aynı şeyler olacak diye bir durum söz konusu değil. Belki benim gibi okumayı söktüğünden beri sürekli okuyan birinin kaderidir bu.

Küçük puntolu kitaplar okuyamıyorum artık. Bu nedenle okumayı çok isteyip de vazgeçtiğim bir sürü kitap var. Yakında progresif gözlüklerimin üzerine bir de büyüteç koyacağım sanırım. Bu progresif gözlükleri başlangıçta kullanmak zor oluyor ama zamanla alışıyor insan.

Hayat böyle bir şey işte. Nelere alışmıyoruz ki ...


22 yorum:

Handan dedi ki...

Gecen gün Nezih Kitabevi'nde büyüteçli kitap ayracı gördüm, ondan alacağım kendime:-)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Aaaaa şahane bir fikir dur ben de araştırayım Handan'cım :)

deeptone dedi ki...

yazık ama sanaaaaa yaaaaa :))))

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Kitapların üzerine konan böyle sayfa boyunda büyüteçler var, onlardan tavsiye edebilirim. Bu arada ben de 6 numara miyopum desem:))

Adsız dedi ki...

Ah, o miyop-astigmat ikilisinden bende de var... Okumamızın bedeli olsun bu diyorum yine de...

Makbule Abalı dedi ki...

"Zamanla nasıl değişiyor insan" derken nasıl da doğru söylemiş şair. Ben de çok okuyanlardandım. Oldukça da hızlı okurdum. Giderek yavaşlıyor insan. Ama ilginçtir, miyop-astiğmat giderek azaldı. Yakını görme hiç sorun olmadı. Astiğmat olduğunda hipermetrop olmuyor deniyor.
Yeni kitaplardan pek çoğunu daha büyük puntolu görüyorum. Sanırım daha anlayışlı editörler de var.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Deeptone : Deep' cim dalga geçme ama;belki de en iyi sen anlarsın beni :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Gamze Esra Ersöz : Varmış Gamze'cim Handan da yazmış yorumunda. Deneyeceğim ilk fırsatta. 6 numara miyop da hiç fena değil, okuma tutkumuzun hediyesi bunlar :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Mechul Yazar : Kesinlikle okumamızın bedeli hem de :)

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Makbule Abalı : Gerçekten değişiyoruz sevgili öğretmenim. Hipermetrop arttıkça miyop azalırmış. Lazer ameliyatı olup miyoptan kurtulan hastalarımın yakını görememe ptoblemi ortaya çıkıyor dedi doktorum. Ben şimdilik progresif gözlüklerle idare ediyorum ama küçük puntoları cidden gözlükle bile okuyamıyorum. Editörlere seslenmek lazım. Misal Sezgin Kaymaz diye bir yazar var çok severim onun bir kaç kitabını sırf bu yüzden okuyamadım. yayın evi değiştirdi bakalım yeni yayın evi daha büyük puntoyla basacak mı kitaplarını?

laleninbahcesi dedi ki...

Ben de aynı dertten muzdaribim ama iyi bir gözlük ile sorun olmuyor aslında... Şimdilik yakın 2.25 umarım dHa fazla ilerlemez...

Biz nasıl olsa kitap okumanın bi yolunu buluruz Özlemcim :)

hüznün tadı dedi ki...

Ah! Gözler. Ben de kendimi daha yaşlı hissetmiyordum ama son kontrolümde sarı nokta başladığını öğrendim gözlerimde. Pek üzüldüm tabi. Sen haline şükret diye söylüyorum:))

maviye iz süren dedi ki...

şu an okuduğum kitapta da aynı sorunu yaşıyorum, çok sık ve küçük puntolu.
bu gözleri yoruyor aynı zamanda okuma hızını da düşürüyor..

MAVİANNE dedi ki...

ayyy ben de 40 yaşımda yakın gözlüğü almak zorunda kaldım
ne yapalım gözlüksüz okuyamamak da kader
sen halledersin tatlım
öpüyorum seni

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Valla yakın benim için de ciddi sorun. Ama biz oluruz di mi Lale 'cim?

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yaaaa çok üzüldüm aman dikkat edin gozlerinize. O önemli bir rahatsızlık bildiğim kadarı ile. ..

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Hem de ne düşürmek ama öyle böyle değil ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yaaa Sırma Maviannem ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yaaa Sırma Maviannem ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Hem de ne düşürmek ama öyle böyle değil ...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Valla yakın benim için de ciddi sorun. Ama biz oluruz di mi Lale 'cim?

Adsız dedi ki...

Miyop astigmat biri olarak size kucuk bir bilgi vermek istedim. Lens takmak imkansiz falan degil, bircok firma var bizim gibi gorme bozuklugu yasayan insanlar icin lens ureten. Eger bir doktor size boyle bir bilgi verdiyse, baska bir doktora daha gorunmeniz iyi olabilir.